Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Laden ging gisteren enorm traag, zal wel de temperatuur zijn...
Kwam niet op gang, nog nooit meegemaakt.

Schermafbeelding 2018-03-02 om 15.42.06.png
 
Jammer dat er in Zaltbommel zo te zien geen stall voorzien is, die je bij gebruik van een aanhanger eenvoudig kan benutten.
Dat is waar, maar met zo veel stalls kun je er op een bepaald rustig moment misschien wel dwars voor gaan staan (meerdere plekjes in beslag nemen). Uiteraard alleen als er genoeg plek over is. Of onze politievrienden dat goed vinden, geen idee.
 
  • Funny
Reactions: Superendo
Dat is waar, maar met zo veel stalls kun je er op een bepaald rustig moment misschien wel dwars voor gaan staan (meerdere plekjes in beslag nemen). Uiteraard alleen als er genoeg plek over is. Of onze politievrienden dat goed vinden, geen idee.
Héél slecht idee ! Afkoppelen en parkeren !

Wat vinden we van ICE die een stall bezet houden ?
En die kan nog schermen met onwetendheid.
 
  • Like
Reactions: fjlajs8393j2
Het kan dat mensen het mij oneens zijn, maar ik heb er persoonlijk geen moeite mee als een ICE op een supercharger plek staat. Parkeren vindt ik een ander verhaal, als de bestuurder weg is kan hij niet in de gaten houden of de stall nodig is. In het verhaal over de aanhanger bedoelde ik uiteraard ook dat de bestuurder in z'n auto blijft zitten en verplaatst zodra het nodig is.

Een ICE die tijdelijk op een stall staat als er meerdere stalls vrij zijn en in de auto blijft zitten en verplaatst zodra het moet - daar heb ik geen enkele moeite mee.
 
Laden ging gisteren enorm traag, zal wel de temperatuur zijn...
Kwam niet op gang, nog nooit meegemaakt.

View attachment 283874

Batterij te koud? Ik was gisteren voor zonsopgang in A’dam bij -7 Celsius met een warmgereden accu (100 km), bijna leeg en als enige aan dezelfde A/B. Kreeg zelf een magere 60 kW, maar bij anderen startte de SuC helemaal niet. Waarna een medewerker aanraadde eerst op te warmen aan de DeC. Dat hielp.
 
  • Informative
Reactions: S-19910
Het kan dat mensen het mij oneens zijn, maar ik heb er persoonlijk geen moeite mee als een ICE op een supercharger plek staat. Parkeren vindt ik een ander verhaal, als de bestuurder weg is kan hij niet in de gaten houden of de stall nodig is. In het verhaal over de aanhanger bedoelde ik uiteraard ook dat de bestuurder in z'n auto blijft zitten en verplaatst zodra het nodig is.

Een ICE die tijdelijk op een stall staat als er meerdere stalls vrij zijn en in de auto blijft zitten en verplaatst zodra het moet - daar heb ik geen enkele moeite mee.
Inderdaad gewoon overdwars als er voldoende plekken vrij zijn (rekening houdend met A/B-paren etc) en erbij blijven. Met de caravan naar Noord-Spanje ook zo gedaan en geen greintje gewetensbezwaar gevoeld. Maar het zou wel tof zijn wanneer bij nieuw aangelegde locaties er ook 1 of 2 stalls bereikbaar zijn zonder af te koppelen.
 
  • Like
Reactions: SeBsZ
Batterij te koud? Ik was gisteren voor zonsopgang in A’dam bij -7 Celsius met een warmgereden accu (100 km), bijna leeg en als enige aan dezelfde A/B. Kreeg zelf een magere 60 kW, maar bij anderen startte de SuC helemaal niet. Waarna een medewerker aanraadde eerst op te warmen aan de DeC. Dat hielp.
Heeeejjjjj ik was ook donderdagochtend in Amsterdam (rond 8:00 uur, zwarte X) was inderdaad vrij rustig, stond ook bij een A stall met lege B stall. Snelheid in het begin hield inderdaad niet over, 55-60kWh..... Na een tijdje ging die nog naar de 84kWh.
 
Misschien hebben de suc zelf last van de koude?
Nee hoor. De accu temperatuur bepaalt hoe snel het laden gaat.
Vanmiddag geprobeerd om met 3 x 32A, dus 22 kW thuis te laden. Auto was -6 C. Pas na 20 minuten kwam er pas een beetje lading bij.
Na 45 minuten werd de auto met nog maar 43 km/u geladen. Normaal is dat tegen de 100 km/u.
Na een uur vertrokken en was de regen rond 35 kW, dus iets meer dan de helft van normaal.

Wil je met een heel koude accu vertrekken en vlak daarvoor laden, doe dit dan heel ruim van tevoren.
Veel verstandiger is laden als de accu nog warm is.
 
Nee hoor. De accu temperatuur bepaalt hoe snel het laden gaat.
Vanmiddag geprobeerd om met 3 x 32A, dus 22 kW thuis te laden. Auto was -6 C. Pas na 20 minuten kwam er pas een beetje lading bij.
Na 45 minuten werd de auto met nog maar 43 km/u geladen. Normaal is dat tegen de 100 km/u.
Na een uur vertrokken en was de regen rond 35 kW, dus iets meer dan de helft van normaal.

Wil je met een heel koude accu vertrekken en vlak daarvoor laden, doe dit dan heel ruim van tevoren.
Veel verstandiger is laden als de accu nog warm is.
Bedankt voor de tip @Wim S. . Dat ik even naar de SuC moest had te maken dat het laden (ingesteld om 01:30 uur, en de auto stond vanaf 19:00 uur met de neus schuin omhoog op de oprit) niet was gelukt. Op de een of andere manier hadden of de laadbox of de auto er geen zin in. Gelukkig had ik nog net genoeg prik om naar Amsterdam te komen.
 
Het kan dat mensen het mij oneens zijn, maar ik heb er persoonlijk geen moeite mee als een ICE op een supercharger plek staat. Parkeren vindt ik een ander verhaal, als de bestuurder weg is kan hij niet in de gaten houden of de stall nodig is. In het verhaal over de aanhanger bedoelde ik uiteraard ook dat de bestuurder in z'n auto blijft zitten en verplaatst zodra het nodig is.

Een ICE die tijdelijk op een stall staat als er meerdere stalls vrij zijn en in de auto blijft zitten en verplaatst zodra het moet - daar heb ik geen enkele moeite mee.
Helemaal mee eens... maar als er eenmaal een ICE staat is de kans heel groot dat er snel een ander ICE aankomt, die denkt eerder een plekje gevonden te hebben omdat er al een andere ICE tussen staat.
 
Helemaal mee eens... maar als er eenmaal een ICE staat is de kans heel groot dat er snel een ander ICE aankomt, die denkt eerder een plekje gevonden te hebben omdat er al een andere ICE tussen staat.
Dat is het juist idd. Als een schaap over de dam is volgen er meer.

Als er ergens vier invalide plekken zijn parkeer je daar ook niet omdat ze allemaal vrij zijn.
 
Helemaal mee eens... maar als er eenmaal een ICE staat is de kans heel groot dat er snel een ander ICE aankomt, die denkt eerder een plekje gevonden te hebben omdat er al een andere ICE tussen staat.
Je Tesla er dwars voorzetten met de laadkabel over de geparkeerde ICE is zeker niet zo netjes heh?:cool:
 
Als er ergens vier invalide plekken zijn parkeer je daar ook niet omdat ze allemaal vrij zijn.

In Frankrijk staan bij invalideplekken deze bordjes (Als u mijn plek inneemt, neemt u dan ook mijn handicap?)

Dat vertalen naar een SuC is misschien wel wat lastig (Als u mijn plek inneemt, neemt u dan ook mijn Tesla?)
 

Attachments

  • D8DDE31A-FFE6-4820-85ED-AFE7B8AFCFE1.png
    D8DDE31A-FFE6-4820-85ED-AFE7B8AFCFE1.png
    961 KB · Views: 52