Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Gewoon meer superchargers, langs de snelwegen (op de routes) en niet dichtbij het centrum van grote steden.

En rijders die de fair use policy niet volgen blijven aanspreken. Hier heeft Tesla gewoon de data voor.

Ik denk dat het uiteindelijk wel allebei zal worden. Men heeft grootse plannen. En voor wie in de stad woont en rijdt is het handig om 1 x per week even langs de SuC te gaan en dan een hele week (als men alleen is de stad rijdt gaat het dan om minimaal 350 km die men kan rijden) heeft men geen gedoe met zoeken van laadpaaltjes.
In veel steden werkt het zo dat er verspreid superchargers staan. Neem Shanghai. Kaartje bestrijkt gebied van 50 km in de lengterichting.
In totaal 44 stalls en daarnaast een bijna ontelbaar aantal Destination Chargers. Als zoiets ook hier komt dan hebben we nog wel iets om naar uit te kijken. Met de verwachte aantallen Model 3 is het niet eens zo'n heel gekke gedachte.

Schermafbeelding 2016-05-21 om 15.55.36.png


Schermafbeelding 2016-05-21 om 15.58.35.png
 
  • Informative
Reactions: FVO
vond dit op internet

‘De blauwe taxi’s zijn van de Bios groep. Hun chauffeurs zijn in loondienst. Ze hebben een eigen terrein op Schiphol Rijk met zestig laadpunten van 22kW. Chauffeurs kunnen hier een taxi met volle accu ophalen. Je zult deze blauwe taxi’s waarschijnlijk niet bij de SuC tegenkomen. De witte taxi’s behoren tot BBF-Schipholtaxi. Dit is een collectief van zelfstandige rijders. De rijders moeten zelf regelen dat ze ergens hun auto opladen. Er zijn 24 laadplekken bij het kantoor van Schipholtaxi in Amsterdam-West. Maar het is voor deze rijders natuurlijk veel handiger/sneller om bij de SuC te laden. Ook zullen deze rijders in de buurt van hun eigen woning laden.’
 
...De witte taxi’s behoren tot BBF-Schipholtaxi. Dit is een collectief van zelfstandige rijders. De rijders moeten zelf regelen dat ze ergens hun auto opladen. Er zijn 24 laadplekken bij het kantoor van Schipholtaxi in Amsterdam-West...
Naar zeggen van een hunner chauffeurs worden de kWh van de 24 laadplekken aan hen doorbelast. Soort van collectief, of hoofdelijk omgeslagen ofzo. Ze benadelen dus niet alleen zichzelf, maar ook hun collega's door daar gebruik van te maken. Lijkt me geen verstandige regeling, maar misschien heb ik het niet goed begrepen van de betreffende chauffeur.
 
vond dit op internet

‘De blauwe taxi’s zijn van de Bios groep. Hun chauffeurs zijn in loondienst. Ze hebben een eigen terrein op Schiphol Rijk met zestig laadpunten van 22kW. Chauffeurs kunnen hier een taxi met volle accu ophalen. Je zult deze blauwe taxi’s waarschijnlijk niet bij de SuC tegenkomen. De witte taxi’s behoren tot BBF-Schipholtaxi. Dit is een collectief van zelfstandige rijders. De rijders moeten zelf regelen dat ze ergens hun auto opladen. Er zijn 24 laadplekken bij het kantoor van Schipholtaxi in Amsterdam-West. Maar het is voor deze rijders natuurlijk veel handiger/sneller om bij de SuC te laden. Ook zullen deze rijders in de buurt van hun eigen woning laden.’
Toen ik deze week bij SuC Adam was stonden er 6 taxies van Bios te laden en nog vier in de wachtrij. Allemaal chauffeurs met het ronde Bios logo op de kleding.
 
Als die Schiphol SuC volledig op kosten van Tesla aangelegd was en door hen ge-exploiteerd wordt, had je wellicht een punt. Ik betwijfel dat.

Ik had begrepen dat de Schiphol locatie (met de chargers die er uitzien als SuC) enkel toegankelijk zijn voor de witte tesla taxi's. Tesla zou een financiële bijdrage geleverd hebben bij de aanleg (of hardware geleverd), maar het stroomgebruik zou zelf betaald moet worden. Dus SuC is dan goedkoper (en tikkie sneller); als ik taxi's zie bij SuC Amsterdam zijn het bijna zonder uitzondering de witte.

Ik zou graag op Schiphol tegen betaling aldaar willen laden wanneer ik het nodig heb - maar dat kan niet....
 
  • Helpful
Reactions: AJP7
we gaan het andere draadje hier herhalen. Ik zou zeggen dat het standpunt van Tesla dat Superchargers alleen zijn bedoeld voor roadtrips en incidenteel misschien eens voor andere noodgevallen dicht bij huis, ook hier geldt. Op basis van dat argument is in de US al eens een bericht gestuurd aan Tesla rijders die de SuC dicht bij hun huis regelmatig gebruikten. Het zou fijn zijn als Tesla de taxichauffeurs hier ook op zou wijzen. Ik vrees echter dat het supercharger gebruik door Tesla is gebruikt als argument om de deal met de taxi's rond te maken. Dan kunnen ze daar nu moeilijk op terugkomen...
Een extra rijtje superchargers in de buurt van Schiphol lijkt me dan de makkelijkste oplossing.
 
  • Like
Reactions: Steven
we gaan het andere draadje hier herhalen. Ik zou zeggen dat het standpunt van Tesla dat Superchargers alleen zijn bedoeld voor roadtrips en incidenteel misschien eens voor andere noodgevallen dicht bij huis, ook hier geldt. Op basis van dat argument is in de US al eens een bericht gestuurd aan Tesla rijders die de SuC dicht bij hun huis regelmatig gebruikten. Het zou fijn zijn als Tesla de taxichauffeurs hier ook op zou wijzen. Ik vrees echter dat het supercharger gebruik door Tesla is gebruikt als argument om de deal met de taxi's rond te maken. Dan kunnen ze daar nu moeilijk op terugkomen...
Een extra rijtje superchargers in de buurt van Schiphol lijkt me dan de makkelijkste oplossing.

Die mail, die ogenschijnlijk wat willekeurig werd verstuurd, heeft nooit een follow up gehad. Gezien de effort die nu wordt opgestart, zie de vacature voor een SuC manager Benelux die wel in staat moet zijn om tegelijk tien SuC projecten te beheren. Ik denk dat het Amsterdamprobleem wordt opgelost en dat men nooit wil tornen aan het uitgangspunt dat de SuC beschikbaar is voor iedereen (met een Tesla uiteraard). Op zich is laden in de buurt van je woonadres helemaal niet verboden. Men ziet graag dat de SuC bezet wordt, ook in de stille uren, maar vraagt begrip voor de anderen als men tijdens drukke uren de SuC bezet houdt. De kosten van de stroom zelf worden door tesla nooit als argument gebruikt. Is per slot van rekening uiteindelijk bijna gratis.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Die mail, die ogenschijnlijk wat willekeurig werd verstuurd, heeft nooit een follow up gehad. Gezien de effort die nu wordt opgestart, zie de vacature voor een SuC manager Benelux die wel in staat moet zijn om tegelijk tien SuC projecten te beheren. Ik denk dat het Amsterdamprobleem wordt opgelost en dat men nooit wil tornen aan het uitgangspunt dat de SuC beschikbaar is voor iedereen (met een Tesla uiteraard). Op zich is laden in de buurt van je woonadres helemaal niet verboden. Men ziet graag dat de SuC bezet wordt, ook in de stille uren, maar vraagt begrip voor de anderen als men tijdens drukke uren de SuC bezet houdt. De kosten van de stroom zelf worden door tesla nooit als argument gebruikt. Is per slot van rekening uiteindelijk bijna gratis.
jij komt wel eens in Oosterhout, lees ik tussen de regels door? :p
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB
jij komt wel eens in Oosterhout, lees ik tussen de regels door? :p

Jawel. Maar dan op tijden dat het er niet druk is, zoals aan het begin van de werkdag, zo rond 9 uur als voorbereiding op de rest van de dag (kan daar prima en rustig wat werk doen) en soms ook wel eens als het handig is. Afgelopen week een keer toen ik hem bijna leeg had gereden, mijn vrouw avonddienst had en ik met de kinderen naar de Mc ben geweest. Ze kunnen daar prima eten en spelen. Maar het is niet dagelijks en ook niet wekelijks. Prima toch? Meestal maken we door er te staan reclame voor Tesla, en zo ook soms op stille uren.
 
Jawel. Maar dan op tijden dat het er niet druk is, zoals aan het begin van de werkdag, zo rond 9 uur als voorbereiding op de rest van de dag (kan daar prima en rustig wat werk doen) en soms ook wel eens als het handig is. Afgelopen week een keer toen ik hem bijna leeg had gereden, mijn vrouw avonddienst had en ik met de kinderen naar de Mc ben geweest. Ze kunnen daar prima eten en spelen. Maar het is niet dagelijks en ook niet wekelijks. Prima toch? Meestal maken we door er te staan reclame voor Tesla, en zo ook soms op stille uren.

Onze werkdagen hebben een heel ander ritme. Elke minuut die ik langer in bed kan liggen zal ik niet inruilen voor enige kWs..
Het reclame argument doet het beter bij de Destination Chargers denk ik, maar dat is mijn bescheiden mening!