Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Beleid lijkt tot dusver meer op wat de UK doet: laat maar komen en zorg dat de ziekenhuizen niet overbelast raken. Dat laatste gaat natuurlijk wel gebeuren, en in de UK heb je geen coronavirus nodig om de NHS overbelast te laten zijn. Daar wordt het echt rampzalig. In Londen kwamen een jaar geleden al wachttijden voor van 18 uur bij de A&E. Diep triest.
 
Opmerkelijk dat zo veel onderwijspersoneel ziek thuis zit. De kinderen zouden het virus niet verspreiden. Het virus kan op metaal 12 uur in stand blijven. Dan kunnen de kinderen ook als ze geen klachten hebben zeker drager zijn. Ik hoorde van een school waar één kind glitters op zijn handen kreeg aan het begin van de dag. Einde van de dag hadden alle kinderen ze op hun lichaam.
 
Er stond vanmorgen nog een interessante studie in de Washington Post.
Republikeinse senioren in onder meer Florida hebben totaal geen angst voor corona, en nemen geen voorzorgsmaatregelen, hun grote leider heeft namelijk gezegd dat alles onder controle is, en dat de democraten corona opkloppen in de hoop de economie om zeep te helpen*.

Ik vermoed dat een aantal van hen te laat de wet van Darwin gaan ontdekken.

*De communicatie van de Stable Genius is nu anders, hij zegt nu dat de democraten hopen dat er miljoenen amerikanen sterven. Echt. Waar.
 
Extrapoleren van een lineaire tendens is meestal al erg twijfelachtig en maar een tijdje geldig. Op een moment vertraagt het dan toch.
Extrapoleren volgens de curve van landen die ons voor gegaan zijn lijkt wel te kloppen. Onze NL en BE curves zitten perfect op die van Italië van 2 weken geleden. Niets wijst er nog op dat we beter gaan doen.
Let wel dat we minder aan het testen zijn. Alleen risicogevallen en verzorgenden worden hier nog getest. Straks zullen we niet meer het aantal besmettingen in een curve zetten, maar het aantal doden. Die worden wel nog allemaal geteld.
 
Extrapoleren volgens de curve van landen die ons voor gegaan zijn lijkt wel te kloppen. Onze NL en BE curves zitten perfect op die van Italië van 2 weken geleden. Niets wijst er nog op dat we beter gaan doen.
Let wel dat we minder aan het testen zijn. Alleen risicogevallen en verzorgenden worden hier nog getest. Straks zullen we niet meer het aantal besmettingen in een curve zetten, maar het aantal doden. Die worden wel nog allemaal geteld.
Ik hoop dat je geen gelijk krijgt. Maar vermoed van wel.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Ik zit te wachten tot het virus de 2de hands automarkt laat instorten net als de aandelen. Als de prijzen tot de helft gedaald zijn koop ik er direct 2. Op het moment dat de prijzen weer normaal zijn verkoop ik er 1 en heb dan een gratis Tesla. :)

Werken wordt voor mij de komende tijd toch niet.
 
  • Disagree
Reactions: PimEffting
Hij preekt inderdaad alleen voor eigen parochie.

1. Het zelfde effect als bij antibiotica gaat optreden (resistentie).
2. Iedere virusfamilie heeft zijn volledig eigen antivirus nodig.
2. Er werd al gezocht naar middelen tegen sars (de naam is niet voor niets SARS-CoV-2 (let op de 2 in de naam) naast COVID-19 en nog andere synoniemen. Hier werd echter niet te veel geld aan verdiend dus ook KU Leuven heeft dat niet ontwikkeld.

Beetje flauw verhaal.
 
Status
Not open for further replies.