Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ok, voor het eerst in eeuwen weer bij een Suc: de nieuwe in Vuren. 116kW, uitstekend.
Maar het leuke was het op weg helpen van een newbie die dacht de supercharger voor de deur van de Goudreignet te hebben gevonden: de Allego lader, en daar stond te laden. :D Daarna het a-b verschil uitgelegd van de laders en een leuk gesprek gehad.
Toch wel geinig, dat superchargen :)
 
Hoe heb je je dan voorbereid op aanschaf van een Tesla vraag ik me dan af :confused:
En wat voor een uitleg heb je dan bij aflevering gekregen...

Ach, heb wel eens iemand bij SuC Eindhoven geholpen. Zijn eerste laadsessie, hij had net z'n laadkabel op de auto aangesloten en vroeg zich af waar het andere eind in moest -;). In Zwolle zag ik eens een dame met een Golf oid de auto "afkoppelen" en wegrijden. Zal zich wel hebben afgevraagd waarom ze niet elektrisch reedt... En gisteren in Zaltbommel nog iemand gesproken die voor het eerst z'n 2 dagen nieuwe blauwe X ("mooie kleur") kwam laden - leuk om wat ervaringen te kunnen delen.
 
Ha allen, nieuw hier. Zojuist Model S 75D besteld, kom half augustus binnen. Ik woon vlak bij Oosterhout en dacht al lekker te kunnen laden bij AC waar die SuCs staan. Maar kennelijk mag dat enkel wanneer je op doorreis bent. Iemand van Tesla Tilburg vertelde mij vandaag dat je uitgesloten kan worden van SuC's wanneer ze zien dat je te vaak op 1 plek staat te laden die dicht bij je huis is. Het zou ook slechter zijn voor je accu dan thuis laden. Toch fijn dat we SuC's hebben in zowel Breda, Oosterhout en Tilburg. Je zou in Zoutelande wonen zeg....
 
Ha allen, nieuw hier. Zojuist Model S 75D besteld, kom half augustus binnen. Ik woon vlak bij Oosterhout en dacht al lekker te kunnen laden bij AC waar die SuCs staan. Maar kennelijk mag dat enkel wanneer je op doorreis bent. Iemand van Tesla Tilburg vertelde mij vandaag dat je uitgesloten kan worden van SuC's wanneer ze zien dat je te vaak op 1 plek staat te laden die dicht bij je huis is. Het zou ook slechter zijn voor je accu dan thuis laden. Toch fijn dat we SuC's hebben in zowel Breda, Oosterhout en Tilburg. Je zou in Zoutelande wonen zeg....

Bijzonder, mij hebben ze vorig jaar nog heel iets anders verteld. Allereerst hebben ze mij deels overgehaald een Tesla aan te schaffen door te zeggen dat ik hier oneindig gratis mee kan superchargen. Ten tweede kan ik niet thuis laden, het mag gewoon niet van de gemeente. Ik heb geen oprit, en ik mag van de gemeente geen draden over de stoep leggen. Dit doe ik regelmatig, omdat ik gewoon niet altijd naar een supercharger of publieke laadpaal wil.

Maar het belangrijkste, op de Tesla juridische webpagina onder "Supercharger Fair Use Policy" staat dat het mag als je thuis niet kan laden:

Privacy & Legal | Tesla

en om een oplaadmogelijkheden te creëren voor Tesla-eigenaren zonder oplaadmogelijkheden thuis of op werk

Nu weet ik natuurlijk niet of jij thuis wel kan opladen. Dan is het thuis laden vele malen makkelijker en dan pas komt het elektrisch rijden pas echt tot zijn recht. Iedere ochtend wakker worden met een volledig 'afgetankte' auto...
 
Ha allen, nieuw hier. Zojuist Model S 75D besteld, kom half augustus binnen. Ik woon vlak bij Oosterhout en dacht al lekker te kunnen laden bij AC waar die SuCs staan. Maar kennelijk mag dat enkel wanneer je op doorreis bent. Iemand van Tesla Tilburg vertelde mij vandaag dat je uitgesloten kan worden van SuC's wanneer ze zien dat je te vaak op 1 plek staat te laden die dicht bij je huis is. Het zou ook slechter zijn voor je accu dan thuis laden. Toch fijn dat we SuC's hebben in zowel Breda, Oosterhout en Tilburg. Je zou in Zoutelande wonen zeg....
Welkom hier, Z.

Volgens minstens de helft van die hier aanwezige eigenaren mag je laden -zoveel als je hartje begeert- aan de verschillende SuC's.

MITS
Mits je de befaamde TMC forum sticker duidelijk zichtbaar op de daartoe aangewezen positie op je voorruit plakt. Informatie beschikbaar op dit forum, uiteraard. Veel succes, je hebt nog wel even!
 
  • Like
  • Funny
Reactions: Duke-U and S-19910
Ha allen, nieuw hier. Zojuist Model S 75D besteld, kom half augustus binnen. Ik woon vlak bij Oosterhout en dacht al lekker te kunnen laden bij AC waar die SuCs staan. Maar kennelijk mag dat enkel wanneer je op doorreis bent. Iemand van Tesla Tilburg vertelde mij vandaag dat je uitgesloten kan worden van SuC's wanneer ze zien dat je te vaak op 1 plek staat te laden die dicht bij je huis is. Het zou ook slechter zijn voor je accu dan thuis laden. Toch fijn dat we SuC's hebben in zowel Breda, Oosterhout en Tilburg. Je zou in Zoutelande wonen zeg....
Niet te veel zorgen om maken en gewoon laden wanneer je het nodig hebt.

Overigens woon ik (half) in Middelburg en dat gaat prima met een Model S, ik heb een oprit en daar een eigen laadpunt.

Bij een SuC laden elke dag/week ga je denk ik snel beu raken. Je wil elke ochtend die volle accu hebben zodat je nooit hoeft na te denken over laden.
 
Interessant reddit AMA met een Amsterdam taxi chauffeur. Gaat uiteraard heel veel over de supercharger situatie. Voor de vaste klanten hier niet zoveel nieuws buiten dan dat ik voor de eerste keer de prijs hoor die Tesla rekent op de taxi supercharger : 18ct/kWh.
Mooi om daar eens zwart op wit het sprookje te lezen van de trage SuC bij het Europese HQ. Ik hoorde dat al vaker; dat het laadvermogen al drie jaar lang halveert wanneer Ziggo Dome of de Arena veel elektriciteit nodig hebben. Mooi bedacht door iemand die zijn carriere als spindoctor is misgelopen.
 
Dat enorme TESLA bord met de laadkabel is niet duidelijk genoeg?
Wat mij opvalt in het buitenland (Frankrijk) , bij de publieke laadplekken hebben ze het parkeerverbod verkeersbord staan met daaronder de uitzondering van wat er wel mag staan, plus een bord dat ze je wegslepen als je daar toch gaat staan als je niet tot de uitzondering behoort. Wellicht dat ze bij Tesla dat idee ook op kunnen pikken. Alleen nu de vraag, hoe ga je dat op een “eigen terrein”, meestal VdV, handhaven. Slagbomen hebben weinig zin als je ze niet activeert, maar er zal toch wel een kentekenscanner eraan gekoppeld zijn en op het Tesladeel van de parkeerplaatsen wat bewakingscamera’s hangen?
Wellicht eenvoudig op te lossen door er een mededelingsbord (in 3 talen) bij de slagbomen neer te zetten, dat ze een gebied met camerabewaking en cameraregistratie in gaan, dat daarbij parkeren op eigen risico geschiedt, en eventuele gevolgen in geval van bezoeken met of van maîtresses de partner thuis direct op de hoogte wordt gesteld :D