You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nee, nee, Akersloot is te dichtbij voor mij. Krijg ik weer van die mensen die zeggen dat je niet hoort te laden bij een SuC bij je in de buurt
Ehm. Almere heeft ook nog een Van Der Valk. En 2 bedrijven die iets met Tesla’s schijnen te doen.
Zeer welkom. Voor mij betekent dat minder vaak aan de SuC. In plaats van 2x Zwolle kan ik dan volstaan met 1x Leeuwarden.De directeur van Van der Valk Leeuwarden vertelde me gister dat daar ook superchargers komen. Ik moet nog zien wanneer, gezien het niet veel doet met de dekking. Aan de andere kant, ook Drachten wordt steeds drukker.
Leasebijtellingvrij verkoopt aardig wat gebruikte Tesla’s.2? Zeker weten? Niet 1 ? Ken er maar één bij wie ik zsm na levering een BlackVue dashcam wil laten installeren. Vroeg me wel af of dat enkel op afspraak gaat of dat ik zaterdags op de bonnefooi kom ...
Tesla doet er beter aan om bij Routiers Zurich SuC's te plaatsen.
Net na de afsluitdijk aan de A7 en N31.
Gefeliciteerd! Weer een Classic rijder minder, of houd je de S aan?Na iets meer dan 4 jaar classic nu een X100D bestelt en een nieuw huis gekocht waar ik 68 zonnepanelen ga plaatsen. 12000 kwh gebruik ik voor mijn Tesla, 6000 kwh voor de woning. Nu blijkt dat er om de hoek (5km) een SUC (Zaltbommel) geplaatst gaat worden bij mijn nieuwe woning. Als ik daar vaak ga laden scheelt met dat heel veel zonnepanelen. Wat zijn de ervaringen om vaak te laden bij een SUC in de buurt (en fair policy) ?
Dat is iets wat ik ook al een hele tijd roep. Tussen Amsterdam en Apeldoorn is er niks, vanaf Utrecht naar het noorden kom je er pas eentje bij Zwolle tegen (krap 100km?), dus het kruispunt A28/A1 zou ideaal zijn. Ruimte zat bij knooppunt Hoevelaken., een supercharger rond Amersfoort (A1 & A28) en supercharger rond Ede (A12 & A30) het netwerk flink zouden versterken.
Gefeliciteerd! Weer een Classic rijder minder, of houd je de S aan?
Ik zou persoonlijk zonder twijfel voldoende zonnepanelen plaatsen en thuis laden. Reken uit hoeveel tijd je kwijt zou zijn met superchargen, tijd die je anders zou kunnen besteden aan werk of - nog beter - privé! Dat is die investering in zonnepanelen echt wel waard over de levensduur.
Hier thuis komen er voor de lente 20 panelen bij, waarmee het totaal op 56 panelen komt.
Mijn collega neem binnenkort zijn Tesla in ontvangst, en was deze week aanwezig bij een voorlichtingsavond voor nieuwe eigenaren in Tilburg. Meer dan 100 aanwezigen. En daarin werd oa verteld over het A/B principe bij superchargers.Zo veel maakt het ook weer niet uit, een 120 of een 72 kW laadpunt. Alleen voor de hit-and-run laadmethode -zo ver mogelijk leeg rijden van SuC naar SuC- maakt het wat verschil. En ik merk dat ik het A-B-principe al lang niet meer uitleg aan mensen bij een SuC.
“Ignorance is bliss.”
Nee, nee, Akersloot is te dichtbij voor mij. Krijg ik weer van die mensen die zeggen dat je niet hoort te laden bij een SuC bij je in de buurt
Ik vind dat zo slecht nog niet. We hebben al meegemaakt dat de wagen te snel vol is. Etentje op 500m, net iets te ver om de wagen te verplaatsen als hij vol is, fietstocht of wandeling in de buurt, stadsbezoek,...Aparte keuze dat het een 2x72kW is. Zou dat niet gewoon een 'foutje' kunnen zijn?
Lijkt mij een aparte keuze om 20x 120kW te doen en dan 2x 72kW. Alsof de 'stagair' de verkeerde charger op een pallet heeft gezet in de USA.
Als je niet thuis kunt laden en er om de hoek een SuC is dan val je precies in de doelgroep van Tesla om te supercharges. Dat is het huidige beleid. En je zult vanzelf wel de gunstige tijdstippen kiezen. Dus niet over inzitten.Hehe...tsja...uiteindelijk gaat het om fair use natuurlijk. Een keertje 20-30 minuutjes de warmgereden accu "om de hoek" laden, moet niet direct een probleem opleveren. Bijvoorbeeld na een lange trip, vlak voor thuiskomst. Ik zou daar zeker af en toe gebruik van willen maken, aangezien ik niet thuis kan laden.
Niet percé noodzakelijk, maar zou best handig zijn. Vooral omdat ik dan bij langere trips, op de terugweg, de taxi-chauffeurs kan ontzien in Amsterdam.
Mocht die SuC er toch niet komen, dan hebben we voorlopig nog FastNed of MisterGreen (Twaalfmaat; Beverwijk/Heemskerk).
Kun je niet thuis laden? Akkrum - Drachten is 30 km.
Maar deze 72kW is geen DeC hé! Dat is een SuperCharger-light...Ik vind dat zo slecht nog niet. We hebben al meegemaakt dat de wagen te snel vol is. Etentje op 500m, net iets te ver om de wagen te verplaatsen als hij vol is, fietstocht of wandeling in de buurt, stadsbezoek,...
Voor mijn part mogen er DeCs hangen bij een SuC als er in de buurt iets te beleven valt.
Maar deze 72kW is geen DeC hé! Dat is een SuperCharger-light...
Uiteraard zou het mooi zijn als er ook gewoon 11kW danwel 22kW laders bij SuC's hangen voor mensen die in het hotel willen overnachten.
@Hans Noordsij Iets benoemen en ergens over inzitten zijn voor mij verschillende dingen. Ik heb het graag over een hoop zaken, denk over een hoop dingen na, maar zit eigenlijk bijna nooit over iets in.Als je niet thuis kunt laden en er om de hoek een SuC is dan val je precies in de doelgroep van Tesla om te supercharges. Dat is het huidige beleid. En je zult vanzelf wel de gunstige tijdstippen kiezen. Dus niet over inzitten.
Tja, blijft een lastig punt. Er is een verschil tussenTesla stelt namelijk nog steeds op hun site dat het Supercharger netwerk er is om "langeafstandsreizen mogelijk te maken voor particulieren". Dat is het hoogste doel van het netwerk. Zolang dat doel niet in de knel komt, wordt het "anders" gebruiken van het netwerk niet "bestraft", ofwel gedoogd.