Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had hier eerder een topic over gemaakt: [EU] CCS SuperChargers charge <100kW

Ik ervaar dit ook met mijn 100D. Op de CCS stalls maximaal 95kW gezien. Andere stalls 118kW. Morgen weer eens SuperChargen in Nederland en kijken wat daar uit komt.
Goede motivatie voor S-rijders om de Model 3 priority stalls vrij te houden als er keuze is. Onlangs was er het verhaal dat een S-rijder een Model 3 priority stall bezet hield terwijl er stalls met enkele kabel beschikbaar waren (zie Superchargers in Nederland (NL)). Met deze kennis kunnen we dit soort rijders dan "helpen" om de juiste stall te kiezen. @SpeedyEddy
 
Last edited:
De Tesla P85-2013 gaat zelden aan de SuC. Vandaag moest het met 25 km op de klok echt even. Stond aan 11A naast een Boeing 747, 11B was leeg. Accu wellicht nog te koud want het leek eerder CHAdeMo XL dan SuC. Het aantal kW's blijft altijd een verrassing en valt me die enkele keer eigenlijk altijd sterk tegen. Ook na 12 minuten laden ging het niet echt sneller:

2019-04-11 10.39.26.jpg 2019-04-11 10.51.36.jpg
 
Goede motivatie voor S-rijders om de Model 3 priority stalls vrij te houden als er keuze is. Onlangs was er het verhaal dat een S-rijder een Model 3 priority stall bezet hield terwijl er stalls met enkele kabel beschikbaar waren (zie Superchargers in Nederland (NL)). Met deze kennis kunnen we dit soort rijders dan "helpen" om de juiste stall te kiezen. @SpeedyEddy
In Hoorn spreek ik regelmatig MS en MX aan of ze weten dat er maar 4 stalls voor de M3 zijn, reacties variëren van goed dat je het zegt, ik wist dat niet tot ik ga staan waar ik wil. Er zitten echt horken tussen.
 
In Hoorn spreek ik regelmatig MS en MX aan of ze weten dat er maar 4 stalls voor de M3 zijn, reacties variëren van goed dat je het zegt, ik wist dat niet tot ik ga staan waar ik wil. Er zitten echt horken tussen.
Ik ben er al enkele weken niet meer geweest, maar bij de supercharger waar ik dus enkele weken geleden een paar keren kwam, wisten noch de Model 3 rijders wat te doen, noch de Model S/X rijders.
 
Tsja ik was één va de eerste die het hier had aangegeven. Vooral telkens naar Tesla Road assistence bellen tijdens het laden.

Ik ben sinds de wintersport (gelukkig) niet meer bij een SuC geweest. Ben echt definitief genezen na al die SuC perikelen en mijd ze als de schurft.
 
Tsja ik was één va de eerste die het hier had aangegeven. Vooral telkens naar Tesla Road assistence bellen tijdens het laden.

Ik ben sinds de wintersport (gelukkig) niet meer bij een SuC geweest. Ben echt definitief genezen na al die SuC perikelen en mijd ze als de schurft.
Ik heb mijn MS sinds 10/2018. 20.000km verder 41 verschillende superchargers verdeeld over 76 sessies bezocht in binnen- en buitenland. Ik herken me totaal niet in de problemen die men hier schetst. Het enige wat ik hoogstens 2 à 3 keer heb meegemaakt is dat ik niet boven de 60kW kwam, ook niet na een paar minuten, ondanks een SoC dik onder de 50% en een warme accu en niemand aan de andere gepaarde stall. Dan wisselde ik even naar een andere stall en kwam vervolgens wel op min. 100kW binnen een paar minuten. Wachten jullie wel lang genoeg? Soms blijft de mijne even 'hangen' rond de 60kW om vervolgens alsnog door te knallen naar > 100kW.
Ik vind de SuCs dan ook nog steeds één van de grootste voordelen van Tesla t.o.v. de andere merken.
Moet regelmatig naar Parijs, ging voorheen altijd met de trein maar tegenwoordig lekker met de MS. Ook reeds drie maal naar de Alpen geweest zonder enig probleem.
 
Ik heb mijn MS sinds 10/2018. 20.000km verder 41 verschillende superchargers verdeeld over 76 sessies bezocht in binnen- en buitenland. Ik herken me totaal niet in de problemen die men hier schetst. Het enige wat ik hoogstens 2 à 3 keer heb meegemaakt is dat ik niet boven de 60kW kwam, ook niet na een paar minuten, ondanks een SoC dik onder de 50% en een warme accu en niemand aan de andere gepaarde stall. Dan wisselde ik even naar een andere stall en kwam vervolgens wel op min. 100kW binnen een paar minuten. Wachten jullie wel lang genoeg? Soms blijft de mijne even 'hangen' rond de 60kW om vervolgens alsnog door te knallen naar > 100kW.
Ik vind de SuCs dan ook nog steeds één van de grootste voordelen van Tesla t.o.v. de andere merken.
Moet regelmatig naar Parijs, ging voorheen altijd met de trein maar tegenwoordig lekker met de MS. Ook reeds drie maal naar de Alpen geweest zonder enig probleem.

Wij hebben ook nooit problemen ervaren bij SUC’s in het buitenland (Frankrijk, België, Duitsland, Oostenrijk tot nu toe), supergoed geregeld van Tesla. Maar Parijs hebben wij een keer gedaan en ga daar nooit meer heen met een S of een X. Wat een superkrappe garages en wat een drukke boel, vooral motorrijders die pal langs je auto scheuren. Ik weet niet hoe jij het zo vaak doet, maar ik kon niet wachten om daar weg te rijden. Gelukkig geen schade aan de auto gehad, maar zeker niet voor herhaling vatbaar. Volgende x parkeren wij in een dorpje verderop en gaan met de trein Parijs in, alhoewel ik al sinds mijn tienerjaren niet in een trein ben geweest, zo erg was het.
 
Wij hebben ook nooit problemen ervaren bij SUC’s in het buitenland (Frankrijk, België, Duitsland, Oostenrijk tot nu toe), supergoed geregeld van Tesla. Maar Parijs hebben wij een keer gedaan en ga daar nooit meer heen met een S of een X. Wat een superkrappe garages en wat een drukke boel, vooral motorrijders die pal langs je auto scheuren. Ik weet niet hoe jij het zo vaak doet, maar ik kon niet wachten om daar weg te rijden. Gelukkig geen schade aan de auto gehad, maar zeker niet voor herhaling vatbaar. Volgende x parkeren wij in een dorpje verderop en gaan met de trein Parijs in, alhoewel ik al sinds mijn tienerjaren niet in een trein ben geweest, zo erg was het.
Tja, het verkeer in Parijs is inderdaad nogal hectisch, en je moet goed opletten bij het wisselen van baan op tussen de autos door slalommende motoren. Ín de praktijk blijf ik daarom vaak gewoon in dezelfde baan. Die motoren doen dat alleen als er langzaam rijdend en stilstaand verkeer is, en dan heeft het wisselen van baan toch geen enkele zin. Parkeren kan ik gelukkig in de parkeergarage onder ons kantoor, en die valt goed te doen. Overigens ken ik ook zat parkeergarages in NL met krappe ingangen....
 
  • Like
Reactions: GIO1974