Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Kijk dan weet ik dat ook weer. Thanks.

Aanvullend: omdat de Model S en X een iets afwijkende type-2 stekker hebben, de middelste aardpin heeft bovenop een soort driehoekje zitten. Hier past de normale type-2 stekker met AC gewoon in. Het lijkt erop dat Tesla pas recent is begonnen met deze change ook door te voeren op retrifitted SuCs waar nu een CCS stekker aan zit, zie European Superchargers got poka-yoke Type 2

Hierdoor past de Type-2 connector nog wel op de S en X maar niet (meer) in de Model 3, waar de CCS in hoort.

Maar verder wat @Billy zegt: bij de S en X gaan AC en DC over dezelfde aders van de type-2, bij de Model 3 is dat niet meer zo.
 
Bizarre ervaring vandaag bij een SuC
2 nota bene gepairde stalls zonder CCS vrij, dus ik vraag iemand met een MS vriendelijk om daarheen te verkassen, uitgelegd waarom.
“Nee, want er schijnen hier stalls kapot ff zijn en ik ben hier aan het laden”
Pffff aso volk (had t op zijn minst kunnen proberen en als t niet werkte had ie zn plek heus wel terug gekregen.)
Zal echt geen forumgenoot zijn. En zo ja: EIKEL! Volgende SuC met 1 km op de teller gehaald.

Dat is wel echt treurig... Kun je ergens checken of een stall defect is?
 
In urmond ook maar 90 kW bij start, werd later wel meer doordat accuspanning omhoog kwam. Volgens technical support stonden de stalls op 100 kW max? Heb aangegeven dat dit voorheen niet zo was, zou een notitie van worden gemaakt. Was met de X met warme en lege accu
 
Rosmalen: vrijdag is er gewerkt in de kasten. Er zijn nog geen stalls. Maar er wordt dus gewerkt.....
Rosmalen gaat nog niet echt hard. Twee weken geleden waren ze er ook bezig. Dit is wel achter de slagboom van Fletcher. Weet iemand hoe dat dan zit qua parkeerkosten? Is dan meestal het eerste halfuur gratis of moet je naar binnen oid? Ik zal de locatie meenemen in mijn hardlooprondje. Als er iets te melden is, dan laat ik het weten (en niemand is mij voor)
 
  • Like
Reactions: slk-A4
Rosmalen gaat nog niet echt hard. Twee weken geleden waren ze er ook bezig. Dit is wel achter de slagboom van Fletcher. Weet iemand hoe dat dan zit qua parkeerkosten? Is dan meestal het eerste halfuur gratis of moet je naar binnen oid? Ik zal de locatie meenemen in mijn hardlooprondje. Als er iets te melden is, dan laat ik het weten (en niemand is mij voor)
Zelfde systeem als Badhoeverdorp wellicht? Dat werkt goed
 
4A9FEDC3-0EB5-48F5-A53C-6B3E3E51843C.jpeg 2DB9237B-7987-4C26-9A69-F19E86170A40.jpeg
 
In Eindhoven zijn ze momenteel 4 stalls aan het upgraden naar CCS, misschien worden het er nog meer. Sorry, slechte foto

View attachment 388486

Edit: heb ze zojuist gesproken. Alle stalls zijn morgen uitgerust met CCS in Eindhoven, ik begreep dat ze daarna naar Breukelen gaan. Zijn buitenlanders zie heel Europa doorreizen om Superchargers om te bouwen.

Ik was er zaterdagavond even, stallen 11A/B en 12A/B zijn nu ook CCS (zonder sticker!). Stallen 1A t/m 4B waren al CCS, maar 5A t/m 9B zijn nog niet CCS. Dus Eindhoven is momenteel 50/50.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Jooop and SeBsZ