Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Laat me raden. Je bent een liefhebber van azijn?

Sorry maar ik ben het hier wel met one-ten eens.... Als Tesla zo "slim" is en de navigatie zou moeten weten dat hij niet met een SoC boven de 10% thuis komt moet deze niet z'n SoC limiet op 80% zetten. Kan me voorstellen dat dat irritant is want je moet dan steeds weer je auto in zodra je de stekker in hebt geplugd.
 
  • Like
Reactions: one-ten
Daar is misschien nog wat te halen inderdaad, bv op vakantietrip wanneer je 70 a 80 procent nodig hebt om volgende supercharger te halen, niet starten met 140 kW (op S en X) maar lager om zo batterij temperatuur in de hand te houden en zo een hogere gemiddelde laadsnelheid te krijgen, als je maar tot 40 procent oid hoeft te laden dan wel aan de max laadsnelheid starten, dan ga je toch rijden wanneer deze teveel geknepen wordt.
 
Ik denk ook dat de (meeste) SuC's in Nederland zijn aangesloten op een 1750kVA-aansluiting, dezelfde aanname.
Maar dat het laden bij 17 auto's dan sowieso beperkt zou zijn tot 100kW klopt natuurlijk niet. Als 8 auto's laden met 35kW, dan is er nog 1470kW beschikbaar voor de overige 9 auto's, dat is gemiddeld 163kW. Van die 9 auto's zullen er ook zijn die al teruggeregeld worden, dus een SuC met 17 auto's zal nog geen laadbeperkingen geven op een 1750kVA-aansluiting.
Dat wordt anders als er 32 stalls zijn op een 1750kVA-aansluiting. Als daar 32 auto's staan te laden waarvan 16 op het laagste laadvermogen gemiddeld 25kW (een aantal zal boven 80% geladen zijn) nemen, dan is er voor de andere 16 auto's nog gemiddeld 84kW per auto beschikbaar. Ook daarvan zullen er al een aantal teruggeregeld zijn dus het werkelijk maximum laadvermogen in zo'n situatie zal in de buurt van 100kW zitten.

Ja dat is volgens mij hetzelfde verhaal wat is bedoelde echter jij gaat er van uit dat dit dus pas effect heeft als er veel meer auto's dan 17 aan het laden zijn omdat er al een aantal teruggeschroefd zijn vanwege of tweede aan stall of batterij al een eind vol. Dat ben ik met je eens.
 
Krijg ik inderdaad als ik jouw nutteloze opmerkingen lees spontaan, op andere momenten niet :)
Deze reactie geef ik niet zonder reden. Je berichten hebben altijd een ‘klaag’ toon. Dat het voor jou emotioneel wordt kan je ook weglaten en gewoon zakelijk je punt maken. Persoonlijk denk ik dat je met je MS met 60kWh die niet goed meer functioneert jezelf veel tekort doet. Die is alleen nog geschikt voor 100km per dag en dat probleem kun je oplossen door hem te verkopen. Doe jezelf een plezier en trek de conclusie dat dit je leven beheerst en verzuurd. Overweeg dit eens voor jezelf.
 
Speciaal maar even een accountje gemaakt om het volgende te droppen:

Recentelijk nog langs Beuseberg om te kijken of daar al palen waren geplaatst, maar de route van Rijssen naar Deventer (Holten tussendoor) staat nog niets - voor zover ik kon zien. Ik hoorde ook een gerucht dat er misschien bij de splinternieuwe Van der Valk in Deventer ook palen komen te staan?
 
Speciaal maar even een accountje gemaakt om het volgende te droppen:

Recentelijk nog langs Beuseberg om te kijken of daar al palen waren geplaatst, maar de route van Rijssen naar Deventer (Holten tussendoor) staat nog niets - voor zover ik kon zien. Ik hoorde ook een gerucht dat er misschien bij de splinternieuwe Van der Valk in Deventer ook palen komen te staan?
Dat gerucht verspreid ik hier ook al meer dan een jaar. Daar moet je maar niet veel waarde aan hechten :D
 
  • Funny
Reactions: MaH
Ik heb inderdaad ook meerdere keren gekeken of er al iets te zien is, helaas niet.
Het zou daarnaast wel erg onhandig zijn als ze alleen aan 1 kant komen. Wat ik op de Supercharger kaart op de Tesla website zie is dat het aan de kant van het AC Hotel zou moeten komen te staan (dus als je vanaf Almelo/Hengelo komt en dan het land in rijdt). Hopelijk splitsen ze het door aan beide kanten wat neer te zetten.
 
Ik heb inderdaad ook meerdere keren gekeken of er al iets te zien is, helaas niet.
Het zou daarnaast wel erg onhandig zijn als ze alleen aan 1 kant komen. Wat ik op de Supercharger kaart op de Tesla website zie is dat het aan de kant van het AC Hotel zou moeten komen te staan (dus als je vanaf Almelo/Hengelo komt en dan het land in rijdt). Hopelijk splitsen ze het door aan beide kanten wat neer te zetten.

Ik zou niet teveel (lees: geen) waarde hechten aan de lokatie. SuC's zijn net paddenstoelen; ineens duiken ze ergens op :)
 
Zojuist in Uden geweest en het oude verdeelstation is vervangen door een nieuwe. Werkzaamheden gaan volgende week verder. Eerste/tweede week van maart oplevering.
 

Attachments

  • 63A60461-90E8-459D-BA4F-014F8BCED46B.jpeg
    63A60461-90E8-459D-BA4F-014F8BCED46B.jpeg
    76 KB · Views: 76
  • D88764CA-720C-41A5-8797-39387CC482AE.jpeg
    D88764CA-720C-41A5-8797-39387CC482AE.jpeg
    101.3 KB · Views: 43
  • Informative
Reactions: Jooop and Knooijer
Zojuist in Uden geweest en het oude verdeelstation is vervangen door een nieuwe. Werkzaamheden gaan volgende week verder. Eerste/tweede week van maart oplevering.
Volgende week is maar een korte werkweek in die regio.
Mijn Brabantse stukadoors zijn er pas donderdag weer. Afstemming over de werkzaamheden met aannemer, timmerman en schilder vindt naar verluidt komende zondag in de kroeg plaats. o_O
 
  • Funny
Reactions: pvkeep and curry684
Deze reactie geef ik niet zonder reden. ....oplossen door hem te verkopen.....

Nee hoor... Mijn S bevalt me prima. Er is technisch ook niets mee aan de hand. Het is de software van Tesla die hem verslechterd heeft. Ze software versie 8 er weer op en hij is helemaal goed.

Het is bovendien een stuk hobby van me en mijn werk. Ik ben dagelijks bezig met Tesla accupakketten, BMSsen en elektromotoren. De technische delen zijn uitstekend. Het bedrijf Tesla pakt het alleen verkeerd aan door zich alleen te richten op mooie uitspraken en nieuwe modellen, en zo veel mogelijk nieuwe verkoop. Er is geen aandacht voor eerdere klanten, zie de prijsverlagingen van een tijd geleden waarmee je auto opeens minder waard was, de zeer slechte bereikbaarheid van de servicecenters en de belachelijke tarieven en tegenwoordig het onder de garantie van de batterijen proberen uit te komen en het knijpen van de accu.

Het mooie van een forum is dat je je ervaringen kan delen en antwoord kan geven op vragen. En daar maak ik naar volle tevredenheid gebruik van :) . Het is juist goed dat er hier gewoon verteld wordt hoe het zit met deze auto's in plaats van allemaal leuke fanboy verhalen. Er lezen hier ook mensen mee die nog geen Tesla hebben, en er overwegen er één aan te schaffen. Als ze dan alleen maar onrealistische positieve verhalen lezen doen ze mogelijk een aanschaf waar ze spijt van krijgen. Heel leuk een nieuwe Tesla, of lease Tesla, die onder garantie gerepareerd wordt, maar er komen steeds meer gebruikte Tesla's op de markt, en juist die auto's worden aangeschaft door mensen met een kleiner budget, en die realiseren zich mogelijk niet dat er enorme kosten aan kunnen komen door aanschaf van een gebruikte Tesla. Lees hier net iemand op het forum die zijn tiende ! driveunit heeft gekregen. Tesla knijpt nu de accu's al om de batterijgarantie te kunnen uitzingen, daarna gaan ze mogelijk bij bosjes stuk. Grote kans dat er voor 60's 70's en 75's tegen die tijd gewoon helemaal geen vervangende batterijen meer leverbaar zullen zijn. Dan hebben we het nog niet gehad over defecte deurgrepen, MCU's, laders, DCDC converters, TPMS systemen, ruitenwissermotoren, lekkende achterlichten, vastzittende remklauwen, afbrekende subframes en stuurhuisbouten, problemen met aandrijfassen en dergelijke. Veel is relatief eenvoudig te repareren, maar als je de juiste wegen niet kent en hiermee naar Tesla moet, wordt het een extreem duur verhaal. Eigenlijk is een gebruikte Tesla tegen het eind van de garantie aanschaffen een heel erg grote gok. Mensen moeten goed worden voorgelicht, daar voel ik me als Tesla eigenaar verantwoordelijk voor.

Dus Bas, als je het niet leuk vindt, scroll je mijn berichten gewoon voorbij, en zie je er niks van en ben jij ook weer net zo blij als ik!

Ik hoop dat er een bedrijf komt dat zich richt op gebruikte Tesla's. Revisie van accupakketten, want vaak zijn er natuurlijk maar een paar slechte cellen. Evt hele aftermarket batterijen. Custom firmware, met programmeerbare BMS bv. Moet allemaal goed mogelijk zijn, maar is nu natuurlijk nog geen markt voor zolang alles nog in de garantie valt. Maar daarna wel. Alles is natuurlijk al lang te koop, voor gebruik van de Tesla onderdelen in andere auto's, maar nog niet voor gebruik in een Tesla zelf. Al zou je natuurlijk al best een aftermarket Drive-unit controller in een Tesla zelf kunnen bouwen :)

Maar kunnen we nu aub weer on-topic gaan? Dit topic gaat over superchargers in Nederland. :)
 
Nee hoor... Mijn S bevalt me prima. Er is technisch ook niets mee aan de hand. Het is de software van Tesla die hem verslechterd heeft. Ze software versie 8 er weer op en hij is helemaal goed.

Het is bovendien een stuk hobby van me en mijn werk. Ik ben dagelijks bezig met Tesla accupakketten, BMSsen en elektromotoren. De technische delen zijn uitstekend. Het bedrijf Tesla pakt het alleen verkeerd aan door zich alleen te richten op mooie uitspraken en nieuwe modellen, en zo veel mogelijk nieuwe verkoop. Er is geen aandacht voor eerdere klanten, zie de prijsverlagingen van een tijd geleden waarmee je auto opeens minder waard was, de zeer slechte bereikbaarheid van de servicecenters en de belachelijke tarieven en tegenwoordig het onder de garantie van de batterijen proberen uit te komen en het knijpen van de accu.

Het mooie van een forum is dat je je ervaringen kan delen en antwoord kan geven op vragen. En daar maak ik naar volle tevredenheid gebruik van :) . Het is juist goed dat er hier gewoon verteld wordt hoe het zit met deze auto's in plaats van allemaal leuke fanboy verhalen. Er lezen hier ook mensen mee die nog geen Tesla hebben, en er overwegen er één aan te schaffen. Als ze dan alleen maar onrealistische positieve verhalen lezen doen ze mogelijk een aanschaf waar ze spijt van krijgen. Heel leuk een nieuwe Tesla, of lease Tesla, die onder garantie gerepareerd wordt, maar er komen steeds meer gebruikte Tesla's op de markt, en juist die auto's worden aangeschaft door mensen met een kleiner budget, en die realiseren zich mogelijk niet dat er enorme kosten aan kunnen komen door aanschaf van een gebruikte Tesla. Lees hier net iemand op het forum die zijn tiende ! driveunit heeft gekregen. Tesla knijpt nu de accu's al om de batterijgarantie te kunnen uitzingen, daarna gaan ze mogelijk bij bosjes stuk. Grote kans dat er voor 60's 70's en 75's tegen die tijd gewoon helemaal geen vervangende batterijen meer leverbaar zullen zijn. Dan hebben we het nog niet gehad over defecte deurgrepen, MCU's, laders, DCDC converters, TPMS systemen, ruitenwissermotoren, lekkende achterlichten, vastzittende remklauwen, afbrekende subframes en stuurhuisbouten, problemen met aandrijfassen en dergelijke. Veel is relatief eenvoudig te repareren, maar als je de juiste wegen niet kent en hiermee naar Tesla moet, wordt het een extreem duur verhaal. Eigenlijk is een gebruikte Tesla tegen het eind van de garantie aanschaffen een heel erg grote gok. Mensen moeten goed worden voorgelicht, daar voel ik me als Tesla eigenaar verantwoordelijk voor.

Dus Bas, als je het niet leuk vindt, scroll je mijn berichten gewoon voorbij, en zie je er niks van en ben jij ook weer net zo blij als ik!

Ik hoop dat er een bedrijf komt dat zich richt op gebruikte Tesla's. Revisie van accupakketten, want vaak zijn er natuurlijk maar een paar slechte cellen. Evt hele aftermarket batterijen. Custom firmware, met programmeerbare BMS bv. Moet allemaal goed mogelijk zijn, maar is nu natuurlijk nog geen markt voor zolang alles nog in de garantie valt. Maar daarna wel. Alles is natuurlijk al lang te koop, voor gebruik van de Tesla onderdelen in andere auto's, maar nog niet voor gebruik in een Tesla zelf. Al zou je natuurlijk al best een aftermarket Drive-unit controller in een Tesla zelf kunnen bouwen :)

Maar kunnen we nu aub weer on-topic gaan? Dit topic gaat over superchargers in Nederland. :)
Ik heb vandaag privé een 5 jaar oude S85 gekocht voor 30 mille. Deze is al vier jaar niet voor een storing bij Tesla geweest. Ik heb er alle vertrouwen in :)
 
Leuk Wim! Kan ook best goed gaan.. Ik heb in een jaar ook slechts één kapotte handgreep (enkele euro's reparatie) en een kapotte DCDC converter gehad (euro of dertig reparatie) :) . 30K is niet veel geld trouwens!
Was eigenlijk 31 mille, maar de verkoper deed er vier nieuwe 21" Pirelli banden met antilawaai schuimpjes bij. Mooie prijs, maar 't is dan ook maar een lousy achterwielaandrijver met maar liefst 77.000 km op de teller. Zitten ook rare remmen op van Brembo. Ook de luchtvering komt uit een vreemd huis, dat van Bilstein. Er zitten zwarte aniline leren stoelen in en geen mooi vegan leather. Ook het volledig mat carbon interieur is even wennen. Er is me gezegd dat er pas een nieuw chippie inzit, dus dat valt weer mee. :):):)