Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
@Hippogrief: je gooit bewezen besmettingen en besmettingen door elkaar. Er zijn veel meer besmettingen dan bewezen besmettingen. Er wordt inmiddels amper nog getest in Nederland.

En denk je nu echt dat in Italië anders is? Mensen worden als besmet geval geteld wanneer ze de symptomen vertonen in B, ook zonder getest te zijn. En er zijn zowel hier als in NL en I mensen die besmet zijn zonder te klachten. Wegens gebrek aan meer data ga ik ervan uit dat die dingen vergelijkbaar zijn.
 
Ik zou je een like of funny geven als dit niet te triest voor woorden was. De Orange Stable Genius is de grootste ramp.

Dietmar Hopp doet me alvast in de mensheid geloven (de man achter SAP). Hij bezit 80% van de aandelen van CureVac, het Duitse bedrijf dat blijkbaar verste staat in de ontwikkeling van een vaccin. Trump had de CEO van dat bedrijf een duizelingwekkend bedrag (er is sprake van 1 miljard dollar) aangeboden om het bedrijf naar de States te verhuizen en het vaccin 'America First' of 'America Only' te ontwikkelen. Blijkbaar is die CEO daar in meegegaan.
Hopp heeft die CEO vandaag bedankt voor bewezen diensten, zelf tweet hij het volgende bericht „Wenn es uns hoffentlich bald gelingt, einen wirksamen Impfstoff gegen das Corona-Virus zu entwickeln, soll dieser Menschen nicht nur regional sondern solidarisch auf der ganzen Welt erreichen, schützen und helfen können.“
De entourage van Trump ontkent ondertussen dat hij dat bod heeft uitgebracht, maar we weten hoe geloofwaardig die bende is.

meer info : Dietmar Hopp lässt Donald Trump bei Curevac abblitzen - manager magazin
 
Ik had deze hier nog niet gedeeld...

Als je je afvraagt wat we op middellange termijn mogen verwachten (6-24 maanden), kunnen we terugvallen op ervaringen met de Spaanse griep:

ETE682OWkAEchCy

Met wat geluk is dit de grote piek. Met wat pech is dit de voorloper.

Francois Balloux on Twitter
 
  • Informative
Reactions: Carl
Drie maanden, dus medio mei of einde mei of zo? Huidige cijfers uit China zijn alvast bemoedigend. Zuid-Korea, vermoedelijk het land dat het beste omging met de dreiging en ook procentueel de meeste testen deed, is ook goed bezig.

Landen die het meest getroffen worden gaan ook op drie maanden tijd een paar jaar voorsprong krijgen inzake homeworking, videoconferenties, e-commerce, thuisbestellingen etc. Ik ben de eerste om te zeggen dat écht vergaderen efficiënter is dan een conference call houden (omdat 80% of zo van communicatie niet verbaal is, en fysiek samenzitten je gedachten erg stimuleert, om een of andere onbegrijpelijke reden) maar natuurlijk is dit wel ergens de toekomst. Idem voor e-commerce.

In B. liggen de on-line winkels van Colruyt, Delhaize etc. vanavond wel plat, letterlijk, maar ze zullen het morgen of overmorgen wel opgelost krijgen vermoed ik :).

PS: ik ben niet echt voor het graffiti spuiten op treinwagons maar deze vond ik wel goed:
7186b5ca-6761-11ea-b09a-c23a911c335e_web_translate_-3.530307_-1.375222__scale_0.2298072_0.2298072__.jpg
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Onbegrijpelijk dat Fremont als een 'essentieel' bedrijf werd uitgezonderd van de maatregelen die in de county gelden. Duidelijker geval van crony capitalism ga je niet vinden. Je kan niet vinden dat een kledingwinkel een gevaar is voor de volksgezondheid maar tienduizenden werknemers die zich vaak per bus verplaatsen en daarna naast elkaar moeten werken dat niet is.
 
  • Like
Reactions: BMW740iL
Ik zou niet verder dan Nederland kijken als ik een land wil aanduiden waar het stevig wordt onderschat. In deze is zelfs België eerder met maatregelen. Op ieder ander vlak onvoorstelbaar.

Hoezo onderschat? Ik hoor gisteravond een minister president een duidelijke uitleg geven wat de gedachte achter het NL beleid is en wat we mogen verwachten. Daar concludeer ik niet onderschatting uit, maar andere keuzes dan in de ons omringende landen. Voeren we maatregelen in/uit omdat wij denken dat dat in het beste belang van ons allen is, of voeren we maatregelen in omdat anderen het ook doen, en daarom wel beter zou zijn?

Ik denk dat juist de overheid in de beste positie verkeert om alle informatie te ontvangen, beoordelen, inschatten en het om te zetten in beleid/maatregelen. Ik verkeer zeker niet in die positie. En ik vermoed de rest op dit forum ook niet.
 
  • Like
Reactions: Hans59 and horta
@nervus: helemaal eens... Los van de overheidsdwang is dit een beproefde methode om groeps immuniteit te behalen en een dappere poging om de zorg niet te overbelasten. Iedereen maanden in isolatie houden, dus het virus niet laten toeslaan betekent simpelweg dat je in een later stadium alsnog de ellende om de oren gaat krijgen.
 
Hoezo onderschat? Ik hoor gisteravond een minister president een duidelijke uitleg geven wat de gedachte achter het NL beleid is en wat we mogen verwachten. Daar concludeer ik niet onderschatting uit, maar andere keuzes dan in de ons omringende landen. Voeren we maatregelen in/uit omdat wij denken dat dat in het beste belang van ons allen is, of voeren we maatregelen in omdat anderen het ook doen, en daarom wel beter zou zijn?

Ik denk dat juist de overheid in de beste positie verkeert om alle informatie te ontvangen, beoordelen, inschatten en het om te zetten in beleid/maatregelen. Ik verkeer zeker niet in die positie. En ik vermoed de rest op dit forum ook niet.
Er is in elk geval sprake geweest van onderschatting. Wat nu vooral opvalt is dat andere landen in lock down gaan maar Nederland dan weer niet. Of dat terecht is zal de tijd leren. Beter zou zijn als alle landen dezelfde maatregelen zouden nemen. Dan zouden de Belgen niet naar onze cafés komen en zouden wij niet naar Duitse restaurants hoeven te gaan. Wat mij betreft heffen we Nederland op door volledig op te gaan in de EU.
 
  • Disagree
Reactions: Hbrink
Status
Not open for further replies.