Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn S (2013) wordt volgende week voorzien van CCS. De komst van een mobile ranger aan huis, de wetenschap dat ik daarna weer overal kan laden... Mij geeft dat juist een premium gevoel. En dat voor minder dan de prijs van een CHAdeMO-adapter.
Helemaal mee eens! Het eerste wat ik deed nadat de Ranger mijn CCS adapter ombouw gereed had was naar de Ionity snellader bij Apeldoorn snellen om te zien hoe hard m'n MS zou laden met die adapter. Destijds waren er nog zorgen dat de adapter maar 80kW zou aankunnen maar niets bleek minder waar.

Het is toch fantastisch dat je auto uit 2013 voor een luttele € 500 weer helemaal bij de tijd is?
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Wees niet bang. Ik zal je in ieder geval niet serieus nemen. Ik vind je nogal een éénzijdige kijk op de wereld hebben.

-Iemand die vindt dat Tesla gratis CCS ombouw moet doen (omdat zij immers gekozen hebben om niet aan de standaard mee te doen. Geschiedenis lesje voor je: die standaard bestond helemaal nog niet toen de MS op de markt kwam)
-Niet zuinig met je accu omgaan want na 5 jaar lease termijn is het jouw probleem immers niet meer. Je ICE reed je ook niet warm neem ik aan, want je moet immers direct vol gas kunnen wegspuiten, koude motor of niet?
-Elk forum heeft huisregels, maar die gelden niet voor jou want jij hebt niks afgesproken

Nee, iemand die zich zo gedraagt of uit neem ik zeker niet al te serieus.

Doe er mee wat je wilt....


Het staat je vrij dat te vinden uiteraard.

Dan ga ik wel even op je punten in, want dat is niet wat ik heb gezegd (over accu).

De ombouw naar CCS dacht ik dat het alleen een uiteinde was, dat bleek iets meer te zijn. De model S en X rijders hebben aan de andere kant best veel voor hun auto betaald. Mede daarom zou ik het Tesla vinden sieren als ze de verloop stekkers kosten loos zouden verstrekken. Maar ja, ik rijd een 3 en geen S of X, dus ik heb er weinig last van persoonlijk!

Nu doe je weer net alsof ik mijn accu mishandel! Ik heb het daarna nader toegelicht. Ik laad altijd tot 90%. Ik weiger echter omwille van de accu dit aan te passen naar 80%. Als 90% al een issue is, dan is dat iets voor na de lease termijn inderdaad. Hetzelfde geldt voor V3 superchargen. Er werd gezegd dat je die beter kunt mijden omwille van de accu. En dat weiger ik. Dus als jij dit beide schaart onder “niet zuinig omgaan met je accu” mag dat. Maar ik vind dat dit moet kunnen.
 
  • Like
Reactions: bugboy
Mijn S (2013) wordt volgende week voorzien van CCS. De komst van een mobile ranger aan huis, de wetenschap dat ik daarna weer overal kan laden... Mij geeft dat juist een premium gevoel. En dat voor minder dan de prijs van een CHAdeMO-adapter.

Hier idem. Eind februari komt de ranger langs. Ondanks dat ik zelden supercharge vind ik het een prettig idee dat het kan.
 
Het staat je vrij dat te vinden uiteraard.

Dan ga ik wel even op je punten in, want dat is niet wat ik heb gezegd (over accu).

De ombouw naar CCS dacht ik dat het alleen een uiteinde was, dat bleek iets meer te zijn. De model S en X rijders hebben aan de andere kant best veel voor hun auto betaald. Mede daarom zou ik het Tesla vinden sieren als ze de verloop stekkers kosten loos zouden verstrekken. Maar ja, ik rijd een 3 en geen S of X, dus ik heb er weinig last van persoonlijk!

Nu doe je weer net alsof ik mijn accu mishandel! Ik heb het daarna nader toegelicht. Ik laad altijd tot 90%. Ik weiger echter omwille van de accu dit aan te passen naar 80%. Als 90% al een issue is, dan is dat iets voor na de lease termijn inderdaad. Hetzelfde geldt voor V3 superchargen. Er werd gezegd dat je die beter kunt mijden omwille van de accu. En dat weiger ik. Dus als jij dit beide schaart onder “niet zuinig omgaan met je accu” mag dat. Maar ik vind dat dit moet kunnen.
Het staat je vrij te weigeren standaard tot 80% te laden en alleen meer indien nodig voor een komende trip. Als je nu aan zou geven dat je dagelijkse trip de volle 90% nodig heeft dan zou ik meer begrip voor je standpunt hebben, maar dat is niet wat je schreef. Wat ik nooit snap aan 'ik vind dat dit moet kunnen' is de ontkenning van de feiten, daar valt helemaal niks van te vinden, die zijn gewoon wat ze zijn. Het is gewoon slecht voor je accu, ook tijdens de lease periode verhoog je de degradatie en verlaag je dus de range, daar heb je ook jezelf mee (en niet alleen de leasemaatschappij, de volgende bestuurder of Tesla)

Dat je V3 superchargers zou moeten mijden beschouw ik zelf als FUD. Het enige wat ik op dat gebied wél serieus neem is dat bij zeer veelvuldig supercharger gebruik de laadsnelheid gecapped wordt, met name bij oudere battery packs, ter bescherming van die packs. Daarnaast zijn er ook andere redenen te bedenken om superchargers alleen te gebruiken waarvoor ze bedoelt zijn, namelijk laden als je onderweg bent. Schiet u maar :cool:
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Mars2020 and Tuhhje
Bij het einde van de lease zal het leasebedrijf altijd zoeken naar punten om extra kosten in rekening te brengen.
Hun verdienmodel.
Als je de accu heeft misbruikt, kunnen zij die uitlezen & je daar extra voor in rekening brengen.

Inderdaad zal de leasemaatschappij kritisch kijken bij inleveren auto. Maar het zou mij wel erg verbazen als ik hier (juridisch) een boete (minderprijs) voor zou krijgen. Als ik iets beschadig ala, maar gebruik maken van een standaard optie... Al zou ik elke keer tot 100% laden, daar kan mi een leasemaatschappij niets tegen doen. Net zoals ze niets kunnen doen tegen onzuinig rijden...
 
Het staat je vrij te weigeren standaard tot 80% te laden en alleen meer indien nodig voor een komende trip. Als je nu aan zou geven dat je dagelijkse trip de volle 90% nodig heeft dan zou ik meer begrip voor je standpunt hebben, maar dat is niet wat je schreef. Wat ik nooit snap aan 'ik vind dat dit moet kunnen' is de ontkenning van de feiten, daar valt helemaal niks van te vinden, die zijn gewoon wat ze zijn. Het is gewoon slecht voor je accu, ook tijdens de lease periode verhoog je de degradatie en verlaag je dus de range, daar heb je ook jezelf mee (en niet alleen de leasemaatschappij, de volgende bestuurder of Tesla)

Dat je V3 superchargers zou moeten mijden beschouw ik zelf als FUD. Het enige wat ik op dat gebied wél serieus neem is dat bij zeer veelvuldig supercharger gebruik de laadsnelheid gecapped wordt, met name bij oudere battery packs, ter bescherming van die packs. Daarnaast zijn er ook andere redenen te bedenken om superchargers alleen te gebruiken waarvoor ze bedoelt zijn, namelijk laden als je onderweg bent. Schiet u maar :cool:

Bij mij in de app staat anders bij de LR AWD 90% tot dagelijks gebruik.
90-100% staat als rit aangeduid.

Waar haal jij nu 80% vandaan als dagelijks gebruik!?
Jij maakt er een feit van dat laden tot 80% dagelijks is en 90% blijkbaar niet...

Ik dek dat ik eerder meneer Musk geloof, dan iemand op een forum:
Elon Musk on Twitter

"It’s not a big deal. Charge to 90% to 95% & you’ll be fine. At 100% state of charge, regen braking doesn’t work, because the battery is full, so car is less energy efficient."
 
Bij het einde van de lease zal het leasebedrijf altijd zoeken naar punten om extra kosten in rekening te brengen.
Hun verdienmodel.
Als je de accu heeft misbruikt, kunnen zij die uitlezen & je daar extra voor in rekening brengen.

Inderdaad zal de leasemaatschappij kritisch kijken bij inleveren auto. Maar het zou mij wel erg verbazen als ik hier (juridisch) een boete (minderprijs) voor zou krijgen. Als ik iets beschadig ala, maar gebruik maken van een standaard optie... Al zou ik elke keer tot 100% laden, daar kan mi een leasemaatschappij niets tegen doen. Net zoals ze niets kunnen doen tegen onzuinig rijden...

Sterker nog, als ik hier kijk:

TeslaModel 3 Long Range Dual Motor AWD 4d leasen v.a. € 593,35 | 12.367 Zakelijke Leaseauto's! ← LeasePlan Direct
  1. Actieradius*560 km
Geven ze de actieradius bij 100% acculading weer. Zou raar zijn als ze vervolgens de berijder gaan aanspreken op het gebruik hiervan.

Maar goed in 3 maanden tijd heb ik nu 1 maal tot 100% geladen bij een lange trip, maar staandaard laad ik tot 90% iedere keer dat ik laad. Ongeacht of het nodig is. Ik laad tot 905 en rijd hem over meerdere dagen leeg tot 30-40% en dan weer naar 90...

Tsja, als je minder dan 30% degradatie hebt dan is er niks aan de hand toch? Volgens Tesla is dat namelijk ook gewoon volgens specificaties.

Mag toch hopen dat hij niet naar 70% zakt in 4 jaar :D
 
Het staat je vrij te weigeren standaard tot 80% te laden en alleen meer indien nodig voor een komende trip. Als je nu aan zou geven dat je dagelijkse trip de volle 90% nodig heeft dan zou ik meer begrip voor je standpunt hebben, maar dat is niet wat je schreef. Wat ik nooit snap aan 'ik vind dat dit moet kunnen' is de ontkenning van de feiten, daar valt helemaal niks van te vinden, die zijn gewoon wat ze zijn. Het is gewoon slecht voor je accu, ook tijdens de lease periode verhoog je de degradatie en verlaag je dus de range, daar heb je ook jezelf mee (en niet alleen de leasemaatschappij, de volgende bestuurder of Tesla)

Dat je V3 superchargers zou moeten mijden beschouw ik zelf als FUD. Het enige wat ik op dat gebied wél serieus neem is dat bij zeer veelvuldig supercharger gebruik de laadsnelheid gecapped wordt, met name bij oudere battery packs, ter bescherming van die packs. Daarnaast zijn er ook andere redenen te bedenken om superchargers alleen te gebruiken waarvoor ze bedoelt zijn, namelijk laden als je onderweg bent. Schiet u maar :cool:
Volgens mij is 90% bij een model S de standaard. Wanneer je incidenteel deze aanpast naar 100% gaat deze na 2x ook weer terug naar default, namelijk 90%
 
SuC Breukelen afgelopen weekend. Uitbreiding ervan (met straatstenen) van parkeerterrein - maar geen spoor van extra laders.
DSC_4155.jpeg
.