Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Tijd om weer eens bij Uden en Meerkerk te gaan kijken of er al voortgang is. Iemand nog zicht op andere SuC locaties? Bergen op Zoom? Groningen en Drenthe, daar al wat te bekennen?
Stand Uden ongewijzigd vandaag. BAM was vandaag wel wat andere snelladers aan het aansluiten (met een contactloos betaalpunt zoals in de supermarkt) 2 stuks met totaal 4x ccs andere 2 laders zijn denk ik van een autodeel project. In Zaltbommel staan deze laders ook en zijn gereserveerd voor bmw deel autos. Bij de SuC was er niks veranderd.
 
Stand Uden ongewijzigd vandaag. BAM was vandaag wel wat andere snelladers aan het aansluiten (met een contactloos betaalpunt zoals in de supermarkt) 2 stuks met totaal 4x ccs andere 2 laders zijn denk ik van een autodeel project. In Zaltbommel staan deze laders ook en zijn gereserveerd voor bmw deel autos. Bij de SuC was er niks veranderd.
Amber Mobility uit Eindhoven is dat. Maar die snelladers zijn van Allego, zie mijn post hier Superchargers in Nederland (NL)
 
Nieuw in Leusden aan de A28. Maar alleen CCS.
 

Attachments

  • 733BDD25-0A55-4689-9189-8E04B440E45D.jpeg
    733BDD25-0A55-4689-9189-8E04B440E45D.jpeg
    747.6 KB · Views: 184
Blijft toch opmerkelijk. Locaties waar we nog niks over hebben gehoord zijn binnen notime operationeel. Locaties welke al maanden klaar zijn hebben nog geen stalls of iets. Er is geen touw aan vast te knopen. Behalve dat je bij van der Valk extra dient op te letten aangezien bijna alle nieuwe locaties daar verschijnen.
 
Wacht even, is in Leusden een SuC die bijna operationeel is zelfs? Wat Smartdriver hierboven zegt snap ik ook niet helemaal. Uden/Veghel ligt al maanden plat en Leusden heb ik nog nooit van gehoord (wel fijne lokatie!!), staat niet op de Tesla website als binnenkort open (oke oke niet altijd actueel) en is dus al bijn af? Begrijp me niet verkeerd, ik klaag niet ;)....maar ook met zoveel tesla's rijders had ik wel eerder verwacht dat dit nieuwtje van deze supercharger al bekend was. Ik check supercharge.info elke dag :). Hoe dan ook, dikke prima!
 
Blijft toch opmerkelijk. Locaties waar we nog niks over hebben gehoord zijn binnen notime operationeel. Locaties welke al maanden klaar zijn hebben nog geen stalls of iets. Er is geen touw aan vast te knopen. Behalve dat je bij van der Valk extra dient op te letten aangezien bijna alle nieuwe locaties daar verschijnen.
Verwacht zelf ook dat Beuseberg daarom Deventer gaat worden, ivm nieuwe vdValk daar.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Wacht even, is in Leusden een SuC die bijna operationeel is zelfs? Wat Smartdriver hierboven zegt snap ik ook niet helemaal. Uden/Veghel ligt al maanden plat en Leusden heb ik nog nooit van gehoord (wel fijne lokatie!!), staat niet op de Tesla website als binnenkort open (oke oke niet altijd actueel) en is dus al bijn af? Begrijp me niet verkeerd, ik klaag niet ;)....maar ook met zoveel tesla's rijders had ik wel eerder verwacht dat dit nieuwtje van deze supercharger al bekend was. Ik check supercharge.info elke dag :). Hoe dan ook, dikke prima!
Dat is het typische beeld bij het aanleggen van aansluitingen door de netbeheerder: er is geen pijl op te trekken.
 
Dat is het typische beeld bij het aanleggen van aansluitingen door de netbeheerder: er is geen pijl op te trekken.

De uitdaging in Uden is niet de netbeheerder alleen: daar is genoeg beschikbaar, dat is rond 17 juli al aangesloten op het net (of er voor al). Op die dag was ik er en gingen ze de locatie van de Allego palen voorzien van ducts en bekabeling
 

Attachments

  • E74475CD-6D1B-46E2-B995-625A2B93DD24.jpeg
    E74475CD-6D1B-46E2-B995-625A2B93DD24.jpeg
    542.5 KB · Views: 77
  • B4B28E7A-A413-4D23-81E1-54A0B2030729.jpeg
    B4B28E7A-A413-4D23-81E1-54A0B2030729.jpeg
    716.1 KB · Views: 73
Allego palen werden dinsdag opgeleverd. Dus wss zijn die al operationeel nu. Wat kan zijn is dat de netbeheerder pas net heeft opgeleverd en dat Tesla nu pas aan de slag kan. Maar elke SuC is een aanwinst. Rondom Eindhoven zal bij de nieuwe vd Valk in Best ook een optie zijn. Ionity is vandaag begonnen bij de Shell / Mc Donalds in Best met een locatie. Hoop nog steeds op een SuC op de a73 rondom Cuijk. Zeker vanwege de doorsteek naar Duitsland.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Afgelopen weekend geladen bij vDV in Middelburg. Om de hoek zit een goede broodjes afhaal zaak. Laadpalen staan buiten parkeerterrein van vd Valk. Goed bereikbaar, maar nog een bouwput met slechte waterafvoer op de straat, het stond nogal blank bij de inrit, maar vering hoogste stand gezet en ging goed :) alleen v3 laders maar mooie locaties op route in Zeeland.
 
Het had mij eigenlijk meer logisch geleken om die laders in Goes te zetten, of iig vóór de N62. Als je nu onderweg bent van of naar de Westerscheldetunnel dan moet je toch een stukje om. Maar goed, dit is veel beter dan niks natuurlijk :)
er komt nog een lader in Bergen op Zoom, dan heb je een redelijke dekking. het is inderdaad 5min om voor de tunnel, maar beter dan niets of via Antwerpen om te gaan laden..
 
Supercharger Middelburg ligt inderdaad niet goed "op route", omdat ie zo op het uiteinde ligt van de A58. Waarom het niet VdV Goes is geworden begrijp ik niet zo goed, want die ligt dan weer vlak aan de A256/N256 en diezelfde A58. Een beetje een gemiste kans, inderdaad. Wat wel is, is dat VdV Goes geen andere catering kent dan het hotel zelf, terwijl je bij de supercharger in Middelburg inderdaad nog wat andere mogelijkheden hebt.
 
Supercharger Middelburg ligt inderdaad niet goed "op route", omdat ie zo op het uiteinde ligt van de A58. Waarom het niet VdV Goes is geworden begrijp ik niet zo goed, want die ligt dan weer vlak aan de A256/N256 en diezelfde A58. Een beetje een gemiste kans, inderdaad. Wat wel is, is dat VdV Goes geen andere catering kent dan het hotel zelf, terwijl je bij de supercharger in Middelburg inderdaad nog wat andere mogelijkheden hebt.

Ongetwijfeld moest het een Valk worden, maar het Obesitasplein in Goes had natuurlijk een betere locatie geweest dan Valk Middelburg of Valk Goes... Voor mij is BoZ nog handig voor de reis regio R'dam naar Goes, maar Middelburg is gewoon te ver, ook als je de tunnel door moet.
 
  • Funny
Reactions: SpeedyEddy
het Obesitasplein in Goes
:D

had natuurlijk een betere locatie geweest dan Valk Middelburg of Valk Goes
Ja en nee :) Met het snelle laden wordt het inderdaad moeilijk om uitgebreid te lunchen bij VdV, maar met V3 wordt het zelfs moeilijk om nog te lunchen bij McDo. En dan is een koffie in de lounge en propere toiletten misschien toch nog altijd interessanter :).
 
  • Like
Reactions: GeertB and nervus