Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik rijd tegenwoordig van Suc naar Suc. Die zoek ik thuis uit met ABRP. Dat bevalt me veel beter dan de hele route op vakantie toevertrouwen aan de Tesla nav. Die is veel te conservatief. Ik rij weg van een Suc als het aankomstpercentage zo’n 5% tot 7% is bij de volgende Suc Dat scheelt al gauw een 1/2 uur tot 1 uur op een rit naar Oostenrijk. Afgelopen weekend in 10 uur van serfaus naar huis gereden.

Was vergeten om waldaubersheim te vermijden. Is altijd erg druk. Uiteindelijk toch nog 94 kw aan vermogen kunnen krijgen.
Ik begrijp niet dat in een intelligent systeem te veel auto's op hetzelfde moment aankomen bij een Suc. Dat moet toch voor Tesla te doen zijn om de auto's slim te sturen via een navigatieserver zodat er automatisch wordt uitgeweken als een Suc te druk is? Nu zetten ze een medewerker neer om je te helpen. Maar als alle stalls vol zijn voegt dat ook niet zoveel toe.
 
Tesla kan die beperking van 80% laden toch toepassen op die Superchargers die te allen tijde binnen bereik van andere SuperChargers liggen? Op SuC die op locaties liggen waar de volgende SuC meer dan dan 200 km verwijderd is, zou dan tot 90 of 100% geladen moeten kunnen worden.

Dat wordt heel lastig. Als de volgende lader op 140km ligt, kan ik best een bestemming hebben op 120km om vervolgens weer 120 terug te rijden. Dan wil ik dus veel laden om
240km te rijden.

Tesla kan er niet bij voorbaat vanuit gaan dat ik doorrij naar de volgende lader. Dat zou in mijn voorbeeld 40km extra rijden betekenen.
 
Ik rijd tegenwoordig van Suc naar Suc. Die zoek ik thuis uit met ABRP. Dat bevalt me veel beter dan de hele route op vakantie toevertrouwen aan de Tesla nav. Die is veel te conservatief. Ik rij weg van een Suc als het aankomstpercentage zo’n 5% tot 7% is bij de volgende Suc Dat scheelt al gauw een 1/2 uur tot 1 uur op een rit naar Oostenrijk. Afgelopen weekend in 10 uur van serfaus naar huis gereden.

Was vergeten om waldaubersheim te vermijden. Is altijd erg druk. Uiteindelijk toch nog 94 kw aan vermogen kunnen krijgen.

Ik snap ook niet dat ik daar zoveel anderen tegen kom. Stond er zaterdag ook. Maar 30 km verder is Pfalzfeld. Daar stond niemand. Ik had nog even getwijfeld om 80 te gaan rijden, maar ik kwam met 5% bij Waldlaubersheim. Dus nog 20 km over. Dan ga ik die 30 km niet halen...
 
Schijnbaar is Waldlaubersheim echt de hotspot. Ik kwam er zondag langs, net 1 plekje vrij. 60kw snelheid, net genoeg tijd voor een koffietje. De volgende model 3 stond al te wachten.
Ook druk met fossielen bij het tankstation trouwens.

Over een maand of wat gaat het op dat soort drukke SuC echt een zootje worden als er niet snel iets veranderd.
 
Schijnbaar is Waldlaubersheim echt de hotspot. Ik kwam er zondag langs, net 1 plekje vrij. 60kw snelheid, net genoeg tijd voor een koffietje. De volgende model 3 stond al te wachten.
Ook druk met fossielen bij het tankstation trouwens.

Over een maand of wat gaat het op dat soort drukke SuC echt een zootje worden als er niet snel iets veranderd.

Over een maand gaat er niemand meer skiën en sta je daar met hooguit 2 of 3 auto's, zeker op doordeweekse dagen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Er wordt nu al een paar pagina's lang gesproken over het beperken van het opladen tot 80%, alsof dat al een feit is. Heeft iemand een link naar een bericht van Tesla dat ze deze beperking gaan invoeren?
Precies, M.
Dat was ook mijn eerste reactie. De geruchten zijn blijkbaar uitsluitend gebaseerd op de vondst van dergelijke schermboodschappen in recente softwareversies. Wat alleen maar betekent dat er een technische voorbereiding in de auto aanwezig is. Hoe, wanneer en waar die functionaliteit geactiveerd wordt, is onbekend. Of überhaupt, zelfs.
Roept herinneringen op aan het speuren naar sleutelwoorden in de binaries van Leisure Suit Larry in een vorig leven. Ach, wie is er niet groot mee geworden?
 
Daarnaast is er 1 voorbeeld plaatje online, waar staat dat bij DRUKKE SuCs dit mogelijk wordt ingezet:

"High usage Supercharger station: Max battery charge of 80%."

Wat niet zo raar zou zijn, als hij nagenoeg vol bezet is, iedereen initieel 'maar' tot 80% laten laden.

Eventueel met extra actie (loskoppelen, opnieuw aansluiten, activeren via app ofoz) verder te laten laden indien nodig?
 
  • Like
Reactions: Tozz
Ik ben nog steeds erg benieuwd waar in Naarden dat dan zou zijn. Bij mijn laatste navraag in NH Hotel wisten ze daar van niets en was er ook niets Tesla achtigs te zien (wel 'gewone' laders).

Witte Bergen?

Is niet in Naarden maar wel dicht in de buurt en een van der Valk. En hier ( Google Maps ) is een vrij nieuw parkeerterrein naast het BP tankstation waar al een Allego laadpunt zit.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Hbrink
Schijnbaar is Waldlaubersheim echt de hotspot. Ik kwam er zondag langs, net 1 plekje vrij. 60kw snelheid, net genoeg tijd voor een koffietje. De volgende model 3 stond al te wachten.
Zou dus kunnen dat de Tesla navigatie daar zelf schuldig aan is.
Dat die iedereen op een wintersport trip naar Waldlaubersheim stuurt, en Pfalzfeld daardoor leeg blijft.