Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Translated from English:

Op PlugShare, tonen de locaties van Gouda en Bunnik, elk met 12 en 16 boxen, 24 en 32 connectoren evenals op Tesla.com. Deze informatie, ik ben er vrij zeker van dat het onjuist is, omdat ik niet denk dat het mogelijk is om twee connectoren van een enkele kraam tegelijkertijd te gebruiken. Of is het?
 
Dat geeft hoop. Als je een zelfde scherm als vervanging krijgt heeft het ook geen zin. Ze erkennen dat de laminering niet goed is en aangepast gaat worden. De toeleverancier kan hier ook geen € aan verdienen.

Ik heb begin deze maand van SeC begrepen dat er een 'revisie 2' was die het zou moeten fixen, maar blijkt hetzelfde euvel te hebben. Men is nu ebezig met een revisie 3.
 
In Eindhoven zijn ze momenteel 4 stalls aan het upgraden naar CCS, misschien worden het er nog meer. Sorry, slechte foto

IMG_20190320_171122.jpg


Edit: heb ze zojuist gesproken. Alle stalls zijn morgen uitgerust met CCS in Eindhoven, ik begreep dat ze daarna naar Breukelen gaan. Zijn buitenlanders zie heel Europa doorreizen om Superchargers om te bouwen.
 
Last edited:
In Eindhoven zijn ze momenteel 4 stalls aan het upgraden naar CCS, misschien worden het er nog meer. Sorry, slechte foto

View attachment 388486

Edit: heb ze zojuist gesproken. Alle stalls zijn morgen uitgerust met CCS in Eindhoven, ik begreep dat ze daarna naar Breukelen gaan. Zijn buitenlanders zie heel Europa doorreizen om Superchargers om te bouwen.

Breukelen is toch al 100% ccs?

Hoop dat ze snel naar Slovenie gaan want Kozina moet nog helemaal omgebouwd worden vakantie in gevaar
 
Tis voor de gemiddelde consument ook niet makkelijk, dus wat uitleg:

Watt is het vermogen, afgekort W
kiloWatt is duizend Watt, afgekort kW (niet KW of kw of Kw)

kW zegt iets over het tempo waarmee de SuC de electronen in je auto blaft.

Als je een uur lang 1 kW naar binnen snuit dan heb je 1 kiloWattuur (afgekort kWh, niet KwH of kwh of KWH) in je auto gepropt. Het in tegenstelling tot kW geen indicatie van een snelheid maar van een hoeveelheid. Het zegt iets over hoeveel electronen er in je auto zijn geladen.

En om het nog meer verwarrend te maken: feitelijk drukken we de snelheid van laden uit in Ampere (A) en de "druk op de leiding" (als ik het mag vergelijken met een waterleiding) in Volt (V). Volt maal Ampere geven het vermogen. Zodoende krijg je op een 230V aansluiting met een 16A zekering 230*16=3680 Watt aan vermogen binnen, oftewel 3.6 kW. Als je dat een uur lang doet dan heb je 3680 Wh of 3.6 kWh. Met een Model3 die gemiddeld 150 Wh/km verstookt kan je daar dus 3680/150=24 kilometer mee rijden. Ergo: met een 230V/16A aansluiting jas je per uur ongeveer het equivalent van 25 kilometer (bij een verbruik van 150 Wh/km) range naar binnen.

Mooi he, elektriciteit ;-)
 
Tis voor de gemiddelde consument ook niet makkelijk, dus wat uitleg:

Watt is het vermogen, afgekort W
kiloWatt is duizend Watt, afgekort kW (niet KW of kw of Kw)

kW zegt iets over het tempo waarmee de SuC de electronen in je auto blaft.

Als je een uur lang 1 kW naar binnen snuit dan heb je 1 kiloWattuur (afgekort kWh, niet KwH of kwh of KWH) in je auto gepropt. Het in tegenstelling tot kW geen indicatie van een snelheid maar van een hoeveelheid. Het zegt iets over hoeveel electronen er in je auto zijn geladen.

En om het nog meer verwarrend te maken: feitelijk drukken we de snelheid van laden uit in Ampere (A) en de "druk op de leiding" (als ik het mag vergelijken met een waterleiding) in Volt (V). Volt maal Ampere geven het vermogen. Zodoende krijg je op een 230V aansluiting met een 16A zekering 230*16=3680 Watt aan vermogen binnen, oftewel 3.6 kW. Als je dat een uur lang doet dan heb je 3680 Wh of 3.6 kWh. Met een Model3 die gemiddeld 150 Wh/km verstookt kan je daar dus 3680/150=24 kilometer mee rijden. Ergo: met een 230V/16A aansluiting jas je per uur ongeveer het equivalent van 25 kilometer (bij een verbruik van 150 Wh/km) range naar binnen.

Mooi he, elektriciteit ;-)

Volt maal Ampère geeft vermogen geldt toch alleen als cos(phi)=1 ? Bij wisselstroom althans?