Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
vandaag zijn de Superchargers in Apeldoorn geüpgraded voor de model 3. Ik zat bij de laatste die ze nog moesten aanpassen te laden maar bleven netjes wachten totdat ik wegging. (Ben eerder opgestapt omdat ik ze niet van het werk wilde houden).
IMG_8153.jpg
IMG_6723.jpg
 
Sinds mijn wintersport (begin maart) niet meer bij een supercharger geweest. Toen speelde het fenomeen van langzamer laden (max ~90 kW) op een CCS/Type2 stall (ook in Duitsland). Schakelde je daar over naar een andere stall zonder de combo, kreeg ik direct 115+ kW.

Nu gisteren na een rit vanuit Groningen bij de Supercharger in Zwolle gestaan. Stall 1A. Niemand op 1B. Totale bezetting gok ik op 50-60%. Ook nu weer kreeg ik max 90 kW tussen 5-20%, normaal met een 'classic' is dit makkelijk 119 kW. Tot ~20% gestaan, want wilde alleen maar thuis zien te komen, dus geen andere stall geprobeerd. Het was 5 graden, maar na 100+ km is de batterij wel warm geworden. Zeker met 135 km/h.

Dus, speelt dit nog steeds, was dit maar toevallig (n=1) of ligt het aan stall 1A?

Wel top trouwens dat ik zover kon zien de meeste stalls wel voorzien zijn van CCS. Goed voor de model 3 rijders.

20190410_213050.jpg
 
Sinds mijn wintersport (begin maart) niet meer bij een supercharger geweest. Toen speelde het fenomeen van langzamer laden (max ~90 kW) op een CCS/Type2 stall (ook in Duitsland). Schakelde je daar over naar een andere stall zonder de combo, kreeg ik direct 115+ kW.

Nu gisteren na een rit vanuit Groningen bij de Supercharger in Zwolle gestaan. Stall 1A. Niemand op 1B. Totale bezetting gok ik op 50-60%. Ook nu weer kreeg ik max 90 kW tussen 5-20%, normaal met een 'classic' is dit makkelijk 119 kW. Tot ~20% gestaan, want wilde alleen maar thuis zien te komen, dus geen andere stall geprobeerd. Het was 5 graden, maar na 100+ km is de batterij wel warm geworden. Zeker met 135 km/h.

Dus, speelt dit nog steeds, was dit maar toevallig (n=1) of ligt het aan stall 1A?

Wel top trouwens dat ik zover kon zien de meeste stalls wel voorzien zijn van CCS. Goed voor de model 3 rijders.

View attachment 395788
Ik had hier eerder een topic over gemaakt: [EU] CCS SuperChargers charge <100kW

Ik ervaar dit ook met mijn 100D. Op de CCS stalls maximaal 95kW gezien. Andere stalls 118kW. Morgen weer eens SuperChargen in Nederland en kijken wat daar uit komt.
 
Ik had hier eerder een topic over gemaakt: [EU] CCS SuperChargers charge <100kW

Ik ervaar dit ook met mijn 100D. Op de CCS stalls maximaal 95kW gezien. Andere stalls 118kW. Morgen weer eens SuperChargen in Nederland en kijken wat daar uit komt.
Aha, ook inmiddels een bericht in die thread geplaatst. Ben wel benieuwd of er meer mensen zijn die dit kunnen testen/ondervinden.
Vraag mij ook af wat de onderliggende technische oorzaak zou kunnen zijn? Scheelt toch al een minuut of 4-5 van 10->25%

Ik ben ook benieuwd naar je resultaat morgen. Ik hoef bijna niet bij een SuC te staan, maar als dat nodig is, zal ook ik het wederom testen.