Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn Model S uit 2013 (gratis laden) wordt sinds vanochtend ineens niet meer toegelaten aan de SuC: payment required. Uitstaande bedrag: 0,00. Toevoegen payment method lukt niet (MCU toont alleen blank scherm). Uiteraard niemand bereikbaar bij Tesla. Dus maar even bijladen bij Allego (CCS)

Aanleiding blijkt niet idle-fee (ik sta er nooit langer dan noodzakelijk) maar een lange lijst facturen van SuC-sessies sinds december 2019 waarbij om duistere redenen onterecht kWh-beprijzing is toegepast.

Foutje wordt rechtgezet. Geeft wel eens een mooi inzicht in de kWh-prijzen: 0,25 in NL, 0,34 in Dld., CHF 0,30 in Zwi, 0,00 in Italie.
 
  • Informative
Reactions: sweep
@Keezje en ondergetekende kunnen bevestigen dat ze het doen!
Hij staat nog niet in de navigatie maar de code om de slagboom te openen is 0257
 

Attachments

  • 76C5BB47-29E7-40DC-BEAD-B09DB2F14A83.jpeg
    76C5BB47-29E7-40DC-BEAD-B09DB2F14A83.jpeg
    536.1 KB · Views: 103
Misschien staat het al ergens op het forum maar kan het zo niet vinden.

Mijn leasemaatschappij Arval heeft vandaag laten weten dat ze in gesprek zijn met Tesla om de kosten rechtstreeks bij hen in rekening te brengen. Advies is om de creditcard te verwijderen uit je tesla account en dan te gaan laden bij een Supercharger. Iemand hier enig idee of dat klopt?
 
Misschien staat het al ergens op het forum maar kan het zo niet vinden.

Mijn leasemaatschappij Arval heeft vandaag laten weten dat ze in gesprek zijn met Tesla om de kosten rechtstreeks bij hen in rekening te brengen. Advies is om de creditcard te verwijderen uit je tesla account en dan te gaan laden bij een Supercharger. Iemand hier enig idee of dat klopt?

Ik kreeg die mail van Arval vandaag ook, en ik heb gelijk m’n creditcard verwijderd.
 
Ik was net in Rijswijk en Tesla was bezig hem in bedrijf te stellen. Ze durfden nog niet met zekerheid te zeggen of dat vandaag zou lukken, maar ze dachten van wel. Ze waren verbaasd dat hij in de navigatie van mijn auto (Model S uit 2016) te zien was, want dat was niet de bedoeling.

Zojuist stond Rijswijk ook in mijn navigatie. Tegen beter weten in toch maar even langsgereden, maar inderdaad alleen V3... Gelukkig kon ik Gouda nog makkelijk halen Vervelend dat het wel in de navigatie staat, je zou maar onderweg in een onbekend buitenland naar een V3 worden geleid! Toch ook maar een upgrade bestellen.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Gaaf hoor! Wat een heerlijk vooruitzicht.. CCS upgrade aanstaande vrijdag de 10e en dan een SuC op 7 minuten van mijn huis *en* gratis Superchargen.. vind de rekeningen van het publiek laden toch best irritant en die lopen ook stiekem best snel op!

er staat maximaal 250 kW.. dat zou bizar zijn toch?
Die 250kW ga je alleen niet halen met een S/X met CCS ombouw, je batterij blijft de beperkende factor.
 
Gaaf hoor! Wat een heerlijk vooruitzicht.. CCS upgrade aanstaande vrijdag de 10e en dan een SuC op 7 minuten van mijn huis *en* gratis Superchargen.. vind de rekeningen van het publiek laden toch best irritant en die lopen ook stiekem best snel op!

er staat maximaal 250 kW.. dat zou bizar zijn toch?
De model 3 kan heel kort die 250 kW halen maar zakt daarna weer snel terug tot onder de 150 kW