Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Of toch zoals Breukelen met 30 stallen straks ipv verschillende kleinere SuC locatie dichtbij
Ik ben daar toch tegen. In een land met een fijnmazig snelwegen netwerk als Nederland is er altijd wel iemand die een andere route pakt.

Die SuC ligt voor de ene wel fijn, voor de ander weer niet. Hoe meer SuC's je hebt, hoe beter je op alle behoeftes aan kan sluiten.

Je moet bijv nét de afrit voor de Suc hebben, of je komt net ná de SuC pas de snelweg op. Je wil dan niet om gaan rijden voor een SuC.

Nee, een 4 Stall SuC is niet handig, maar meerdere 12-stalls of meer is altijd fijn.

Ik weet dat ik in herhaling val, maar ik zou ze toch écht graag eens op andere plekken dan VdV zien.
 
Ik ben daar toch tegen. In een land met een fijnmazig snelwegen netwerk als Nederland is er altijd wel iemand die een andere route pakt.

Die SuC ligt voor de ene wel fijn, voor de ander weer niet. Hoe meer SuC's je hebt, hoe beter je op alle behoeftes aan kan sluiten.

Je moet bijv nét de afrit voor de Suc hebben, of je komt net ná de SuC pas de snelweg op. Je wil dan niet om gaan rijden voor een SuC.

Nee, een 4 Stall SuC is niet handig, maar meerdere 12-stalls of meer is altijd fijn.

Ik weet dat ik in herhaling val, maar ik zou ze toch écht graag eens op andere plekken dan VdV zien.
Ik zie liever minder plekken maar veel grotere aantal SuC op een locatie. Minder kans op fout parkeerders omdat immers meer Tesla verkeer is met aankomst en vertrekt. Ook meer plekken vrij omdat er bv bij 12 stallen net 8 tegenlijk aankomen staat het bijna meteen vol. Op bijna elke SuC is wel opmerking te maken.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Ik zie liever minder plekken maar veel grotere aantal SuC op een locatie. Minder kans op fout parkeerders omdat immers meer Tesla verkeer is met aankomst en vertrekt. Ook meer plekken vrij omdat er bv bij 12 stallen net 8 tegenlijk aankomen staat het bijna meteen vol. Op bijna elke SuC is wel opmerking te maken.

Apeldoorn VdV Cantharel is niet alleen de Suc overvol, is vaak te druk daar
Wellicht een logische plek of uitbreiding dichtbij zou het nieuwe Hotel Apeldoorn zijn valkhotelapeldoorn.nl

Het is hier al enkele keren de revue gepasseerd : het systeem van One Queue Multi Server heeft de beste resultaten.
Stel dat men bvb Apeldoorn/Cantharel niet uitbreid; maar kortbij een andere met 8 stalls installeert.
Eentje is bijna vol; zeg nog 3 van de 8 stalls vrij; de andere heeft nog 6 van de 8 stalls vrij.
Waar ga je naartoe ? En hoe groot is de kans dat anderen dat ook denken ?


Concreet voorbeeld : ik moest begin vorige week in de Temse zijn, én moest bijladen opdat ik thuis kon komen. Het was kort voor de middag.
Ik kon kiezen tussen Aartselaar; 1 van de 6 stalls vrij; en Lokeren; 7 van de 8 stalls vrij.
Ik kies Lokeren, 20 minuutjes later sta ik er.... als 1e in de wachtrij ! Op een bepaald moment 4 in de wachtrij ! :eek: Oa. een Zwitser, en later ook een Noor.
En Aartselaar ? 3 stalls vrij. Tja....
Een paar Nederlanders zijn overigens niet blijven wachten en doorgereden. (Ik haalde toen Aartselaar al niet meer, en moest wel wachten.)

Dus mijn mening is meer dan ook : liever grotere suc's, tot minimaal 12 à 20 stalls - dan vele kleinere kort bij mekaar.
Uiteraard één en ander afhankelijk van de drukte aan de stalls - op basis van historische gegevens.


Offtopic ; ik ben nu in Zuid Spanje; en in de groot warenhuizen gebruiken ze dat OQMS systeem.
Per 8 kassa's 1 wachtrij - minder frustratie én sneller geholpen.
 
Ik weet dat ik in herhaling val, maar ik zou ze toch écht graag eens op andere plekken dan VdV zien.
In Duitsland is dat fijn geregeld; altijd nabij een Autohof met tankstelle voor een snack of broodje, een paar fast food restaurants en een hotel met restaurant. Ik heb niks tegen een espresso drinken bij een VdV, maar een snelle hap zit er vaak niet in.
 
Het is hier al enkele keren de revue gepasseerd : het systeem van One Queue Multi Server heeft de beste resultaten.
Stel dat men bvb Apeldoorn/Cantharel niet uitbreid; maar kortbij een andere met 8 stalls installeert.
Eentje is bijna vol; zeg nog 3 van de 8 stalls vrij; de andere heeft nog 6 van de 8 stalls vrij.
Waar ga je naartoe ? En hoe groot is de kans dat anderen dat ook denken ?


Concreet voorbeeld : ik moest begin vorige week in de Temse zijn, én moest bijladen opdat ik thuis kon komen. Het was kort voor de middag.
Ik kon kiezen tussen Aartselaar; 1 van de 6 stalls vrij; en Lokeren; 7 van de 8 stalls vrij.
Ik kies Lokeren, 20 minuutjes later sta ik er.... als 1e in de wachtrij ! Op een bepaald moment 4 in de wachtrij ! :eek: Oa. een Zwitser, en later ook een Noor.
En Aartselaar ? 3 stalls vrij. Tja....
Een paar Nederlanders zijn overigens niet blijven wachten en doorgereden. (Ik haalde toen Aartselaar al niet meer, en moest wel wachten.)

Dus mijn mening is meer dan ook : liever grotere suc's, tot minimaal 12 à 20 stalls - dan vele kleinere kort bij mekaar.
Uiteraard één en ander afhankelijk van de drukte aan de stalls - op basis van historische gegevens.


Offtopic ; ik ben nu in Zuid Spanje; en in de groot warenhuizen gebruiken ze dat OQMS systeem.
Per 8 kassa's 1 wachtrij - minder frustratie én sneller geholpen.
Bij Ikea in delft doen ze dat ook: 1 lange rij voor zo’n 10 kassa’s.
Gaat razend snel.
 
Ik zie liever minder plekken maar veel grotere aantal SuC op een locatie. Minder kans op fout parkeerders omdat immers meer Tesla verkeer is met aankomst en vertrekt. Ook meer plekken vrij omdat er bv bij 12 stallen net 8 tegenlijk aankomen staat het bijna meteen vol. Op bijna elke SuC is wel opmerking te maken.
Begrijpelijk! Wat ik alleen bedoel is dat in een land als NL met een fijnmazig netwerk van (snel)wegen je niet altijd af kan met een paar grote stations. Wij hebben niet 1 of 2 grote doorgaande routes, maar hebben er tientallen.

Ik wil niet omrijden voor een SuC, dat vind ik nutteloos van mijn tijd en energie.

Het is hier al enkele keren de revue gepasseerd : het systeem van One Queue Multi Server heeft de beste resultaten.
Wiskundig gezien heb je 100% gelijk, dat systeem is in de theorie het beste.

Maar wat ik hier boven dus aan haal, je kan niet af met een paar grote SuC's in NL.

Voorbeeld: Ik rijd vaak Venlo -> Amsterdam. Mijn keuzes:

- A67 -> A2
- A73 -> A12 - > A2
- A73 -> A12 -> A30 -> A1

Ik kies de route die op dat moment het meeste optimale is. Ik ga niet een sub-optimale route rijden om dan maar langs een SuC te kunnen.

In de praktijk zou ik dus eerder een paar grote locaties maken en daarbij nog een paar 12 tot 16-stall locaties om zo elke route goed te bedienen.
 
  • Like
Reactions: shoot72 and HWS
Voorbeeld: Ik rijd vaak Venlo -> Amsterdam. Mijn keuzes:

- A67 -> A2
- A73 -> A12 - > A2
- A73 -> A12 -> A30 -> A1

Ik rijd deze route ook regelmatig maar eindig wat noordelijk aan de A73, mijn keuzes zijn:

- A73 -> A50 -> A12 -> A30 -> A1
- A73 -> A50 -> A12 -> A2
- A73 -> A50 -> A15 -> A2
- A73 -> A50 -> A59 -> A2
- binnendoor -A59 -A2

Afstanden afhankelijk van de route tussen de 123km en 132km, geen enkele van deze routes bevat mogelijkheid tot een SUC stop zonder een detour van minstens 30 min (Zevenaar). Nu komt binnenkort Breukelen er bij maar ik mis echt een paar locaties in het midden van het land bijvoorbeeld Geldermalsen A15 /A2 of Den Bosch A59 /A2, even op en neer moet ik dus nu bij SUC Amsterdam Z.O stoppen maar is eigenlijk niet een doorreis locatie maar het startpunt. Ik zie dus graag een meer fijnmazig netwerk dan zodat er meer route keuze vrijheid blijft bestaan.
 
Ik rijd deze route ook regelmatig maar eindig wat noordelijk aan de A73, mijn keuzes zijn:

- A73 -> A50 -> A12 -> A30 -> A1
- A73 -> A50 -> A12 -> A2
- A73 -> A50 -> A15 -> A2
- A73 -> A50 -> A59 -> A2
- binnendoor -A59 -A2

Afstanden afhankelijk van de route tussen de 123km en 132km, geen enkele van deze routes bevat mogelijkheid tot een SUC stop zonder een detour van minstens 30 min (Zevenaar). Nu komt binnenkort Breukelen er bij maar ik mis echt een paar locaties in het midden van het land bijvoorbeeld Geldermalsen A15 /A2 of Den Bosch A59 /A2, even op en neer moet ik dus nu bij SUC Amsterdam Z.O stoppen maar is eigenlijk niet een doorreis locatie maar het startpunt. Ik zie dus graag een meer fijnmazig netwerk dan zodat er meer route keuze vrijheid blijft bestaan.
Bij Horst aan de A73 komt er in ieder geval een SuC bij!

Maar het punt blijft wat mij betreft in NL, er zijn zó veel routes en dus zo veel keuzes.
 
Voorbeeld: Ik rijd vaak Venlo -> Amsterdam. Mijn keuzes: (knip)
Ik rijd deze route ook regelmatig maar eindig wat noordelijk aan de A73, mijn keuzes zijn: (knip)
Bij Horst aan de A73 komt er in ieder geval een SuC bij!

Zou Tesla (anoniem) bijhouden waar veel Tesla's rijden om zo hun keuze voor SuC locaties te bepalen? Is die SuC in Horst speciaal voor jullie neergezet? :D
 
  • Funny
Reactions: shoot72
En Mischien toch ook nog VdV Venlo
Is wel een krappe parkeerplaats. Ik betwijfel het. Zeker met Moers ook maar 30km er vandaan.

Horts <> Venlo is voor Tesla denk ik één plaats. Het is ook maar 15km.

Zou Tesla (anoniem) bijhouden waar veel Tesla's rijden om zo hun keuze voor SuC locaties te bepalen? Is die SuC in Horst speciaal voor jullie neergezet? :D
Dat zou een serieuze privacy schending zijn! ;)
 
Is wel een krappe parkeerplaats. Ik betwijfel het. Zeker met Moers ook maar 30km er vandaan.

Horts <> Venlo is voor Tesla denk ik één plaats. Het is ook maar 15km.


Dat zou een serieuze privacy schending zijn! ;)
Kleine SuC om in jou woorden te blijven;)

Grappig was dat VdV Venlo zei een tijdje geleden dat er nog geen definitieve beslissing was gemaakt. Normaal zeggen ze meteen dat er niks bekend is dat ze van niks weten. Maar kreeg het idee dat ze ermee bezig waren.
 
Is wel een krappe parkeerplaats. Ik betwijfel het. Zeker met Moers ook maar 30km er vandaan.

Horts <> Venlo is voor Tesla denk ik één plaats. Het is ook maar 15km.


Dat zou een serieuze privacy schending zijn! ;)
Het zou me niet verbazen als deze data geanonimiseerd gebruikt wordt. Heb de gebruiksvoorwaarden niet nagelezen maar daar zal vast wel iets over in staan. Zoals bijv bij verkeersinfo ook gebruikelijk is.
 
Kleine SuC om in jou woorden te blijven;)

Grappig was dat VdV Venlo zei een tijdje geleden dat er nog geen definitieve beslissing was gemaakt. Normaal zeggen ze meteen dat er niks bekend is dat ze van niks weten. Maar kreeg het idee dat ze ermee bezig waren.
Ik zal dit weekend nog eens langs rijden om te kijken of er iets gebeurd.


Overigens zou een SuC rondom Roosendaal mooi zijn, ik had bij Tesla deze locatie als eens als suggestie gedaan: Google Maps

Is van beide kanten te bereiken, is eten aanwezig en dient verkeer naar/van Zeeland/Antwerpen.