Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Even wat goede cijfers uit Bunnik.
M3P, meer dan 4 jaar oud, bijna 150k km.

20230506_184150.jpg
 
Even wat goede cijfers uit Bunnik.
M3P, meer dan 4 jaar oud, bijna 150k km.

View attachment 935160
Dat had ik laatst in Eemnes ook. Hij houdt daarbij de 200kW+ ook lang vast.

Gister stond ik te laden in Breukelen, nog de "ouderwetse" 150kW. Viel mij op dat de laadsnelheid continue dik boven de 130kW blijft liggen.

Die snelheid heeft ook een nadeel, begin april een weekendje Berlijn geweest. Op de terugweg wilde ik laden en tegelijk een hapje eten. Dat lukt niet meer, het laden is "te" snel klaar :)
 
  • Like
Reactions: NielsA
Gisteren met mij etron GT door Duitsland gereden. Op verschillende plaatsen Tesla's aan de Ionity chargers zien laden. In Zwitserland zelfs op plaats met 10 tesla Superchargers en 6 Ionity. Nul Tesla bezet en 5 Ionity met 1 een Tesla X.
Ionity met 14 Euro/maand abonnement maar 35 ct/kwh blijkbaar interessanter voor de groot gebruikers..
 
Gisteren met mij etron GT door Duitsland gereden. Op verschillende plaatsen Tesla's aan de Ionity chargers zien laden. In Zwitserland zelfs op plaats met 10 tesla Superchargers en 6 Ionity. Nul Tesla bezet en 5 Ionity met 1 een Tesla X.
Ionity met 14 Euro/maand abonnement maar 35 ct/kwh blijkbaar interessanter voor de groot gebruikers..
Lease die niet bij Tesla mogen laden of dat ze de laadsessie van Tesla moeten declareren en dus voorschieten.
 
Declareren en zelfs creditcard gebruik is bij veel mensen een probleem. Vergeet daarbij niet dat bijna alle Ionity deelnemers de eerste 12 maanden gratis het duurste abonnement krijgen om voor €0,35 te laden bij Ionity. Daarbij liggen ze vaak in Duitsland en Frankrijk direct aan de snelweg/peage waar Tesla geen toegang heeft.
 
Lijkt me helaas een foutje, alles is destijds weggehaald.
Maar ik zal er straks even langsrijden, je weet maar nooit..

Denk het ook. Vorige maand nog langs gereden en ik zag geen rij Tesla's :) NB voor de liefhebbers van het goede leven: ertegenover zit Porterhouse met terras aan het water.... Veel Gooisch publiek ;-) (waaronder ikzelf) maar goed eten en drinken ...
 
Denk het ook. Vorige maand nog langs gereden en ik zag geen rij Tesla's :) NB voor de liefhebbers van het goede leven: ertegenover zit Porterhouse met terras aan het water.... Veel Gooisch publiek ;-) (waaronder ikzelf) maar goed eten en drinken ...
Is de kipsaté daar (nog) op de kaart? Die had ik meestal toen ze de golfbaan nog daar hadden. Prima hap na een rondje op de baan.
 
Gisteren getankt in Harderwijk bij de nieuwe V4 laadpalen. Tesla Supercharger · Boekhorstlaan 4, 3847 LP Harderwijk, Netherlands

Ik stop normaal niet in Harderwijk, maar mijn dochter was misselijk. Dat is ook de reden dat ik niet echt aandacht had voor die witte dingen om foto's van te maken, of goed te kijken naar de laadsnelheden. De Google-maps-link hierboven heeft genoeg foto's.

Het begon niet goed, want het gekozen station leverde geen stroom - dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt bij Tesla. Maar dat werd goed gecompenseerd door de enorm hoge laadsnelheden van het laadstation 3A. Naast mij waren er maar 4 anderen, dus niet iedereen weet die dingen nog te vinden. Voor mij persoonlijk is de ligging perfect: langs A28 tussen Amersfoort en Zwolle, en dichtbij de afrit. Voor de niet-Tesla laders is het erg handig dat de laadkabel van de V4 eenvoudig aan beide kanten van de auto kan. De verdeling gaat per 4, dus 2A t/m 2D. Voor wie strategisch parkeert, weet dat de nummers wat door elkaar gaan - 3A zit naast 2D in de hoek.

Over het terrein. Er is ook Fort Vertier - Interactief 3D labyrint in Harderwijk en Klimbos Harderwijk; Een nieuw klimbos op de Veluwe voor als je je kids/tieners wil afmatten. Ze bieden bij Fort Vertier geen 30 minuten kaartjes helaas, want anders had ik dat geprobeerd. Er zijn meer nieuwe activiteiten op het terrein waar 30 minuten laden totaal ongeschikt voor is: Adventurepark Harderwijk op de Veluwe - hier zou valet-parking nog eens een uitkomst kunnen worden! Qua eten is er de VanderValk (helemaal aan andere kant, maar wel met "de Toekan toren" die je kan beklimmen - 226 treden), La Place, KFC en Burger King. Er was ook iets dat Tango heette, maar ik weet niet wat dat is.
 
  • Like
Reactions: RichieB
Het lijkt alsof de Tango op de plaats is gekomen van de oude SuC, en dus vervanging.
Welke 'oude SuC'? Het Tango tankstation op het terrein heeft ook snelladers, bedoel je die soms? Die staan er sinds 2020 ofzo, daar laadde ik in die tijd (en ook nog eens gratis) altijd terwijl ik op de installatie van mijn eigen laappaal wachtte.
 
Last edited: