ClassicS-NL
Member
..en maar wachten op enig teken van leven omtrent de aanleg van Leiden / Leiderdorp
Ach Gouda zou ook al een welkome SuC zijn.. beter dan of Dordrecht of Badhoevedorp vanuit Den Haag.
Zeker weten. ik ben er blij mee.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
..en maar wachten op enig teken van leven omtrent de aanleg van Leiden / Leiderdorp
Ach Gouda zou ook al een welkome SuC zijn.. beter dan of Dordrecht of Badhoevedorp vanuit Den Haag.
Als je in de auto zit en de kachel staat lekker te verwarmen kan het zijn dat je iets meer kW krijgt? De accu neemt het dan niet allemaal op, maar de kachel zelf kan dan ook zo maar 3kW tot zich nemen.Ik kan er echt geen touw meer aan vast knopen hoe snel ik kan laden bij een SuC. Ik sta nu in Oosterhout, slechts 5 graden en echt alle (!) stalls zijn bezet. Ik kwam als laatste aanrijden en toch laadt hij met 94kW, dat heb ik nog nooit gezien! Tot nog toe was 93kW de max.
Terwijl ik ook soms bijna alleen of zelfs alleen sta op te laden, met warme en halfopgeladen accu en dan slechts 30 of 40 kW krijg.
Raar...
..en maar wachten op enig teken van leven omtrent de aanleg van Leiden / Leiderdorp
Ach Gouda zou ook al een welkome SuC zijn.. beter dan of Dordrecht of Badhoevedorp vanuit Den Haag.
Vreemd ja, John. Ik heb dat twee weken geleden op meerdere lokaties gehad maar start de laatste dagen consequent op 118 kW wat binnen 5 minuten wel terugloopt naar 99 kw en dan iedere 30 -60 seconden een kw minder. (Altijd met warme batterij dus daar ligt t niet aan)Ik was rond het middaguur in Oosterhout (na een rit dus met "warme" accu), even snelle lunch na een volle ochtend vergaderen (t leek wel werk ;-)).... kwam halfvol aan op 6A, 6B niet bezet... toch niet boven 35 kW gezien.... maakte niet uit, want ik was er niet primair om te laden maar wel vreemd idd. Indien ik haast met laden had gehad dan had ik m waarschijnlijk wel verzet totdat ik een snellere had gevonden
View attachment 352798 Komt in Vuren ook uitbreiding. Navraag gedaan bij receptie en komen 8- 12 plekken bij. View attachment 352797
SuperchargingElektrec meldt dat supercharger prijzen in Europa met ongeveer 33% zijn opgehoogd.
Supercharging
Verhoogd naar 28 cent per kWh in Nederland. In België naar 32 cent per kWh.
Dat is voor België geen abnormaal tarief voor thuisladen, daarmee zit je in de middenmoot in mijn regio.
Met uitbreiding van het aanbod zoals de Model 3 en de nivellering van de prijzen is dat goed nieuws: door FastNed en andere aanbieders meer te gebruiken zal hun omzet stijgen en kunnen ze uitbreiden.Jammer. Hopelijk niet het begin van gestage prijsstijgingen komende jaren.
Het komt ook wat dichter in de buurt van het Fastned tarief met abo (35 cnt/kWh) dus dat zou een goed alternatief kunnen zijn gezien de vaak handigere loacaties.
Jammer. Hopelijk niet het begin van gestage prijsstijgingen komende jaren.
Het komt ook wat dichter in de buurt van het Fastned tarief met abo (35 cnt/kWh) dus dat zou een goed alternatief kunnen zijn gezien de vaak handigere loacaties.
Dat klopt toch niet? 28 cent is goedkoper dan het tarief van FastNed waarvoor je een abonnement nodig hebt, en zonder abonnement is het meer dan de helft van het tarief van FastNed.Vind het wel vreemd hoe Tesla dan volhoudt dat de SuCs geen winst hoeven te maken. Tarieven zijn nu vrijwel gelijk aan Fastned, terwijl Fastnet een veel kleiner netwerk heeft (en dus meer overhead per stall) en wel een winstoogmerk heeft.
Dat klopt toch niet? 28 cent is goedkoper dan het tarief van FastNed waarvoor je een abonnement nodig hebt, en zonder abonnement is het meer dan de helft van het tarief van FastNed.
Nee, 28 cent is al de nieuwe prijs. Tevoren was het 20 cent. In België was de prijs 22 cent.Nu is het nog 28 cent, maar dat gaat straks blijkbaar per locatie verschillen?