Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vind het niet zo een logische locatie. Ja, kort bij de snelweg, maar bij Middelburg bereik je volgens mij enkel de mensen die (bijna) op bestemming zijn. Dan vind ik Goes logischer, daar kan je dan ook verkeer vangen dat niet langs Middelburg gaat maar bijvoorbeeld naar Terneuzen wil en Antwerpen wil vermijden. Maar daar komt Bergen op Zoom ook weer van pas, dus misschien wel?
Ik snap je redenatie wat dat betreft. Vergeet echter de N57 niet, daar gaat ook veel verkeer overheen van Rotterdam naar België toe. Dat verkeer komt weer niet langs Goes.

Voor beide locaties is dus wat te zeggen.
 
Ik had hier eerder een topic over gemaakt: [EU] CCS SuperChargers charge <100kW

Ik ervaar dit ook met mijn 100D. Op de CCS stalls maximaal 95kW gezien. Andere stalls 118kW. Morgen weer eens SuperChargen in Nederland en kijken wat daar uit komt.

Vandaag bij dubbele aansluiting gewoon 117kw geladen met een X 100D (Zaltbommel)
 
Vanmiddag was ik even bij Van der Valk Ridderkerk / Barendrecht. En dacht even iets heel moois te zien verrijzen (achter op het parkeerterrein). Maar toen ik dichterbij ging kijken zag ik helaas het Allego logo op de jas van de monteur.

FC58E021-45BB-4D28-8EE7-31BF7A9D0F90.jpeg


Even een kort gesprek gehad met de man in de oranje Allego jas en begreep van hem dat er binnenkort 4 stuks 175KW Allego snelladers gaan komen. Ik heb natuurlijk ook gevraagd of hij nog iets wist van Tesla Superchargers maar daar wist hij niks van helaas.
 
Vanmiddag was ik even bij Van der Valk Ridderkerk / Barendrecht. En dacht even iets heel moois te zien verrijzen (achter op het parkeerterrein). Maar toen ik dichterbij ging kijken zag ik helaas het Allego logo op de jas van de monteur.

View attachment 397779

Even een kort gesprek gehad met de man in de oranje Allego jas en begreep van hem dat er binnenkort 4 stuks 175KW Allego snelladers gaan komen. Ik heb natuurlijk ook gevraagd of hij nog iets wist van Tesla Superchargers maar daar wist hij niks van helaas.

Jammer, waardeloos. Had gehoopt op SuC
 
  • Like
Reactions: basdej
Gisteravond weer bij de SuC in Zwolle gestaan, alle stalls zijn voorzien van beide stekkers. Geen van de stalls waren bezet, dus kon makkelijk verplaatsen. Eerst stall 4B geprobeerd, wederom 92 kW. Vervolgens verplaatst (na een minuut of 5) naar een van de vier 'nieuwe' stalls (waarbij je achteruit parkeert aan de linkerkant). Stall 7A. 117 kW.
Ik geloof (nu dus ook) dat een combo stall wel gewoon goed kan werken, maar snap nog niet waarom andere omgebouwde stalls niet het volle vermogen geven.

Zou het iets met 'ouderdom' te maken kunnen hebben? SuC in Zwolle was toch een van de eerste (aug 2014, en waar ik laatst in Duitsland was zijn ook 'oudjes' begin 2015). De vier stalls die erbij zijn geplaatst een paar maanden geleden doen het blijkbaar wel goed. Dan snap ik ook dat het voor velen wel werkt bij de nieuwere SuCs (Bunnink, Gouda, Zaltbommel, etc.).

Blijft apart.
 
  • Informative
Reactions: widodh
Gisteravond weer bij de SuC in Zwolle gestaan, alle stalls zijn voorzien van beide stekkers. Geen van de stalls waren bezet, dus kon makkelijk verplaatsen. Eerst stall 4B geprobeerd, wederom 92 kW. Vervolgens verplaatst (na een minuut of 5) naar een van de vier 'nieuwe' stalls (waarbij je achteruit parkeert aan de linkerkant). Stall 7A. 117 kW.
Ik geloof (nu dus ook) dat een combo stall wel gewoon goed kan werken, maar snap nog niet waarom andere omgebouwde stalls niet het volle vermogen geven.

Zou het iets met 'ouderdom' te maken kunnen hebben? SuC in Zwolle was toch een van de eerste (aug 2014, en waar ik laatst in Duitsland was zijn ook 'oudjes' begin 2015). De vier stalls die erbij zijn geplaatst een paar maanden geleden doen het blijkbaar wel goed. Dan snap ik ook dat het voor velen wel werkt bij de nieuwere SuCs (Bunnink, Gouda, Zaltbommel, etc.).

Blijft apart.
Bedankt voor de info. Vorige keer ook een lage snelheid. Ik ga morgen dan bij de nieuwe staan.
Inderdaad apart.