Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Uden nu in beeld in de Tesla app.
BD4E4310-A38C-42E9-A6B5-1D550EBDA16A.jpeg

En in de navigatie in de auto natuurlijk ook.
56519925-4E55-4EB9-97FF-EF1F6AB7D99D.jpeg
 
Last edited:
Ik tot 2x nu niet op een rit van 80-100 km voor de SuC. Haalde ook de 250kW niet vanavond in Akersloot maar 203kW bij een start SoC van 6%.

Hoge laadsnelheden (130kW+ in mijn geval max 143kW) haal ik enkel als het pack tegen de 40 graden zit bij aankomst. Enkel een uur rijden is niet afdoende en het gaat ook om hoe. Het gaat er meer om dat er continue 180w+ verbruikt wordt met een totaal verbruik van zeg maar 40kWh om het pack lekker op temperatuur te krijgen en in de winter zelfs meer.

Let wel, dat is de ervaring met mijn S 2018. Preconditioning heeft bij mij de temperatuur nooit tegen de 40 graden aan gekregen. Wel circa 25 graden, wat in de kou altijd beter is dan 0 :).
 
Hoge laadsnelheden (130kW+ in mijn geval max 143kW) haal ik enkel als het pack tegen de 40 graden zit bij aankomst. Enkel een uur rijden is niet afdoende en het gaat ook om hoe. Het gaat er meer om dat er continue 180w+ verbruikt wordt met een totaal verbruik van zeg maar 40kWh om het pack lekker op temperatuur te krijgen en in de winter zelfs meer.

Let wel, dat is de ervaring met mijn S 2018. Preconditioning heeft bij mij de temperatuur nooit tegen de 40 graden aan gekregen. Wel circa 25 graden, wat in de kou altijd beter is dan 0 :).
Hoe kan je het aantal graden zien?
 
0D952230-67A3-4857-A258-B86FEBF5B67E.jpeg
6253CD50-466E-4236-9868-F0CF4F30E515.jpeg
20CF19D0-78C9-40A2-85DF-050C527634C3.jpeg
Update Zwolle
Nu aan het laden, nog op 150kw. 8 stalls 250KW bijgeplaatst en het mannetje van BAM zei net tegen mij dat ze vermoedelijke midden/eind volgende week operationeel zijn! Dan in totaal 24 laders in Zwolle 16x150kw, 8x 250kw. Dikke prima. Soms op zaterdagmiddag bijv. alle stalls bezet.

Ik ben benieuwd of het nieuwe van der Valk nabij Hattem, onder Zwolle, ook SuC’s krijgt. Apeldoorn en Zevenaar/Duiven zijn voorbeelden dat er niet per sé veel afstand tussen laadstations hoeft te zitten.
 
Voorverwarmen is niet altijd nodig, en ik heb nog al vaak gezien dat het vermogen geknepen lijkt onder de 10%.
Mijn MS haalt ook pas vanaf 10% de hoogst mogelijke laadsnelheid. Daaronder is het altijd iets minder. Het maakt niet uit of ik daarvoor een rit van meer of minder dan een uur heb gereden. Zelfs na 2 uur stevig doorrijden op de autobahn komt de piek pas bij een SoC boven de 10%.
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Nog een update uit Zwolle. Ze lijken inderdaad alle 8 open te zijn. Softwaretechnisch, detail, loopt het nog niet lekker. Hele dag door XX van de 20, toen 24 toen 23 enz. beschikbaar. Nu zou het 20 van de 20 zijn. We zijn echter met 4 tesla’s aan het laden (ik als enige op de 250kw palen). Dit laatste kan wel eens een reden hebben. Misschien hebben mijn “collega’s” hun auto verplaats naar de “oude” 150kw palen want er perst zich nu maar 28kw uit...anyway, het is in ieder geval een fijne uitbreiding!
17CCF4D9-775F-4E68-9256-990C3CADA9AE.jpeg
47F3E0E3-CA00-4648-97C0-D0DFE1BF0697.jpeg