Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Leuk mensen een paar dagen blij maken met laden voor 30 cent. Hoppa weer 38 cent in 2 dagen 👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻
 

Attachments

  • F551D8E2-CF9D-4F77-9FF9-8253E0F19FF9.png
    F551D8E2-CF9D-4F77-9FF9-8253E0F19FF9.png
    356 KB · Views: 157
Als die 8 cent je de das gaat kosten was het misschien beter geweest om geen Tesla te rijden.

We leven nu eenmaal in wat onstabielere tijden
Nou ik krijg geld bij om te laden 🤣🤣🤣 gaat on Principe dat de overheid de hele energiemarkt heeft geprivatiseerd. Nu gaan de energiemaatschappijen de prijzen verhogen omdat de overheid het toch dmv het energie plafond vergoed. Maar wij moeten alles straks wel terug betalen en de energiemaatschappijen hoge bonussen gaan uitkeren. Ik verbruik de laatste 8 mnd gemiddeld stroom voor een prijs van 16 cent op een dynamisch contract ex brw ex ode. Tja waarom betalen andere bij de grote maatschappijen dan 80 cent ???? Is een graai cultuur geworden. De ECB moet de rente vlug naar 7% zetten.
 
Nou ik krijg geld bij om te laden 🤣🤣🤣 gaat on Principe dat de overheid de hele energiemarkt heeft geprivatiseerd. Nu gaan de energiemaatschappijen de prijzen verhogen omdat de overheid het toch dmv het energie plafond vergoed. Maar wij moeten alles straks wel terug betalen en de energiemaatschappijen hoge bonussen gaan uitkeren. Ik verbruik de laatste 8 mnd gemiddeld stroom voor een prijs van 16 cent op een dynamisch contract ex brw ex ode. Tja waarom betalen andere bij de grote maatschappijen dan 80 cent ???? Is een graai cultuur geworden. De ECB moet de rente vlug naar 7% zetten.
Kan beter, de laatste 1600 km hebben mij €6,- gekost. Door te laden in het hotel of op de dieselgenerator op mijn werkplek en dan had ik thuis genoeg door even boodschappen te doen bij de Lidl. :)
 
  • Like
Reactions: Persfoto
Nou ik krijg geld bij om te laden 🤣🤣🤣 gaat on Principe dat de overheid de hele energiemarkt heeft geprivatiseerd. Nu gaan de energiemaatschappijen de prijzen verhogen omdat de overheid het toch dmv het energie plafond vergoed. Maar wij moeten alles straks wel terug betalen en de energiemaatschappijen hoge bonussen gaan uitkeren. Ik verbruik de laatste 8 mnd gemiddeld stroom voor een prijs van 16 cent op een dynamisch contract ex brw ex ode. Tja waarom betalen andere bij de grote maatschappijen dan 80 cent ???? Is een graai cultuur geworden. De ECB moet de rente vlug naar 7% zetten.
Ik kan je een opleiding bij een energieconsulent aanraden die je de ins en outs van merit orders uitlegt.

Nee, is geen graaicultuur. Aan een dynamisch contract kan je inderdaad als je voorzichtig bent aan 16 cent laden, als je kiest om niet te laden wanneer de stroom 160 cent kost. Voor mensen zonder dynamisch contract (die bijvoorbeeld ook aan 80 cent willen laden wanneer de prijs intraday 160 cent is) moeten energieleveranciers maar zien dat ze de verliezen tijdens intraday of day ahead opvangen met winst uit day ahead en futures.
 
@wooter heeft niks met een opleiding te maken. Gewoon even kijken hoeveel winst er afgelopen jaar is gemaakt door de energie maatschappijen. De overheid praat nu al, voordat de cijfers bekend zijn, over de winst extra te belasten. Kennelijk denken ze in den haag het zelfde als mij.

Als bijlage mijn gemiddelde prijs de afgelopen 8 mnd.

Gemiddeld 17 cent. Ex btw ex ode inclusief inkoop vergoeding.

Waarom moet essent etc 80 cent per kwh piek en 64 cent dal rekenen aan zijn klanten als mijn 17 cent de daadwerkelijke inkoopprijs is over 8 mnd 😉😉😉😉
 

Attachments

  • 25BEF320-084D-41CD-8822-B39F821337D5.jpeg
    25BEF320-084D-41CD-8822-B39F821337D5.jpeg
    137.9 KB · Views: 122
Maar ook de fout van de overheid om alle energiebedrijven te privatiseren. Daar ging het al fout. De overheid moet gewoon weer een bedrijf opkopen en onder staats toezicht stellen. Daar een eerlijke prijs aanbieden dan kan iedereen daar een stuk goedkoper inkopen en is de graai cultuur gestopt.
 
@wooter heeft niks met een opleiding te maken. Gewoon even kijken hoeveel winst er afgelopen jaar is gemaakt door de energie maatschappijen.
Heb je dan al resultaten gezien van het boekjaar 2022? Nee he.

"Overwinsten" zijn een populistische hype, maar de waarheid is dat op niveau van elektriciteit er geen winnaars zijn: wanneer er veel zon en wind is zakken de prijzen in mekaar, maar wanneer zon en wind even onbeschikbaar zijn betaal je de dagprijs aan gas en kolen, en daar kan niemand onder uit.

Jouw daadwerkelijke inkoopprijs van 17 cent over 8 maanden is omdat jij je verbruikt stuurt. Niet iedereen kan dat, dus moeten die ofwel ook de pieken van 500 cent betalen, of overschakelen op een variabel of vast contract waar de energieleverancier bijvoorbeeld 80 cent vraagt, terwijl ze de stroom aan 5 of 500 moeten inkopen, afhankelijk van vraag en aanbod.

Als je wil dat de overheid de energiebedrijven privatiseert, is de kans groot dat je dynamische tarief verdwijnt. Da's omdat mensen op dynamisch tarief het voor energieleveranciers moeilijker maakt om hun risico te spreiden en een stabiel variabel of vast tarief te hanteren.
 
Eindhoven ligt aan de N2, waardoor je dus al eerder van de A2 af moet wijken. Daar mag je ook maar 80 km/u. Ik zou zelf voor Zaltbommel kiezen. Bij Den Bosch heb je er ook 1, maar die is helemaal niet practisch vanuit de A2.
Waarom is die in Den Bosch (Rosmalen) niet practisch? Ja, je moet over de parallelbaan, maar dat is gewoon autosnelweg en de omweg voor Den Bosch is minder als voor Zaltbommel.
 
Waarom is die in Den Bosch (Rosmalen) niet practisch? Ja, je moet over de parallelbaan, maar dat is gewoon autosnelweg en de omweg voor Den Bosch is minder als voor Zaltbommel.
Vanaf de A2/A59 richting Utrecht kost het 1,6km of 2 minuten tot aan de supercharger Rosmalen. Richting Eindhoven ben je 2,3km/4' kwijt.

In Zaltbommel kost het vanaf de A2 ri Utrecht 2km/3', en richting Eindhoven 1,6km/3'.

Uit mijn ervaring stelt de Tesla navi ook vaak Zaltbommel voor en zelden Rosmalen.
 
  • Like
Reactions: petervr
Gister laden in Eemnes, 254 Kw, wow! En dat niet voor een paar seconden, gewoon continu. Nog nooit meegemaakt. September in Frankrijk nog wat SuC met 250Kw mogelijkheid bezocht, dan kwam ik tot 230 Kw max en daarna terugval tot 180.

De techniek gaat verder. Verder nog wat meewarig gekeken naar de Audi's en BMW's die in Eemnes aan de Allegion lader stonden, maar dat terzijde ;)
 

Attachments

  • IMG_3874.jpg
    IMG_3874.jpg
    37.5 KB · Views: 110
Last edited:
254kw! Was gister al enorm blij dat ik de 122kW had gehaald met mijn 2013 Model S 😅.
IMG_4068.PNG

Gister laden in Eemnes, 254 Kw, wow! En dat niet voor een paar seconden, gewoon continu. Nog nooit meegemaakt. September in Frankrijk nog wat SuC met 250Kw mogelijkheid bezocht, dan kwam ik tot 230 Kw max en daarna terugval tot 180.

De techniek gaat verder. Verder nog wat meewarig gekeken naar de Audi's en BMW's die in Eemnes aan de Allegion lader stonden, maar dat terzijde ;)
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Waarom is die in Den Bosch (Rosmalen) niet practisch? Ja, je moet over de parallelbaan, maar dat is gewoon autosnelweg en de omweg voor Den Bosch is minder als voor Zaltbommel.
Vooral vanwege extra verkeerslichten, eventuele rij bij de burgerking waar je nog langs moet wurmen, en gewoon erg om voor je gevoel. Helemaal als het na 19:00 is waarbij je dus maar 100 km/u mag bij de A2 bij denbosch over de paralelbaan, terwijl de hoofdrijbaan er 120 gereden mag worden. Ik pak als ik daar ergens moet laden eigenlijk altijd Zaltbommel, 1 verkeerslicht en twee keer rechts en je bent er (ik kom dan vanuit het noorden).
 
  • Like
Reactions: petervr
Vooral vanwege extra verkeerslichten, eventuele rij bij de burgerking waar je nog langs moet wurmen, en gewoon erg om voor je gevoel. Helemaal als het na 19:00 is waarbij je dus maar 100 km/u mag bij de A2 bij denbosch over de paralelbaan, terwijl de hoofdrijbaan er 120 gereden mag worden. Ik pak als ik daar ergens moet laden eigenlijk altijd Zaltbommel, 1 verkeerslicht en twee keer rechts en je bent er (ik kom dan vanuit het noorden).
Op het verhaal van de Burger King na (het is een McD , de BK zit bij De Lucht 😉) ben ik het volledig met je eens. Rosmalen is bedoeld voor de A59. Dat de A2 er langs komt, is mooi meegenomen.
 
  • Funny
Reactions: adjego
Gisteren weer even op de (wat mij betreft) meest troosteloze SuC van Nederland gestaan: Leiderdorp. Hele parkeerplaats een bende (afval), weer allemaal auto's van uitzendbureau's bij het hotel op de laadplekken, dubbel geparkeerde busjes en dit keer zelfs een volledig kapotte auto.

Jammer...

IMG_3031.jpg
 
Gisteren weer even op de (wat mij betreft) meest troosteloze SuC van Nederland gestaan: Leiderdorp. Hele parkeerplaats een bende (afval), weer allemaal auto's van uitzendbureau's bij het hotel op de laadplekken, dubbel geparkeerde busjes en dit keer zelfs een volledig kapotte auto.

Jammer...

View attachment 889513
Moet ik eens langs komen met mijn Model X en sleepkabel? :cool: