Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Bedankt voor het melden. Veel forumleden zien het als een slowchat hier ;)

Laten we dit topic vooral over de SuperChargers in NL laten gaan. Voor slowchat hebben we andere topics op dit forum.

Ontopic: Iemand al informatie over de SuC in de buurt van Utrecht of Venlo?

In Tilburg wordt overigens nog een nieuwe vd Valk gebouwd: Google Maps

Een SuC is daar best te verwachten denk ik zo?
Breukelen en Venlo staan op de kaart van Tesla als gepland; dat zijn de enige twee voor Nederland die zijn aangekondigd.
 
Een paar maanden terug stond in het Valk Magazine een interview met de "uitbaters" van van der Valk in Tilburg. Daar werd de relatie met Tesla in Tilburg en van der Valk Tilburg in beschreven en stond ook dat er bij van der Valk Tilburg een SuC zou zijn (die er toen uiteraard niet echt was). Ging er toen vanuit dat het om destination chargers ging, maar mogelijk dus toch over een SuC.
 
Maar tegen de tijd dat ik mijn M3 of MS krijg plaats ik toch liever Wallconnectors bij mijn twee huizen. Is kwalitatief beter dan SuC voor de batterijen zo heb ik begrepen van TeslaBjorn. Supercharging dus alleen in tijden van hoge nood of tijdens lange ritten in de vakanties.
 
Maar tegen de tijd dat ik mijn M3 of MS krijg plaats ik toch liever Wallconnectors bij mijn twee huizen. Is kwalitatief beter dan SuC voor de batterijen zo heb ik begrepen van TeslaBjorn.
Je hebt gelijk. Het allerbeste is de auto binnen zetten in een plastic cocon met gedroogde lucht en aangesloten laten op het lichtnet en er niet mee rijden. (Accupakket op 60% vulling zetten.)

Als je de auto eventueel toch gebruikt waar-ie voor bedoeld is, rijden, heb je ook nergens problemen mee. Gewoon laden wanneer je wilt en waar je wilt. Maakt voor de capaciteit en levensduur van de batterij niets uit. Zelfs helemaal vol of helemaal leeg raken is geen probleem, als de batterijen maar niet dagenlang helemaal vol of helemaal leeg zijn.

Veel plezier met je auto tegen die tijd. Of als showroomprinses of op de weg. ;)
 
Verzoekje van m'n vrouw, of de mensen die het uitgebreide lunchbuffet bij vd valk Apeldoorn gebruiken hun Tesla willen verzetten als ze genoeg geladen hebben om hun bestemming te bereiken.
Ze staat als 2de te wachten.
Update: er staan er nu 3 te wachten.
Ze was al niet de grootste fangirl, maar dit helpt niet :mad:
 
Last edited:
Verzoekje van m'n vrouw, of de mensen die het uitgebreide lunchbuffet bij vd valk Apeldoorn gebruiken hun Tesla willen verzetten als ze genoeg geladen hebben om hun bestemming te bereiken.
Ze staat als 2de te wachten.
Update: er staan er nu 3 te wachten.
Ze was al niet de grootste fangirl, maar dit helpt niet :mad:
Overgewicht kost ook energie
 
Verzoekje van m'n vrouw, of de mensen die het uitgebreide lunchbuffet bij vd valk Apeldoorn gebruiken hun Tesla willen verzetten als ze genoeg geladen hebben om hun bestemming te bereiken.
Ze staat als 2de te wachten.
Update: er staan er nu 3 te wachten.
Ze was al niet de grootste fangirl, maar dit helpt niet :mad:
Oops. Ff naar binnen lopen en laten omroepen? Misschien mag ze zelfs de microfoon pakken en haar ergernis onverbloemd laten schallen. Lucht vast op.

Ps. Net als @widodh pleit ik voor suc's bij (ipv) tankstations
 
Verzoekje van m'n vrouw, of de mensen die het uitgebreide lunchbuffet bij vd valk Apeldoorn gebruiken hun Tesla willen verzetten als ze genoeg geladen hebben om hun bestemming te bereiken.
Ze staat als 2de te wachten.
Update: er staan er nu 3 te wachten.
Ze was al niet de grootste fangirl, maar dit helpt niet :mad:

Even binnen laten omroepen of alle accountants zo snel mogelijk de vergadering willen beeindigen.
Ze zijn wellicht afgeweken van Zwolle.
 
  • Funny
Reactions: Erik-S85 and Jkr85
Maar tegen de tijd dat ik mijn M3 of MS krijg plaats ik toch liever Wallconnectors bij mijn twee huizen. Is kwalitatief beter dan SuC voor de batterijen zo heb ik begrepen van TeslaBjorn. Supercharging dus alleen in tijden van hoge nood of tijdens lange ritten in de vakanties.

Dit kost mij weeral een paar disagree's; maar je moet niet alles geloven wat Bjorn zegt. Rond het laden heeft hij al eens meer de bal misgeslagen (32A monofase kan perfect met een monolader).

Kijk eens naar de googlesheet MaxRange.
Daar vind je een massa informatie op basis van tientallen gebruikers. Het blijkt uit de data dat superchargen géén invloed heeft.

Wat niet wegneemt dat ik het eens ben met jouw idee : superchargen is niet bedoeld voor locaal laden. Of voor laden tijdens seminaries in een VdValk.;)