Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Da’s inderdaad op z’n minst opmerkelijk te noemen, aangezien de accu in de bodemplaat zit. Is er beeldvergelijkingsmateriaal met andere Tesla’s die in de fik zijn gevlogen?
 
Nog niet voorbij zien komen hier geloof ik, want dit werd gepubliceerd op het moment van de kwartaalcijfers :)

https://www.duurzaamnieuws.nl/hoe-duurzaam-is-elektrisch-rijden-nu-eigenlijk/

Opvallend dat ook een duurzame club alle open deuren opnieuw ter discussie probeert te stellen en zelfs afsluit dat je beter me je oude benzine auto kan doorrijden tot ie versleten is....
Aan bod komt: de luxe van een Tesla, de milieu vraagstukken van de batterij, kinderarbeid, schaarse bronnen...
De schrijver waagt zich ook aan dat de productie van een Tesla nog volgens een oud verspillend model gaat.

Tja, zo kan je alles plat slaan met vooral het argument van overdaad.
Je vraagt je wel af wat dan eigenlijk de intentie van de schrijver is en wat ie er mee wil bereiken, hij is wel de hoofdredacteur van het platform.
 
Nog niet voorbij zien komen hier geloof ik, want dit werd gepubliceerd op het moment van de kwartaalcijfers :)

https://www.duurzaamnieuws.nl/hoe-duurzaam-is-elektrisch-rijden-nu-eigenlijk/

Opvallend dat ook een duurzame club alle open deuren opnieuw ter discussie probeert te stellen en zelfs afsluit dat je beter me je oude benzine auto kan doorrijden tot ie versleten is....
Aan bod komt: de luxe van een Tesla, de milieu vraagstukken van de batterij, kinderarbeid, schaarse bronnen...
De schrijver waagt zich ook aan dat de productie van een Tesla nog volgens een oud verspillend model gaat.

Tja, zo kan je alles plat slaan met vooral het argument van overdaad.
Je vraagt je wel af wat dan eigenlijk de intentie van de schrijver is en wat ie er mee wil bereiken, hij is wel de hoofdredacteur van het platform.

Als ik het goed zie is dat bericht al een jaar oud.
 
@pvandamcom: Vermoedelijk is dit een duurzaam type van het soort, dat alles "vroeger, in de 18-e eeuw" alles veel beter was. Geen overbevolking, geen ADHD door enge vaccins, en nog zowat zaken. Dit zijn ook de types, die afgeven op berijders van rijwielen met trap-ondersteuning omdat zulks niet natuurlijk is (zonder zich te realiseren dat er ook mensen zijn die anders niet eens zouden kunnen fietsen). Kortom: enge zuurpruimen van het geitenwollen sokken soort (met excuses aan de geiten). :mad::mad::mad:
@Energie Gratiz: zou ie zich al gebeterd hebben?
 
  • Like
Reactions: pvandamcom
Over de brand...

Was toevallig bij een vriend van me in de straat. Zijn auto kon hij net op tijd redden, al is de achterkant flink gesmolten door de brandende X.

De Tesla zou een maand oud zijn en aangesloten aan de laadpaal (openbare Amsterdam paal). Klaarblijkelijk heeft de accupack ook flink gefikt. De vlammen waren klaarblijkelijk meters hoog en er zou een grote klap gehoord zijn tijdens de brand. Tijdens het verder afbranden popte de lion cellen als rotjes in het pack.

Een maand oude Model X zou niet zomaar in de fik mogen vliegen. Zeker niet aan een mode 3, type 2 AC laadpaal. Ik hoop dat ooit duidelijk wordt wat de oorzaak is geweest. Op dit moment is het speculeren op brandstichting naar mijn mening net zo dom als de theorie dat Elon persoonlijk via een easter egg de Model X in de fik heeft laten vliegen omdat Tesla een rechtszaak tegen taxis heeft verloren.

De bewoners in die woonwijk waren vooral bang en erg onder de indruk van de giga brand die het geweest is.
 
  • Informative
Reactions: Jelger
Absoluut level zuurpruim :)
Gelukkig al een jaar oud, misschien heeft iemand hem inmiddels een proefrit aangeboden...:p:p
@pvandamcom: Vermoedelijk is dit een duurzaam type van het soort, dat alles "vroeger, in de 18-e eeuw" alles veel beter was. Geen overbevolking, geen ADHD door enge vaccins, en nog zowat zaken. Dit zijn ook de types, die afgeven op berijders van rijwielen met trap-ondersteuning omdat zulks niet natuurlijk is (zonder zich te realiseren dat er ook mensen zijn die anders niet eens zouden kunnen fietsen). Kortom: enge zuurpruimen van het geitenwollen sokken soort (met excuses aan de geiten). :mad::mad::mad:
@Energie Gratiz: zou ie zich al gebeterd hebben?
 
  • Informative
Reactions: S-19910
Gebeurd meerdere keren per maand in Amsterdam dat een auto s'nachts plots in de brand staat

Martin Damen on Twitter

Martin Damen on Twitter

Martin Damen on Twitter

Martin Damen on Twitter

Martin Damen on Twitter

"Inmiddels de 22e autobrand in Noord dit jaar" en ik maar denken dat noord nog het minst bevolkt was.

Ik zie even verderop op het twitteraccount zelfs letterlijk de aanmaakblokjes nog op de banden liggen:

Martin Damen on Twitter

Ziet er inderdaad uit dat het aangestoken kan zijn. De foto's van de andere wagens lijken verdacht gelijkaardig te zijn uitgebrand aan voor-en achterzijde. Als de batterij spontaan vuur zou vatten denk ik dat de brand zich iets anders verspreid zou hebben. Als Tesla zou reageren gaan we meer weten, meestal komen ze wel met een statement dat ze het incident onderzoeken indien het van de auto zelf zou komen.
Pech voor de nieuwe eigenaar zeg, 1maand oude wagen...
 
Populistisch gedoe. Voordelen gelden voor alle EV's - ook een I-Pace. Sterker nog, goedkopere EV-rijders ontvangen relatief gezien meer voordeel door de aftopping op 50K. Je zou overigens net zo goed kunnen schrijven: "Inwoners Wassenaar ontvangen 1 miljoen subsidie." Want ja, daar wonen de mensen met de hoogte hypotheekrenteaftrek. Overigens is het doel van de regeling om het gebruik van EV's te bevorderen, niet om voor deze eerste EV's een zo hoog mogelijke CO2 reductie te bewerkstelligen.
 
  • Like
Reactions: Maarten