Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb persoonlijk liever dat Allego, Shell, BP, Total(GreenFlux), Fastned, Ionity en Tesla samenwerken om de dekking te optimaliseren.

Met de Enel X pas kun je overal (behalve Fastned en Tesla) al heel lang voor 31ct/kWh laden, hoef je zeker niet om te rijden met de Tesla.


Ik zou trouwens nieuwe suc prijzen van 35ct gepost worden op Twitter voor Nederland maar ik zie in mijn Tesla de 45ct bij Uden als laagste tarief. Hoe zit dat?

Ik heb op dezelfde dag in Breukelen en Meerkerk lagere prijzen gezien (iets onder de 40 cent in daltijden -> lager dan prijsplafond in NL). Wisselt per locatie maar ik zie de prijzen ook wel wat schommelen door de dagen/weken heen.

Ik kom zelf zelden bij een SUC maar woon paar km vanaf Meerkerk waar het de laatste tijd een stuk drukker is met laden (waarschijnlijk omdat prijzen lager zijn dan prijsplafonf en/of concurrerend met andere aanbieders)
 
Ik heb persoonlijk liever dat Allego, Shell, BP, Total(GreenFlux), Fastned, Ionity en Tesla samenwerken om de dekking te optimaliseren.

Met de Enel X pas kun je overal (behalve Fastned en Tesla) al heel lang voor 31ct/kWh laden, hoef je zeker niet om te rijden met de Tesla.


Ik zou trouwens nieuwe suc prijzen van 35ct gepost worden op Twitter voor Nederland maar ik zie in mijn Tesla de 45ct bij Uden als laagste tarief. Hoe zit dat?
Als ik vandaag kijk zie ik ook 35 ct in Uden als daltarief.
 
Ik heb het idee dat de andere aanbieders veel pasiever zijn in hun prijs aanpassingen. Tesla doet dit wel mooi ook voor niet Tesla is het tarief gewoon erg goed zonder abbonement in vergelijking tot andere aanbieders. Ik zou echt een abbonement nemen als ik op vakantie ga. Dat heb je bij de eerste laadsessie al terugverdient.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Zag gisteren in de App dat het tarief van de SuperChager weer naar beneden is aangepast (klikken op 'lidmaatschap') is nu € 0,35.
Toen straks kwam ik voor de eerste keer toevallig langs een Superchager en klikte op het icoontje van de beschikbare stals, tot mijn verbazing gaf hij het tarief aan van € 046.
Nu heb ik nog niet geladen bij zo'n SuperChager, maar wat wordt je dan aangerekend op je creditcard per kW?
 
Zag gisteren in de App dat het tarief van de SuperChager weer naar beneden is aangepast (klikken op 'lidmaatschap') is nu € 0,35.
Toen straks kwam ik voor de eerste keer toevallig langs een Superchager en klikte op het icoontje van de beschikbare stals, tot mijn verbazing gaf hij het tarief aan van € 046.
Nu heb ik nog niet geladen bij zo'n SuperChager, maar wat wordt je dan aangerekend op je creditcard per kW?
Ja, je zegt het zelf al..
 
Zag gisteren in de App dat het tarief van de SuperChager weer naar beneden is aangepast (klikken op 'lidmaatschap') is nu € 0,35.
Toen straks kwam ik voor de eerste keer toevallig langs een Superchager en klikte op het icoontje van de beschikbare stals, tot mijn verbazing gaf hij het tarief aan van € 046.
Nu heb ik nog niet geladen bij zo'n SuperChager, maar wat wordt je dan aangerekend op je creditcard per kW?
35ct is misschien daluren en reed je er in niet-daluren langs?
 
Eerste V4 Superchargers wereldwijd komen in Harderwijk. Ze zijn ongeveer 190 cm hoog. Enexis kon ze pas bij van der Valk Best in November aansluiten vandaar dat Harderwijk de wereld primeur heeft.

54333194-1D0A-47C0-B7C0-D23952A03681.jpeg
 
Last edited:
Ik ook. Ik kreeg deze foto’s ook maar in mijn mailbox. Zie wel dat de kabels aan de buitenkant zitten. En hoorde zeggen dat ze ongeveer 190 cm hoog zijn. De lader lijkt ook op die foto uit the USA. Waarvan ze hier zeiden dat is geen V4. Maar onder het doek zie ik een dicht wit vlak. Lijkt toch wel veel erop. Onderkant lijkt ook dezelfde vorm te hebben en is zwart

B52E0FAC-EA58-4C4F-BC77-87584A81EBFA.jpeg
 
I also got these photos in my mailbox. See that the cables are on the outside. And heard say that they are about 190 cm high. The charger also looks like that picture from the USA. What they said here is not a V4. But under the canvas I see a dense white surface. Looks a lot like it. Bottom also appears to have the same shape and is black
Dat lijkt op de oude 72 kW "Urban" stijl Superchargers die ze hier gebruikten. (Ik heb ze al lang niet meer zien installeren.)