Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
In Zevenaar de laadpalen staan. Maandag of dinsdag gaan ze testen.
Gaaf! Dan zal de onofficieële opening niet lang meer duren.

Hopelijk gaan ze bij SC's wel kruizen op de plekken zetten om duidelijk te maken daar niet te parkeren en nog de bekende blauwe borden.

Wellicht gaan er dan nog wel een paar "slimme" Ampera rijders staan..
 
Ik was vanmiddag even in Duiven, dus heb gelijk maar een kijkje genomen bij het AC Restaurant in Zevenaar. De foto's waren helaas niet allemaal scherp.

Vrijwel alle Supercharger-kasten zaten er nu op. Er stonden er 7 of 8, heb niet exact geteld. Ze staan meteen vooraan, vlak bij het restaurant en het pompstation (een mooi contrast: brandstof voor €1,66 of €1,37 versus gratis stroom). Komende dinsdag zou de bestrating gereed moeten zijn en voor donderdag staat oplaadtests gepland met o.a. enkele Tesla-eigenaren uit de buurt, zo vernam ik. De opening is dus niet ver weg meer.

De locatie bij het AC Restaurant in Oosterhout zou in de planning maar enkele dagen later zitten, dus goede kans dat die ook binnen 1-2 weken gereed is. In Nederland gaat het erg vlot, in Duitsland loopt het een stuk minder snel, met name door de stroeve vergunningverlening. Het blijven grondige bureaucraten, die Duitsers.

supercharger 012.JPG


supercharger 014.JPG
 
Supercharger in Oosterhout - bevestigd.

Zou het geen idee zijn als iemand die woont in de gemeente waar de superchargers staan deze preventief eens een email stuurt met de vraag wat de gemeente voornemens is te gaan doen betreffende handhaving en of er een nummer gebeld kan worden in geval van overtreding zodat er "direct" opgetreden wordt. Bv wegslepen.
 
Last edited:
Goed om te zien dat ze er ook gelijk borden "Verboden te Parkeren" neerzetten! Laat voor de niet-Tesla rijders aan duidelijkheid niets te wensen over lijkt me!

Die borden zien er een beetje krakkemikkig uit, dus waarschijnlijk zijn ze maar tijdelijk. Het kan zijn dat ze er staan om te voorkomen dat er gedurende de werkzaamheden mensen gaan parkeren, hoewel het ook is afgesloten met dranghekken. Het zijn officiële borden, dus als ze zouden blijven staan mogen er ook geen Tesla's parkeren :wink:
 
Zojuist trof ik de projectmanager van BAM bij de SuperChargers in Oosterhout. Alles is klaar, het wachten is nu nog op de activeren van de hoogspanningskast door Enexis en dan komt er een nog een officiële oplevering van BAM naar Tesla. Datum nog onbekend, anders dan 'binnenkort'. Ik heb contactgegevens uitgewisseld met de BAM projectmanager en me opgegeven als proefkonijn. Ook als er een of ander evenementje komt laat hij het weten. Ik houd jullie op de hoogte. Hierbij nog een paar foto's van de huidige sitatie. De belijning wordt nog gedaan en er worden nog een paar borden geplaatst.
IMG_1159[1].JPG
IMG_1160[1].JPG
IMG_1161[1].JPG
IMG_1162[1].JPG
IMG_1163[1].JPG
 
Zojuist trof ik de projectmanager van BAM bij de SuperChargers in Oosterhout. Alles is klaar, het wachten is nu nog op de activeren van de hoogspanningskast door Enexis en dan komt er een nog een officiële oplevering van BAM naar Tesla. Datum nog onbekend, anders dan 'binnenkort'. Ik heb contactgegevens uitgewisseld met de BAM projectmanager en me opgegeven als proefkonijn. Ook als er een of ander evenementje komt laat hij het weten. Ik houd jullie op de hoogte. Hierbij nog een paar foto's van de huidige sitatie. De belijning wordt nog gedaan en er worden nog een paar borden geplaatst.
View attachment 36855View attachment 36856View attachment 36857View attachment 36858View attachment 36859




gaaf vooruitzicht en enorm leuke reclame voor "ons" merk.......
 
Zojuist trof ik de projectmanager van BAM bij de SuperChargers in Oosterhout. Alles is klaar, het wachten is nu nog op de activeren van de hoogspanningskast door Enexis en dan komt er een nog een officiële oplevering van BAM naar Tesla. Datum nog onbekend, anders dan 'binnenkort'. Ik heb contactgegevens uitgewisseld met de BAM projectmanager en me opgegeven als proefkonijn. Ook als er een of ander evenementje komt laat hij het weten. Ik houd jullie op de hoogte. Hierbij nog een paar foto's van de huidige sitatie. De belijning wordt nog gedaan en er worden nog een paar borden geplaatst.

Wow, dat gaat snel. Ik hoop dat ze in Duitsland ook zo snel werken dan kan ik deze winter nog op wintersport met de MS. Ik ga er van de week wel even langs kijken of het al werkt :)
 
Ik had begrepen dat ze de SC's met daken voorzien van zonnecellen zouden uitrusten? Of heeft Tesla dat plan laten varen? Vond ik een erg mooi 'groen' idee, los van het feit dat dat in de zomer in de schaduw erg praktisch is....
 
Ik had begrepen dat ze de SC's met daken voorzien van zonnecellen zouden uitrusten? Of heeft Tesla dat plan laten varen? Vond ik een erg mooi 'groen' idee, los van het feit dat dat in de zomer in de schaduw erg praktisch is....
Daar waar mogelijk, anders minimaal een equivalent elders zodat we op zonne-energiesuperchargen.
Op een dak boven deSC' is idd 2x beter (uitstraling en schaduw)
 
Het is duidelijk dat er twee laadstations per supercharger zijn: 8 laadstations, 4 superchargers (de 'koelkasten'). Dus als je pal naast een andere ladende Tesla gaat staan, laad je waarschijnlijk allebei via dezelfde supercharger. Dan kun je niet maximaal laden. Beter dus om, indien mogelijk, wat verder van elkaar vandaan te gaan staan. Hoe ongezellig dat ook is :wink: