Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat alles moet kloppen snap ik.
De eerste keer kwam ik aan met 1% en kwam toen uit Duitsland. Kan me niet voorstellen dat de accu nog niet warm genoeg was.
De tweede keer kwam ik aan met 4% en waren we uit Rotterdam gestart, wellicht dat alles nog niet warm was. Echter heeft de auto de accu ook niet voorverwarmd.

Ja alles moet kloppen...

Beide keren overigens die ene stall gebruikt die het dichtst bij de cabinets staat. Weet niet of dat wat uitmaakt. Of de algemene netbelasting op dat moment. Kan best zijn dat Tesla niet de beperking is maar wel de netbeheerder. Who knows...
 
Moet je
tijdens etenstijd gaan kijken, de diesels doen het er om. Minimaal 3 laadplekken bezet, ze twijfelen niet eens tijdens het parkeren.

Maar dan helpt dit gedrag ook niet echt mee :)
Je kunt daar bijna altijd aansluiten. Alleen sta je dan op de rijbaan en kan er niemand uit. Dan maar even wachten... Slimme opstelling met de Superchargers aan de buitenkant van de vakken.
 
Moet je
tijdens etenstijd gaan kijken, de diesels doen het er om. Minimaal 3 laadplekken bezet, ze twijfelen niet eens tijdens het parkeren.

Daar heb ik deze stickers voor laten maken. Stuur me maar een bericht als je er een paar wil hebben.. kosten 25 cent per stuk.

ICEhole.jpg
 
Die Gouda locatie is m.i. erg ongelukkig gekozen. Zou SuC’s als deze liever bij een grote picknick plek langs de A12 gezien (zoals je ook in bijvb Frankrijk ziet bij een “Aire”) dan op zo’n krappe hotspot.

Spijtig om het te moeten constateren, maar dit wangedrag, zie je overal. Maakt niet uit of het om laadpalen, SUC's of invaliden-parkeerplekken gaat.:(
Eens. Maar als wij daar bij Gouda onze Tesla's op de schaarse gewone plekken gaan zetten terwijl er voldoende Tesla plekken vrij zijn, dan zal dat het niet veel beter maken.

Natuurlijk zeggen wij tegen elkaar: maar wacht even, het zijn parkeerplekken versus laadplekken. Maar voor niet ingewijden zijn het denk ik gewone plekken versus plekken gereserveerd voor Tesla's. En eerlijk gezegd durf ik daarom mijn Tesla daar niet op de laatste vrije gewone plek te zetten als er nog plenty Tesla laadplekken vrij zijn. Uit angst voor de reacties van de niet ingewijde die dankzij mij niet meer kan parkeren En om die reden heb ik er ook niet zo heel veel moeite wanneer iemand in Gouda zijn auto even onaangesloten op een Tesla vak laat staan. Zolang er nog andere plekken vrij zijn, natuurlijk.
 
  • Like
Reactions: Unit106
.....Maar voor niet ingewijden zijn het denk ik gewone plekken versus plekken gereserveerd voor Tesla's.....
Met deze beredenering kun je natuurlijk ook de benzinepomp als parkeerplek gebruiken:rolleyes:
Een plek bij een tankstation is om te tanken, een mindervalide parkeerplek is voor mindervaliden, een rangeerterrein is voor de trein, de remise is voor de bus of tram........ Zou een mooie chaos worden als iedereen overal zijn auto parkeert.
Om toch maar on-topic te blijven, een plek bij Superchargers in Nederland is een plek om te laden.
 
  • Like
Reactions: Paco and TM3LR
Met deze beredenering kun je natuurlijk ook de benzinepomp als parkeerplek gebruiken:rolleyes:
Een plek bij een tankstation is om te tanken, een mindervalide parkeerplek is voor mindervaliden, een rangeerterrein is voor de trein, de remise is voor de bus of tram........ Zou een mooie chaos worden als iedereen overal zijn auto parkeert.
Om toch maar on-topic te blijven, een plek bij Superchargers in Nederland is een plek om te laden.
Het gaat dus alleen maar om principes en niet of er iemand last van heeft. Of anderen zelfs mogelijk voordeel. Okay.
 
Met deze beredenering kun je natuurlijk ook de benzinepomp als parkeerplek gebruiken:rolleyes:
Een plek bij een tankstation is om te tanken, een mindervalide parkeerplek is voor mindervaliden, een rangeerterrein is voor de trein, de remise is voor de bus of tram........ Zou een mooie chaos worden als iedereen overal zijn auto parkeert.
Om toch maar on-topic te blijven, een plek bij Superchargers in Nederland is een plek om te laden.

Met een klein verschil dat de pompen vaak niet (lees zelden) tussen de vakken van parkeerplekken bij een macdonalds staan. Gedrag zal dan exact hetzelfde zijn vermoed ik. Van mij mogen de SUCs wel meer op minder drukke hotspots. Op sommige plekken, zelfs in buitenland zetten ze de SUCs wel heel erg voor aan neer.. Bij bijv drukke shopping mall... Het is niet toegestaan, maar hoe vaak gereserveerde plekken, minder valide etc niet misbruikt worden om lekker vooraan te staan. Je kan het verwachten.
 
Bij bijv drukke shopping mall... Het is niet toegestaan, maar hoe vaak gereserveerde plekken, minder valide etc niet misbruikt worden om lekker vooraan te staan. Je kan het verwachten.
Op dat soort locaties werken stalls welke aan de weg geplaatst zijn beter dan stalls welke aan de achterkant van het vak staan. In Engeland ook meegemaakt dat alles ge-iced was maar dan kan je nog wel gewoon op de weg parkeren en bijladen.
 
  • Like
Reactions: SparkyM3LR4WD
Op dat soort locaties werken stalls welke aan de weg geplaatst zijn beter dan stalls welke aan de achterkant van het vak staan. In Engeland ook meegemaakt dat alles ge-iced was maar dan kan je nog wel gewoon op de weg parkeren en bijladen.
Zit best wat in. Maar aan de andere kant: er wordt vaker schade gereden bij achteruit een parkeervak uit rijden dan bij vooruit een parkeervak uit rijden. Gewoon omdat je zicht beperkt is. Met dat in het achterhoofd is een stall achterin het vak weer niet zo'n verkeerd idee.
 
Het gaat dus alleen maar om principes en niet of er iemand last van heeft. Of anderen zelfs mogelijk voordeel. Okay.

Niet zo zeer principes, maar om iets wat Tesla zelf ook voorschrijft. Als Tesla/EV rijder zou je dus kunnen weten waarvoor de Supercharger plek bedoeld is.
Supercharging
Hoelang mag ik bij een Supercharger parkeren?
Nadat uw auto voldoende is opgeladen om uw volgende bestemming te bereiken, dient u uw auto te verplaatsen en plaats te maken voor andere bestuurders. Voor auto's die na een actieve oplaadsessie bij een Supercharger blijven staan, worden idle fees in rekening gebracht.

Overigens was ik laatst in België en daar stond netjes aangegeven dat de plek alleen bedoeld is om te laden en niet om te parkeren. Dit geeft voor iedereen meer duidelijkheid.
 
Niet zo zeer principes, maar om iets wat Tesla zelf ook voorschrijft. Als Tesla/EV rijder zou je dus kunnen weten waarvoor de Supercharger plek bedoeld is.
Supercharging
Hoelang mag ik bij een Supercharger parkeren?
Nadat uw auto voldoende is opgeladen om uw volgende bestemming te bereiken, dient u uw auto te verplaatsen en plaats te maken voor andere bestuurders. Voor auto's die na een actieve oplaadsessie bij een Supercharger blijven staan, worden idle fees in rekening gebracht.

Overigens was ik laatst in België en daar stond netjes aangegeven dat de plek alleen bedoeld is om te laden en niet om te parkeren. Dit geeft voor iedereen meer duidelijkheid.
Principes, voorschriften, ... één pot nat. Mogen we ook niet een beetje kijken naar wat doe voorschriften betogen te bereiken? Wie heeft er last van gehad dat die man daar even heeft gestaan? Het zal me wel weer de nodige disagrees opleveren ( :D ), maar die vraag is nog steeds niet beantwoord.
 
Principes, voorschriften, ... één pot nat. Mogen we ook niet een beetje kijken naar wat doe voorschriften betogen te bereiken? Wie heeft er last van gehad dat die man daar even heeft gestaan? Het zal me wel weer de nodige disagrees opleveren ( :D ), maar die vraag is nog steeds niet beantwoord.
Wie heeft er last van als ik te hard rij? Wie heeft er last van als ik mijn muziek te hard zet? Wie heeft er last van als ik mijn woning aan de voorzijde uitbouw? Wie heeft er last van als ik met een pistool op zak rondloop? Wie.....
Er bestaan afspraken in de maatschappij alsook normen en waarden, opdat we allemaal (redelijk) prettig kunnen leven. Volgens mij is dit nu niet het draadje noch het forum om dergelijke vraagstukken te bediscussiëren.
 
Wie heeft er last van als ik te hard rij? Wie heeft er last van als ik mijn muziek te hard zet? Wie heeft er last van als ik mijn woning aan de voorzijde uitbouw? Wie heeft er last van als ik met een pistool op zak rondloop? Wie.....
Er bestaan afspraken in de maatschappij alsook normen en waarden, opdat we allemaal (redelijk) prettig kunnen leven. Volgens mij is dit nu niet het draadje noch het forum om dergelijke vraagstukken te bediscussiëren.
Ok, jij weet het antwoord op mijn vraag dus ook niet. Geeft niet.