Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kan er echt geen touw meer aan vast knopen hoe snel ik kan laden bij een SuC. Ik sta nu in Oosterhout, slechts 5 graden en echt alle (!) stalls zijn bezet. Ik kwam als laatste aanrijden en toch laadt hij met 94kW, dat heb ik nog nooit gezien! Tot nog toe was 93kW de max.

Terwijl ik ook soms bijna alleen of zelfs alleen sta op te laden, met warme en halfopgeladen accu en dan slechts 30 of 40 kW krijg.

Raar...
 
Ik kan er echt geen touw meer aan vast knopen hoe snel ik kan laden bij een SuC. Ik sta nu in Oosterhout, slechts 5 graden en echt alle (!) stalls zijn bezet. Ik kwam als laatste aanrijden en toch laadt hij met 94kW, dat heb ik nog nooit gezien! Tot nog toe was 93kW de max.

Terwijl ik ook soms bijna alleen of zelfs alleen sta op te laden, met warme en halfopgeladen accu en dan slechts 30 of 40 kW krijg.

Raar...
Als je in de auto zit en de kachel staat lekker te verwarmen kan het zijn dat je iets meer kW krijgt? De accu neemt het dan niet allemaal op, maar de kachel zelf kan dan ook zo maar 3kW tot zich nemen.

Je buurman/vrouw aan de zelfde stall zit misschien al aan het einde van zijn laadcurve en laad nog met zo'n 30kW waardoor jij die 94kW kan krijgen.
 
Ik was rond het middaguur in Oosterhout (na een rit dus met "warme" accu), even snelle lunch na een volle ochtend vergaderen (t leek wel werk ;-)).... kwam halfvol aan op 6A, 6B niet bezet... toch niet boven 35 kW gezien.... maakte niet uit, want ik was er niet primair om te laden maar wel vreemd idd. Indien ik haast met laden had gehad dan had ik m waarschijnlijk wel verzet totdat ik een snellere had gevonden :)
 
Ik was rond het middaguur in Oosterhout (na een rit dus met "warme" accu), even snelle lunch na een volle ochtend vergaderen (t leek wel werk ;-)).... kwam halfvol aan op 6A, 6B niet bezet... toch niet boven 35 kW gezien.... maakte niet uit, want ik was er niet primair om te laden maar wel vreemd idd. Indien ik haast met laden had gehad dan had ik m waarschijnlijk wel verzet totdat ik een snellere had gevonden :)
Vreemd ja, John. Ik heb dat twee weken geleden op meerdere lokaties gehad maar start de laatste dagen consequent op 118 kW wat binnen 5 minuten wel terugloopt naar 99 kw en dan iedere 30 -60 seconden een kw minder. (Altijd met warme batterij dus daar ligt t niet aan)
 
View attachment 352798 Komt in Vuren ook uitbreiding. Navraag gedaan bij receptie en komen 8- 12 plekken bij. View attachment 352797

Bij de Supercharger in Vuren zijn het drie reserve Model 3 stalls geworden.
IMG_6940.JPG
IMG_6945.jpg


2 van de totaal 4 is watergekoelde CCS.
 
Supercharging

Verhoogd naar 28 cent per kWh in Nederland. In België naar 32 cent per kWh.

Dat is voor België geen abnormaal tarief voor thuisladen, daarmee zit je in de middenmoot in mijn regio.

Ik zeg... gele hesjes!

Dat zou zeker gebeuren als de brandstofprijzen met 33% omhoog gaan. Alhoewel ik er vrij zeker van ben dat dat wel eens het begin van WO III zou kunnen betekenen.

:rolleyes:
 
Jammer. Hopelijk niet het begin van gestage prijsstijgingen komende jaren.
Het komt ook wat dichter in de buurt van het Fastned tarief met abo (35 cnt/kWh) dus dat zou een goed alternatief kunnen zijn gezien de vaak handigere loacaties.
Met uitbreiding van het aanbod zoals de Model 3 en de nivellering van de prijzen is dat goed nieuws: door FastNed en andere aanbieders meer te gebruiken zal hun omzet stijgen en kunnen ze uitbreiden.
 
  • Like
Reactions: ePeter and woes
Jammer. Hopelijk niet het begin van gestage prijsstijgingen komende jaren.
Het komt ook wat dichter in de buurt van het Fastned tarief met abo (35 cnt/kWh) dus dat zou een goed alternatief kunnen zijn gezien de vaak handigere loacaties.

Vind het wel vreemd hoe Tesla dan volhoudt dat de SuCs geen winst hoeven te maken. Tarieven zijn nu vrijwel gelijk aan Fastned, terwijl Fastnet een veel kleiner netwerk heeft (en dus meer overhead per stall) en wel een winstoogmerk heeft.

Voor diegene die afhankelijk zijn van Superchargers is het ook wel enigzins vreemd dat je leverancier (eigenlijk nog altijd de enige bruikbare met een S of X) zo even 30% verhoging doorvoert.
 
Vind het wel vreemd hoe Tesla dan volhoudt dat de SuCs geen winst hoeven te maken. Tarieven zijn nu vrijwel gelijk aan Fastned, terwijl Fastnet een veel kleiner netwerk heeft (en dus meer overhead per stall) en wel een winstoogmerk heeft.
Dat klopt toch niet? 28 cent is goedkoper dan het tarief van FastNed waarvoor je een abonnement nodig hebt, en zonder abonnement is het meer dan de helft van het tarief van FastNed.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Dat klopt toch niet? 28 cent is goedkoper dan het tarief van FastNed waarvoor je een abonnement nodig hebt, en zonder abonnement is het meer dan de helft van het tarief van FastNed.

Nu is het nog 28 cent, maar dat gaat straks blijkbaar per locatie verschillen? Maar inderdaad, je hebt bij FastNed nog een abonnement nodig om die 35ct/kWh te kunnen halen. Maar bv. IONITY is 8 euro per sessie. Als je 60 kWh gaat laden is het slechts 13 cent per kWh. Zelfs bij slechts 30 kWh bijladen is IONITY goedkoper dan Tesla.

Ik vrees een beetje dat de prijsbewuste consument straks Tesla gewoon links laat liggen als ze niet uitkijken. Superchargers liggen in Nederland al op ophandige locaties, als het dan ook nog duurder of in ieder geval niet goedkoper is dan bv. een IONITY of een Fastned, dan kon het wel eens lekker rustig worden bij Superchargers, en daar heeft Tesla ook niets aan.

Nou kan uiteraard IONITY ook weer in prijs stijgen en Tesla later eventueel weer dalen, maar dat ze met deze tarieven amper nog concurrerend zijn met commerciele entiteiten als Fastned en IONITY verbaast mij als Tesla vol blijft houden dat het geen geld op hoeft te leveren.

Het is mij ook wel iets te toevallig dat het samenvalt met het volledig stoppen van het referal programma en het ontslaan van 7% van het personeel. Dat komt mij toch een tikkeltje over alsof er een te kort aan liquide middelen zijn en dit 1 van de maatregelen is om daar wat aan te doen
 
Nu is het nog 28 cent, maar dat gaat straks blijkbaar per locatie verschillen?
Nee, 28 cent is al de nieuwe prijs. Tevoren was het 20 cent. In België was de prijs 22 cent.

8 euro per sessie bij Ionity gaat ook niet blijven duren. Dat is zoals Maingau en Telekom; tijdelijke promoties om klanten te trekken.
 
  • Like
Reactions: job-lek and S-19910