Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag niet naar Bunnik komen, 60% is bezet door fossiele brandstof auto’s
Kort vraagje, Stonden de fossiele brandstof auto’s ook op de “gewone” laadplekken geparkeerd?

Zo ja, is er misschien een te kort aan parkeerplekken?
Zo nee, infantiel pest gedrag?

Als dit een structureel probleem in Bunnik is, wellicht dat Tesla eens een praatje gaan maken met de Van der Valk telg die daar de toko runt. Misschien is het bij nader inzien niet zo’n hele goeie SuC locatie qua beschikbaarheid van parkeerruimte.
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Kort vraagje, Stonden de fossiele brandstof auto’s ook op de “gewone” laadplekken geparkeerd?

Zo ja, is er misschien een te kort aan parkeerplekken?
Zo nee, infantiel pest gedrag?

Als dit een structureel probleem in Bunnik is, wellicht dat Tesla eens een praatje gaan maken met de Van der Valk telg die daar de toko runt. Misschien is het bij nader inzien niet zo’n hele goeie SuC locatie qua beschikbaarheid van parkeerruimte.
Ik blijf het ronduit asociaal vinden als je op een laadplek parkeert. Ik heb hier minder begrip voor dan voor een laadpaalklever.
Je zal maar willen laden en weinig mogelijkheden hebben om uit te wijken. Nu is dat met de dichtheid in NL wat minder van belang, maar toch.
 
Ik blijf het ronduit asociaal vinden als je op een laadplek parkeert. Ik heb hier minder begrip voor dan voor een laadpaalklever.
Je zal maar willen laden en weinig mogelijkheden hebben om uit te wijken. Nu is dat met de dichtheid in NL wat minder van belang, maar toch.
Het is maar hoe je het bekijkt... Als je als ICE rijder kijkt naar een laadplek en er staat geen expliciet bord dat je er niet mag parkeren, en de parking staat vol, ja, wat is je moreel kompas dan?
 
Kort vraagje, Stonden de fossiele brandstof auto’s ook op de “gewone” laadplekken geparkeerd?

Zo ja, is er misschien een te kort aan parkeerplekken?
Zo nee, infantiel pest gedrag?

Als dit een structureel probleem in Bunnik is, wellicht dat Tesla eens een praatje gaan maken met de Van der Valk telg die daar de toko runt. Misschien is het bij nader inzien niet zo’n hele goeie SuC locatie qua beschikbaarheid van parkeerruimte.
Bunnik heeft een giga parkeerplaats; maar ja iets verder lopen.
 
  • Like
Reactions: NielsA and Mars2020
Het is maar hoe je het bekijkt... Als je als ICE rijder kijkt naar een laadplek en er staat geen expliciet bord dat je er niet mag parkeren, en de parking staat vol, ja, wat is je moreel kompas dan?
Dan nog kun je met een beetje gezond verstand bedenken dat je beter ergens anders kunt gaan staan en als er verder geen plek is heb je pech en moet je wat verder lopen.
Ik denk niet dat het gewaardeerd wordt als ik mijn EV bij de benzine pomp zet om even binnen een broodje te gaan halen en naar het toilet zou gaan. Ik maak in dat geval wel gebruik van de aanwezige faciliteiten, maar geen gebruik van de pomp.
 
Het is maar hoe je het bekijkt... Als je als ICE rijder kijkt naar een laadplek en er staat geen expliciet bord dat je er niet mag parkeren, en de parking staat vol, ja, wat is je moreel kompas dan?

Mijn moreel kompas zegt dan 'even 100 meter verder kijken, want hier mag in niet parkeren'. Net zoals ik niet voor de uitrit van andermans huis of invalideplek parkeer. Heeft niets met wet- en regelgeving te maken, maar met beschaving, zoals jij terecht aangeeft 'moreel kompas'.
 
Het is maar hoe je het bekijkt... Als je als ICE rijder kijkt naar een laadplek en er staat geen expliciet bord dat je er niet mag parkeren, en de parking staat vol, ja, wat is je moreel kompas dan?
Een expliciet bord op eigen terrein. Het kan werken, mits de receptie daar ook actief op “handhaaft”. Gezien de huidige werkwijze van de receptie (schouderophalend), denk ik niet dat een bord daar het verschil gaat maken.

Wat ik wel vreemd vind is dat de SuC plaatsen daar in Bunnik relatief dicht bij de ingang van het complex staan. Bij andere Valk’s staan ze wat verder van de ingang, met andere worden de ICE bestuurder (m/v/o) moet echt z’n/haar/hun best doen om zich als blokkeerhufter te gaan gedragen bij de andere Valk’s.

Vandaar ook mijn vraag, waren de gewone laadplekken ook ge-ICE’d?
Met de kleine toevoeging, ook de invalidenplekjes ge-ICE’d?

Maar met de gemiddelde patjakker die daar een plek blokkeert kan je toch geen zinnig gesprek voeren.
 
Dan nog kun je met een beetje gezond verstand bedenken dat je beter ergens anders kunt gaan staan en als er verder geen plek is heb je pech en moet je wat verder lopen.
Ik denk niet dat het gewaardeerd wordt als ik mijn EV bij de benzine pomp zet om even binnen een broodje te gaan halen en naar het toilet zou gaan. Ik maak in dat geval wel gebruik van de aanwezige faciliteiten, maar geen gebruik van de pomp.
Denk je dat een SuC blokkeerder dat gaat snappen? (Parkeren bij een pomp en rustig een balletje mayo naar binnen schuiven)
 
  • Funny
Reactions: ramonneke
Deze is hier nog niet voorbij gekomen volgensmij. 2 stalls op skid bij Circuit park Zandvoort. Werkte nog niet en staat ook niet in navi. Staat op parkeerplaats tussen rechtestuk en hugenholz op paddock 2.
74766282-3625-4777-8A3B-B6960E4DF94E.jpeg
 
Dat staat hij eigenlijk ook, alleen kun je dat alleen maar vinden bij "Uw niet-Tesla opladen" deel van de app.
Lidmaatschap prijs is ook de prijs die je als Tesla eigenaar betaalt.

View attachment 874541
Even een suffe vraag, hoe kom je in dat gedeelte als Tesla eigenaar? Zou toch makkelijker zijn als ze dat standaard beschikbaar hebben staan, als het qua tarief toch niks uitmaakt als je wel of geen Tesla hebt?
 
Profiel openen > Charge your non-Tesla
Got it, thanks!
Klein puntje voor fine tuning, ik zie alleen de plekken waar ik met een non-Tesla ga laden. Als ik als Teslarijder vooraf wil weten (ivm laadstopplannen) wat het kost bij Tesla only SuC’ers dan moet ik dat in de auto gaan uitpuzzelen. Had die non-Tesla kaart ook graag ongefilterd willen zien in de app.

(In december weet een ritje Champagne in de planning staan, volgens mij ga ik met die rit over mijn gratis SuC limiet van 400kWh vandaar)
 
Last edited by a moderator: