Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat Nederland meetelt wat Tesla betreft zal niemand ontkennen, maar dat we in de Top Tien van Superchargergebruik zes(!) maal voorkomen is wel erg veel van het goede. Foto vanmiddag gemaakt bij Tesla Tilburg.

IMG_0789.jpg
 
Wachten? Ik werk gewoon in de auto en ga wanneer ik zin heb weer verder rijden :) ik laad ook wel eens tot 90. Prima te doen als t rustig is bij de suc

Erg herkenbaar. Zodra ik thuis kom en de kinderen zien mij dan kan ik echt niets meer doen. Ik werk graag einde van de dag nog een uurtje in de auto door (ben zzp-er, stuur dan facturen, werk email bij, bel opdrachtgevers) om vervolgens thuis te komen en de laptop uit te laten.
 
Erg herkenbaar. Zodra ik thuis kom en de kinderen zien mij dan kan ik echt niets meer doen. Ik werk graag einde van de dag nog een uurtje in de auto door (ben zzp-er, stuur dan facturen, werk email bij, bel opdrachtgevers) om vervolgens thuis te komen en de laptop uit te laten.

zeer herkenbaar, maar bij zijn het de honden die ik moet uitlaten. ;)
 
Ik werk graag einde van de dag nog een uurtje in de auto door

Dat dus, maar ik doe dat graag ‘s ochtends vroeg. Vaak is er dan niemand bij de SuC, zelfs niet in Breukelen. Afgelopen winter zelfs een keer graancirkels kunnen driften in de sneeuw omdat er echt helemaal niemand was.
 

Attachments

  • 085703C4-10CD-420F-A94C-A75BB432DDD3.jpeg
    085703C4-10CD-420F-A94C-A75BB432DDD3.jpeg
    407.4 KB · Views: 47
Dat Nederland meetelt wat Tesla betreft zal niemand ontkennen, maar dat we in de Top Tien van Superchargergebruik zes(!) maal voorkomen is wel erg veel van het goede. Foto vanmiddag gemaakt bij Tesla Tilburg.

View attachment 486427
Gaaf! Maar dit wisselt door de 24h heen wel volgens mij. Want het was op dat moment nacht in de US. Of is dit niet de afgelopen X periode?

Als je de kWh's op telt en maal 5 doet, dan kom je uit op 423.590 gereden kilometers op die energie!
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Dat Nederland meetelt wat Tesla betreft zal niemand ontkennen, maar dat we in de Top Tien van Superchargergebruik zes(!) maal voorkomen is wel erg veel van het goede. Foto vanmiddag gemaakt bij Tesla Tilburg.

View attachment 486427

De keren dat ik daar was (2x) erg veel taxi's onder de rook van schiphol/Amsterdam.
In regio A'dam rijden ook erg veel Tesla's. Al met al dus wel verklaarbaar maar evengoed een prestatie voor ons kikkerlandje ;).
 
Ik hoop wel dat Assen doorgaat, kan ik Zwolle voortaan overslaan. Had dat graag gezien in combinatie met F1 op het TT circuit :)

Iemand nieuws over de supercharger in de buurt van Groningen? Meende dat die in Assen niet meer door gaat?

Ja bijvoorbeeld over de (vorige jaren al doorgeschoven) SuC’s van Emmen/Klazienaveen en Winschoten/Zuidwolde? De tijd gaat weer dringen.
En wat is er van het gerucht begin dit jaar geworden dat ook in Assen een SuC zou komen?

Goed nieuws! Ik reed vandaag langs de Van der Valk in Assen (A28 afslag West) en zag daar allerlei flexibele mantelbuizen uit de grond steken. Even gebeld met de receptie en die wisten te melden dat er naast 2 gewone laadpalen, ook een paar Tesla Superchargers worden gebouwd.
 
Goed nieuws! Ik reed vandaag langs de Van der Valk in Assen (A28 afslag West) en zag daar allerlei flexibele mantelbuizen uit de grond steken. Even gebeld met de receptie en die wisten te melden dat er naast 2 gewone laadpalen, ook een paar Tesla Superchargers worden gebouwd.
VerAssend :)
Ook gezien hoeveel ? En waren er nog andere werkzaamheden zichtbaar ?
De buizen kunnen vaak langer vantevoren worden aangelegd maar kan daarna nog wel eens duren voordat daadwerkelijk de laders worden geplaatst.
 
  • Funny
Reactions: SpeedyEddy
VerAssend :)
Ook gezien hoeveel ? En waren er nog andere werkzaamheden zichtbaar ?
De buizen kunnen vaak langer vantevoren worden aangelegd maar kan daarna nog wel eens duren voordat daadwerkelijk de laders worden geplaatst.
van der Valk durfde inderdaad niet te vertellen hoe lang het gaat duren tot de superchargers er daadwerkelijk staan. Wat is jouw ervaring hiermee? Zal, als ik binnenkort er nog eens langs rijd, een foto maken om te posten.
 
Ik heb begrepen dat de SuC van Naarden inmiddels ook open is en zie als je er op zoekt in Google maps zelfs wat foto's van mensen die hem in de navigatie hebben staan:

upload_2019-12-10_20-52-17.png


Bij mij staat deze er echter niet tussen, weet iemand hoe dit zit? Ik had afgelopen week wel een update (v2019.36.2.4), dus je zou denken dat de software de laatste versie heeft.
 
Goed nieuws! Ik reed vandaag langs de Van der Valk in Assen (A28 afslag West) en zag daar allerlei flexibele mantelbuizen uit de grond steken. Even gebeld met de receptie en die wisten te melden dat er naast 2 gewone laadpalen, ook een paar Tesla Superchargers worden gebouwd.

Dat is dubbel mooi nieuws !
- Vandaag sms gehad dat ik dinsdag mijn M3 LR 4WD kan ophalen.
- EN dat er dus bij mij om de hoek Superchargers gebouwd worden. Ik zal er morgen even langsgaan en wat foto's van maken...
 
Ik heb begrepen dat de SuC van Naarden inmiddels ook open is en zie als je er op zoekt in Google maps zelfs wat foto's van mensen die hem in de navigatie hebben staan:

View attachment 486843

Bij mij staat deze er echter niet tussen, weet iemand hoe dit zit? Ik had afgelopen week wel een update (v2019.36.2.4), dus je zou denken dat de software de laatste versie heeft.
Ik las ergens dat officiele opening op 14/12 zou zijn.
Wellicht heeft dat er mee te maken ?!