Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ja daar ben ik ook bang voor. Maar zonder kon dit wel eens eens een lastige worden. Toen ik vanochtend uitcheckte om 11:00 waren er 3 auto’s op zoek naar een parkeerplaats.
viel mij ook al op zelfs om 6.15 in de morgen stond het al nagenoeg vol, kan je nagaan als ze ook nog eens een 747 in de achtertuin laten landen......

(heb wel het vermoeden dat mijn zoontje deze locatie erg leuk gaat vinden, en oke ik toegegeven ik ook :rolleyes:)
 
  • Funny
Reactions: ebullio
Was vandaag bij SeC Tilburg. Op beeldscherm overzicht van gebruik SUC’s wereldwijd. Breukelen stond afgelopen 24 uur op nummer 1.



A0CB03BD-0833-49E9-985E-DE9245CE1D82.jpeg
E4FDED3E-EAFA-4AF3-94E9-2508590CC817.jpeg
 
11.000 kwh.. dat is goed voor pakweg bijna 50.000 km's EV rijden.

uitgaande van 50 tot 60 kWh per auto.. Zouden er dus in 24 uur 180 tot 220 auto's staan te laden.

Maar als de cijfers op het scherm kloppen (327 cars charged) is het slechts 33kWh per auto. Vind dat erg weinig eigenlijk... Zelf laad ik vrijwel altijd substantieel meer. En dan staan ze daar gemiddeld 38 minuten te laden... Dat is toch lang voor 33kWh?
 
Breukelen, reed er vanmiddag langs en dacht even een splash & dash te doen omdat ik die SuC nog niet heb aangedaan maar als ik het zo zie is de kans groot dat je daar mag wachten :)

Vind het ook lang voor 33kWh maar wellicht om tijdens taxi werktijd de auto af te toppen als je toch op een rit wacht en het laden boven 80/90% gewoon super langzaam gaat?
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Toch gruwelijk irritant als je een uitrij kaartje moet halen? Staat er net een rij bij de receptie, kan je niet weg.

Ik vind dat écht een tekortkoming, slagbomen voor een snellader waar ik een kaartje voor moet gaan halen.

Maar is ook weer zo simpel op te lossen, door een uitrij-periode van 90 min te hanteren (of 180 min, zoals in Eindhoven bij Valk Eindhoven).
 
  • Informative
Reactions: widodh
Ik begin steeds meer te twijfelen bij de SuC cijfers, ook die in je eigen auto. Ik heb hem zojuist aangehangen in Dordrecht. Toen ik thuis vertrok zouden er nog 6 stalls beschikbaar zijn wat mij opviel gezien het vroege uur. Bij Van der Valk Dordrecht aangekomen nog een keer gekeken. Toen ik het terrein opreed gaf de auto aan:

IMG_3163.JPG



Maar de situatie is:
IMG_3162.JPG


Dit noem ik geen afrondingsfout meer....;)
 
  • Like
Reactions: Mars1
Nog iemand last van lagere SuC snelheden in Eindhoven? Heb laatste keren gemerkt dat ik amper boven de 70kW krijg. Nu 62% SoC en nog maar 56kW... sta alleen aan een AB paar. Totaal 10/24 stalls bezet.

Ik heb een 75 dus mijn maximum is sowieso maar 97kW.

Iemand dezelfde ervaring sinds kort?
 
Nog iemand last van lagere SuC snelheden in Eindhoven? Heb laatste keren gemerkt dat ik amper boven de 70kW krijg. Nu 62% SoC en nog maar 56kW... sta alleen aan een AB paar. Totaal 10/24 stalls bezet.

Ik heb een 75 dus mijn maximum is sowieso maar 97kW.

Iemand dezelfde ervaring sinds kort?

Ja, ik toen mijn accu koud was: kwam hij niet boven de 40-60 uit, Stonden maar 3 auto’s. Maar dit ligt NIET aan SuC Eindhoven, maar aan je auto. Van de week stuk drukker, ik ruim een uur gereden, even 20 min bijgeladen, gewoon 110+ . Sta nu even bij breukelen, 21 vd 28 bezet, mijn auto heeft SoC van 20 en ruim 1 uur gereden, laad ook gewoon 110+ . Had geluk dat 5A net wegreed toen ik aankwam en hem aan 5B hing. Nu door naar Sheraton Schiphol
 
Ja, ik toen mijn accu koud was: kwam hij niet boven de 40-60 uit, Stonden maar 3 auto’s. Maar dit ligt NIET aan SuC Eindhoven, maar aan je auto. Van de week stuk drukker, ik ruim een uur gereden, even 20 min bijgeladen, gewoon 110+ . Sta nu even bij breukelen, 21 vd 28 bezet, mijn auto heeft SoC van 20 en ruim 1 uur gereden, laad ook gewoon 110+ . Had geluk dat 5A net wegreed toen ik aankwam en hem aan 5B hing. Nu door naar Sheraton Schiphol

Auto was niet meer koud hoor.