Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Kun je straks met de model 3 alleen bij de CCS stalls laden? En mijn TWC? Ben bezig met een 3 naast de S

via de type2 stekker kan je laden op wisselstroom. bvb met de Tesla Wall Charger. Of een klassieke laadpaal.

Via de DCpennen van de CCS kan je DC laden.
Bvb op een aangepaste supercharger.
Of bij een CCS laadpunt van bvb ionity of Fastned.

en dus NIET bij een niet aangepaste supercharger.
Straks zijn evenwel alle superchargers omgebouwd naar CCS.
 
7B58F650-DC08-4B8D-8FA3-ED1EF1DF729B.jpeg
Had je wellicht ook gezien hoeveel stalls ze gaan aanpassen ?

6 van de 12.
 
Ze waren vandaag aande gang in Oosterhout en Zwolle
Is dus een sticker en een stekker ;-)
Ik ben benieuwd naar wat er nog meer verandert (technisch) "achter de klep". Komt er nog een klein beetje intelligentie in de zuil zelf, waardoor hij weet welke kabel er onder spanning komt te staan? Zo te zien verandert er ondergronds niets, tot aan de zuil.

Zoals ik het nu (niet gehinderd door enige vorm van kennis) zie: "stroom van de kabel, kabel los, kastje er tussen die schakelt tussen de 2 nieuwe kabels, nieuwe kabels er in, nieuw ophangbeugel er in en klaar" (maar zo denken mensen ook vaak over mijn werkzaamheden, die soms dagen tot weken kunnen duren ;) ). Ik ben benieuwd, gaat lekker snel in ieder geval!
 
Ik ben benieuwd naar wat er nog meer verandert (technisch) "achter de klep". Komt er nog een klein beetje intelligentie in de zuil zelf, waardoor hij weet welke kabel er onder spanning komt te staan? Zo te zien verandert er ondergronds niets, tot aan de zuil.
Bovenin de stall (achter de TESLA leds) wordt een unit ingebouwd met contactors die ervoor zorgt dat als als je met de type2 stekker gaat laden er geen stroom staat op de CCS kabel, en andersom dat als je de CCS stekker gebruikt de type2 stekker stroomloos wordt.
 
Was vandaag in Oosterhout. De nieuwe kabels en CCS connector goed kunnen bekijken. Staat er ineens een Tesla werknemer, twee stalls verder en was alle CCS stalls aan het testen met.... geen Model 3. Maar wel met een pre-facelift Model S! Jullie moeten het geheel van mij aannemen, ik heb geen foto gemaakt van de beste meneer maar ik weet 100% zeker dat hij de nieuwe CCS stekker gebruikte en hier een adaptertje opklikte, die vervolgens in de Model S ging.

Ik begin me serieus af te vragen of ze niet slimmer alle huidige Model S eigenaren een gratis adaptertje hadden kunnen toesturen en vervolgens alle superchargers ombouwen met een enkele CCS kabel? Ik kan me niet voorstellen dat de extra elektronica die aan de stall toegevoegd moet worden (die contactor) goedkoper is dan het adaptertje. Hij zag er erg klein uit, zeker niet zoals de Chademo adapter. Gewoon een opzetstukje.
 
Was vandaag in Oosterhout. De nieuwe kabels en CCS connector goed kunnen bekijken. Staat er ineens een Tesla werknemer, twee stalls verder en was alle CCS stalls aan het testen met.... geen Model 3. Maar wel met een pre-facelift Model S! Jullie moeten het geheel van mij aannemen, ik heb geen foto gemaakt van de beste meneer maar ik weet 100% zeker dat hij de nieuwe CCS stekker gebruikte en hier een adaptertje opklikte, die vervolgens in de Model S ging.

Ik begin me serieus af te vragen of ze niet slimmer alle huidige Model S eigenaren een gratis adaptertje hadden kunnen toesturen en vervolgens alle superchargers ombouwen met een enkele CCS kabel? Ik kan me niet voorstellen dat de extra elektronica die aan de stall toegevoegd moet worden (die contactor) goedkoper is dan het adaptertje. Hij zag er erg klein uit, zeker niet zoals de Chademo adapter. Gewoon een opzetstukje.
Er zijn natuurlijk wel heel wat meer non-CCS Tesla’s dan SuperCharger stalls.

Wel benieuwd wanneer de S en X over gaan op CCS, trouwens.
 
Ik kan me niet voorstellen dat de extra elektronica die aan de stall toegevoegd moet worden (die contactor) goedkoper is dan het adaptertje. Hij zag er erg klein uit, zeker niet zoals de Chademo adapter. Gewoon een opzetstukje.

Goed te horen dat daar ook voortgang in lijkt te zitten! Maar zeer waarschijnlijk zijn er ook aanpassingen gedaan aan die S en is enkel een adapter niet voldoende om dezelfde max. 120kW te kunnen halen: Roland van der Put on Twitter
 
Dat was gisteravond in Drachten ook. Paar keer moeten verwisselen van paal. Dan zijn er 1 of meerdere defect. Meteen even doorbellen naar Tesla. Die kunnen op afstand zien wat er aan de hand is.
Nou, gisteren 17 december weer hetzelfde euvel in Drachten. Buurvrouw die aan het laden was zakte terug naar 70 km per uur. Ik stond vervolgens als enige aan de laders beneden en kon laden maximaal 160 km per uur. Laders boven werken iets beter, daar is het eenmaal gelukt snel te laden en eerder toen ik daar in september was maximaal 30kw en nee, geen buurman die de stroom pakte. Tesla zal wel denken, die uithoek laat de mensen maar wat langer in de Van de Valk zitten goed voor de omzet.