peterpijpelink
Member
Laden ging gisteren enorm traag, zal wel de temperatuur zijn...
Kwam niet op gang, nog nooit meegemaakt.
Kwam niet op gang, nog nooit meegemaakt.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat is waar, maar met zo veel stalls kun je er op een bepaald rustig moment misschien wel dwars voor gaan staan (meerdere plekjes in beslag nemen). Uiteraard alleen als er genoeg plek over is. Of onze politievrienden dat goed vinden, geen idee.Jammer dat er in Zaltbommel zo te zien geen stall voorzien is, die je bij gebruik van een aanhanger eenvoudig kan benutten.
Héél slecht idee ! Afkoppelen en parkeren !Dat is waar, maar met zo veel stalls kun je er op een bepaald rustig moment misschien wel dwars voor gaan staan (meerdere plekjes in beslag nemen). Uiteraard alleen als er genoeg plek over is. Of onze politievrienden dat goed vinden, geen idee.
Héél slecht idee ! Afkoppelen en parkeren !
Wat vinden we van ICE die een stall bezet houden ?
En die kan nog schermen met onwetendheid.
Laden ging gisteren enorm traag, zal wel de temperatuur zijn...
Kwam niet op gang, nog nooit meegemaakt.
View attachment 283874
Inderdaad gewoon overdwars als er voldoende plekken vrij zijn (rekening houdend met A/B-paren etc) en erbij blijven. Met de caravan naar Noord-Spanje ook zo gedaan en geen greintje gewetensbezwaar gevoeld. Maar het zou wel tof zijn wanneer bij nieuw aangelegde locaties er ook 1 of 2 stalls bereikbaar zijn zonder af te koppelen.Het kan dat mensen het mij oneens zijn, maar ik heb er persoonlijk geen moeite mee als een ICE op een supercharger plek staat. Parkeren vindt ik een ander verhaal, als de bestuurder weg is kan hij niet in de gaten houden of de stall nodig is. In het verhaal over de aanhanger bedoelde ik uiteraard ook dat de bestuurder in z'n auto blijft zitten en verplaatst zodra het nodig is.
Een ICE die tijdelijk op een stall staat als er meerdere stalls vrij zijn en in de auto blijft zitten en verplaatst zodra het moet - daar heb ik geen enkele moeite mee.
Heeeejjjjj ik was ook donderdagochtend in Amsterdam (rond 8:00 uur, zwarte X) was inderdaad vrij rustig, stond ook bij een A stall met lege B stall. Snelheid in het begin hield inderdaad niet over, 55-60kWh..... Na een tijdje ging die nog naar de 84kWh.Batterij te koud? Ik was gisteren voor zonsopgang in A’dam bij -7 Celsius met een warmgereden accu (100 km), bijna leeg en als enige aan dezelfde A/B. Kreeg zelf een magere 60 kW, maar bij anderen startte de SuC helemaal niet. Waarna een medewerker aanraadde eerst op te warmen aan de DeC. Dat hielp.
Nee hoor. De accu temperatuur bepaalt hoe snel het laden gaat.Misschien hebben de suc zelf last van de koude?
Bedankt voor de tip @Wim S. . Dat ik even naar de SuC moest had te maken dat het laden (ingesteld om 01:30 uur, en de auto stond vanaf 19:00 uur met de neus schuin omhoog op de oprit) niet was gelukt. Op de een of andere manier hadden of de laadbox of de auto er geen zin in. Gelukkig had ik nog net genoeg prik om naar Amsterdam te komen.Nee hoor. De accu temperatuur bepaalt hoe snel het laden gaat.
Vanmiddag geprobeerd om met 3 x 32A, dus 22 kW thuis te laden. Auto was -6 C. Pas na 20 minuten kwam er pas een beetje lading bij.
Na 45 minuten werd de auto met nog maar 43 km/u geladen. Normaal is dat tegen de 100 km/u.
Na een uur vertrokken en was de regen rond 35 kW, dus iets meer dan de helft van normaal.
Wil je met een heel koude accu vertrekken en vlak daarvoor laden, doe dit dan heel ruim van tevoren.
Veel verstandiger is laden als de accu nog warm is.
Helemaal mee eens... maar als er eenmaal een ICE staat is de kans heel groot dat er snel een ander ICE aankomt, die denkt eerder een plekje gevonden te hebben omdat er al een andere ICE tussen staat.Het kan dat mensen het mij oneens zijn, maar ik heb er persoonlijk geen moeite mee als een ICE op een supercharger plek staat. Parkeren vindt ik een ander verhaal, als de bestuurder weg is kan hij niet in de gaten houden of de stall nodig is. In het verhaal over de aanhanger bedoelde ik uiteraard ook dat de bestuurder in z'n auto blijft zitten en verplaatst zodra het nodig is.
Een ICE die tijdelijk op een stall staat als er meerdere stalls vrij zijn en in de auto blijft zitten en verplaatst zodra het moet - daar heb ik geen enkele moeite mee.
Dat is het juist idd. Als een schaap over de dam is volgen er meer.Helemaal mee eens... maar als er eenmaal een ICE staat is de kans heel groot dat er snel een ander ICE aankomt, die denkt eerder een plekje gevonden te hebben omdat er al een andere ICE tussen staat.
Het parkeren met een ICE op een SuC plek kost niks, het onterecht parkeren op een invalidenplek kost € 370,-.Dat is het juist idd. Als een schaap over de dam is volgen er meer.
Als er ergens vier invalide plekken zijn parkeer je daar ook niet omdat ze allemaal vrij zijn.
Je Tesla er dwars voorzetten met de laadkabel over de geparkeerde ICE is zeker niet zo netjes heh?Helemaal mee eens... maar als er eenmaal een ICE staat is de kans heel groot dat er snel een ander ICE aankomt, die denkt eerder een plekje gevonden te hebben omdat er al een andere ICE tussen staat.
Als er ergens vier invalide plekken zijn parkeer je daar ook niet omdat ze allemaal vrij zijn.