SMU
Member
Niet vergeten dat het hier over de 2e in aanbouw zijnde V3 supercharger in Europa gaat. Er zijn nog genoeg V2 superchargers met netjes een Type2 connector dus je Model S en X kunnen nog altijd vrolijk laden en dat zie ik de komende 3 jaren niet aangrijpend veranderen.
Het valt te bezien hoe het verder verloopt, maar ik ben ook een eigenaar van een CHAdeMO- en CCS2-adapter en dat is het beetje de kostprijs van het pionieren, net zoals we ook een collectie versleten 30-pin apple kabeltjes hebben. Eigenaars van een MK1 roadster zouden ook kunnen klagen dat de aangebrachte stekker niet compatibel is met de superchargers, maar dat was ook wat de kostprijs van pionieren. De familie Benz liep ook niet te klagen dat ze hun benzine in een apotheek moesten kopen omdat er nog geen netwerk van tankstations was.
Tesla was wat vroeg en we mogen blij zijn dat ze voor de EU markt voor de Type2 connector hebben gekozen. Dat gaf al wat meer compatibiliteit dan de Tesla connectors in de VS. Met de Model 3 mogen we hier heel blij zijn dat ze er een CCS2-poort in hebben gestoken, waardoor de Model 3 op alle nieuwe snellader-netwerken kan laden. In de VS heeft men de wissel nog niet gemaakt en kan je met je Model 3 dus niet bij een Electrify America laden.
Nee, niet eens.... Één van de verkoopargument van Tesla was (is...) het steeds verder uitbreidende SuC netwerk. Als alle nieuwe SuCs V3 gaan worden zonder Type2 aansluiting dan gaat die vlieger niet op.