Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt, ook bij Hoorn al 3 nieuwbakken M3 mensen geholpen en uitleg gegeven hoe het werkt en dat je niet een stall moet delen als er vrije paren beschikbaar zijn.

Ik ook van de week in Gouda. Meerdere paren vrij, komt een vrouwtje, net van aflevering vertrokken achter mij op paal B staan. Haar vriendelijk uitgelegd dat ze beter een vrij paar kan pakken. Ze leek het niet echt te snappen, maar verplaatste wel.
 
Sowieso mogen ze wat meer uitleg geven. Toen ik hem eind maart voor het eerst ging opladen bij Fastned kreeg ik de stekker er niet uit. Iemand anders kwam even kijken en snapte het ook niet. Ik heb de noodontgrendeling maar gebruikt. Wat bleek: ik wist niet dat je hem via het scherm / app nog moest ontgrendelen.

Het is basiskennis wat niet uit wordt gelegd bij het afleveren. Het was natuurlijk ook mega druk met afleveren eind maart. Maar geef desnoods even een foldertje oid mee.
 
Sowieso mogen ze wat meer uitleg geven. Toen ik hem eind maart voor het eerst ging opladen bij Fastned kreeg ik de stekker er niet uit. Iemand anders kwam even kijken en snapte het ook niet. Ik heb de noodontgrendeling maar gebruikt. Wat bleek: ik wist niet dat je hem via het scherm / app nog moest ontgrendelen.

Het is basiskennis wat niet uit wordt gelegd bij het afleveren. Het was natuurlijk ook mega druk met afleveren eind maart. Maar geef desnoods even een foldertje oid mee.

Aan de andere kant mogen ze toch ook wel verwachten dat mensen de handleiding vóóraf lezen. Als ze dat al niet doen, dan lezen ze misschien het foldertje ook niet.
 
  • Like
Reactions: Thuisbarista
Aan de andere kant mogen ze toch ook wel verwachten dat mensen de handleiding vóóraf lezen. Als ze dat al niet doen, dan lezen ze misschien het foldertje ook niet.

Paar extra filmpjes erbij welke op Tesla site staan en ook per mail werden toegezonden op moment dat bestelling was geplaatst begin 2019. De filmpjes waren erg leerzaam in Jip-Janneke taal. Ik heb de meeste een paar keer gezien voor aflevering zodat ik tijdens de aflevering het pasje+toebehoren in ontvangst kon nemen en tegen de medewerker kon zeggen -> "ga maar snel naar de volgende nwe eigenaar, ik red me wel" ;) Daarna naar huis gereden en een grijns op m'n gezicht welke zelfs na vele uren niet verdween :D
 
Sowieso mogen ze wat meer uitleg geven. Toen ik hem eind maart voor het eerst ging opladen bij Fastned kreeg ik de stekker er niet uit. Iemand anders kwam even kijken en snapte het ook niet. Ik heb de noodontgrendeling maar gebruikt. Wat bleek: ik wist niet dat je hem via het scherm / app nog moest ontgrendelen.

Het is basiskennis wat niet uit wordt gelegd bij het afleveren. Het was natuurlijk ook mega druk met afleveren eind maart. Maar geef desnoods even een foldertje oid mee.
Krijg je bij een computer uitleg? Nee. Bij een rijdende tablet blijkbaar ook niet.
 
Ik heb afgelopen vrijdagnacht nog aan de SuC van Leiderdorp gehangen.

Piek van 116kW na 2 minuten, 4 minuten later al op 107kW bij een SoC van 28% waar een jaar geleden voor de introductie van de CCS combo ik eigenlijk altijd 118kW haalde tot circa 45%.

Ik had enkel een Splash and Dash nodig om thuis te komen want anders was ik van stall gewisseld. Was trouwens om 1u 's nachts en de SuC was praktisch uitgestorven. Mac dicht, wat een ellende.
 
  • Informative
Reactions: Faiz71
Ik heb afgelopen vrijdagnacht nog aan de SuC van Leiderdorp gehangen.

Piek van 116kW na 2 minuten, 4 minuten later al op 107kW bij een SoC van 28% waar een jaar geleden voor de introductie van de CCS combo ik eigenlijk altijd 118kW haalde tot circa 45%.

Ik had enkel een Splash and Dash nodig om thuis te komen want anders was ik van stall gewisseld. Was trouwens om 1u 's nachts en de SuC was praktisch uitgestorven. Mac dicht, wat een ellende.

Ik merk ook dat bij een opgewarmde accu na een lange rit met een soc van 30% de snelheid maar kort de 117kW haalt, om daarna, na een paar minuutjes, terug te vallen naar rond de 95-100kW.

Hebben ze met de software updates het laadproces ook aangepast?
Exotische snelheden heb ik nog niet echt gehaald (behalve een tijdje geleden één keertje in Apeldoorn iets van 120kW)
 
Ik merk ook dat bij een opgewarmde accu na een lange rit met een soc van 30% de snelheid maar kort de 117kW haalt, om daarna, na een paar minuutjes, terug te vallen naar rond de 95-100kW.

Hebben ze met de software updates het laadproces ook aangepast?
Exotische snelheden heb ik nog niet echt gehaald (behalve een tijdje geleden één keertje in Apeldoorn iets van 120kW)

De vorige keer voor een splash and dash was 22 september en haalde ik 138kW en zat er in 11 minuten 11kWh. Ik vind het apart, helaas had ik m'n OBD2 niet bij me want ik verwachte niet dat een Splash en Dash nodig maar durfde niet met 1% aan te komen en dan ook nog te moeten hypermilen.
 
De vorige keer voor een splash and dash was 22 september en haalde ik 138kW en zat er in 11 minuten 11kWh. Ik vind het apart, helaas had ik m'n OBD2 niet bij me want ik verwachte niet dat een Splash en Dash nodig maar durfde niet met 1% aan te komen en dan ook nog te moeten hypermilen.
11kWh in 11 minuten, da’s een gemiddelde snelheid van 60kW als ik het goed is. Da’s niet heel snel toch?
 
Gisteravond voor het eerst met de Model 3 LR RWD een SuC sessie gedaan.
Kwam rond 22.45 aan in Bunnik, met nog 20 km resterend. Batterij werd 10 minuten voor arriveren opgewarmd, had een half uur gereden. Was wel rustig aan de SuC met nog 2 andere Tesla's.

KW liep snel op naar 143 en bleef dat vasthouden tot 130km/26%
Daarna begon KW terug te lopen naar:
van 143 naar 120 KW bij 188km/37%
van 120 naar 100 KW bij 245km/50%
van 100 naar 80 KW bij 338km/68%
van 80 naar 60 KW bij 390km/79%

Wat mij betreft topsnelheden, was wel wat anders gewend met de Model S P85+

SUC- Bunnik.jpg
 
Hmmm, eenheden politie hier Ramonneke, je laadt met 11 kW oplopend tot 138 kW (vermogen), en je voegt 21.4 kWh (hoeveelheid = vermogen* tijd) toe.

Klopt, ik maak een tik foutje. Ik weet het allemaal zoals je in de post van 11:33 en vele, vele, vele posts van mij ziet.

Beter corrigeer je m'n post als je admin bent want ik kan er niks meer aan veranderen of rapporteer je de fouten voor een admin :).