Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Vreemd artikel hoor. In het eerste stuk lijkt het te gaan over het aantal schadegevallen. In het tweede stuk lijkt het ineens te gaan over hogere schadekosten. Is het nu het aantal aangiften, het schadebedrag of allebei? Als het over het aantal aangiften gaat, lijkt een mogelijke verklaring dat je een kleine deuk of kras misschien eerder laat herstellen voor een e-tron dan voor een Clio. Om uit het aantal schadegevallen een conclusie te trekken over de veiligheid van de wagen, dat lijkt me wat vergezocht. Maar goed, dat heb je met die 'onderzoeken' die enkel gebruikt worden om je naam in de pers te krijgen ipv nuttige informatie te bekomen.
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Waarom rijden we 2x meer schade bij EV rijden? Vooral de luxe segment draagt hieraan bij. Maar is de vergelijking wel fair? Want als je onderscheidt maakt in segmenten, dan ook bij de brandstof auto...

Privacy settings

lies, damned lies, and statistics…..

Het magische woord is per kilometer. Nergens in deze posts staat het aantal schades per kilometer en enkel gerept over schades op aantallen auto's.
 
lies, damned lies, and statistics…..

Het magische woord is per kilometer. Nergens in deze posts staat het aantal schades per kilometer en enkel gerept over schades op aantallen auto's.

volgens het onderzoek hebben ev’s tweemaal zoveel schade. Uit onderzoek blijkt niet dat zij ook tweemaal zoveel km rijden.

sterker nog

“Hiernaast de CBS-grafiekover de gereden kilometers in 2015, uitgesplitst naar aandrijving. Auto’s op aardgas reden gemiddeld ruim 26.000 kilometer, diesels een goeie 23.000 en daarna volgen de plugins en de full-electrics met respectievelijk 17.400 en 16.300 kilometer per jaar.”

Nogal Wiebes dat elektrische auto’s meer kilometers maken

het zal inmiddels wel wat anders zijn, maar niet zodanig dat ev’s tweemaal zoveel km rijden.
 
volgens het onderzoek hebben ev’s tweemaal zoveel schade. Uit onderzoek blijkt niet dat zij ook tweemaal zoveel km rijden.

sterker nog

“Hiernaast de CBS-grafiekover de gereden kilometers in 2015, uitgesplitst naar aandrijving. Auto’s op aardgas reden gemiddeld ruim 26.000 kilometer, diesels een goeie 23.000 en daarna volgen de plugins en de full-electrics met respectievelijk 17.400 en 16.300 kilometer per jaar.”

Nogal Wiebes dat elektrische auto’s meer kilometers maken

het zal inmiddels wel wat anders zijn, maar niet zodanig dat ev’s tweemaal zoveel km rijden.

In 2015 was er net de eerste generatie EV waar je normale afstanden mee kon rijden (de S85).
Inmiddels is dat anders en rijdt de ev 26.000km per jaar. Zie onderzoek eLaad en evrijders.
 
Zoals al aangegeven zijn het aantal gereden kilometers redelijk bepalend uiteraard, maar ik mis ook het feit dat de meeste EV rijders leaserijders zijn, en die worden verplicht om elke schade te rapporteren. Waar je als prive eigenaar nog wel eens een klein krasje kunt laten zitten, moet je als leaserijder die melden (en om mensen voor te zijn, ja, sommige leaserijders gaan minder zuinig om met hun auto. Helaas)

En over wat voor schades praten ze nu? Of wordt alles als schademelding gezien?


Waarom rijden we 2x meer schade bij EV rijden? Vooral de luxe segment draagt hieraan bij. Maar is de vergelijking wel fair? Want als je onderscheidt maakt in segmenten, dan ook bij de brandstof auto...

Privacy settings
 
  • Helpful
  • Like
Reactions: Cely and Maurice1
En uit tientallen andere artikels:
Elektroauto: Daimler arbeitet künftig nicht mehr mit Tesla zusammen


Doe eens aan fact checking voor je hier eender wat begint te roepen.

Je geeft welgeteld 1 artikel waarin staat dat Daimler de samenwerking beëindigd. Daar staat geen reden in, het artikel sluit helemaal niet dat er wordt gestopt omdat EM niet meer wil leveren.

Bovendien verkondigde ik niet dat EM stopte, maar Tweakers. Ik denk dat die hun fact checking beter op orde hebben dan jij of ik.

Don't shoot the messenger, weet je wel. Matig je toon een beetje.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Je geeft welgeteld 1 artikel waarin staat dat Daimler de samenwerking beëindigd. Daar staat geen reden in, het artikel sluit helemaal niet dat er wordt gestopt omdat EM niet meer wil leveren.

Bovendien verkondigde ik niet dat EM stopte, maar Tweakers. Ik denk dat die hun fact checking beter op orde hebben dan jij of ik.

Don't shoot the messenger, weet je wel. Matig je toon een beetje.

Jij verkondigt wel met die 1 'bron' dat ik niet weet waarover ik het heb. Dus wel grappig dat jij WEL 1 bron mag gebruiken, en ik er blijkbaar meerdere nodig heb.

Ok dan. We zullen eens kijken of Tweakers betere fact checking hebben gelijk ik:
Mercedes-Benz is open to working with Tesla again, says Daimler CEO - Electrek
Mercedes-Benz Could Partner With Tesla Again, Says Daimler CEO In Wake Of Failed Electric Strategy
Tesla Is No Longer the Auto Tech Supplier It Once Was
Strategic Alliance with Competitors in the Electric Vehicle Market: Tesla Motor’s Case
Mercedes will stop using Tesla's drivetrain for the next gen electric B-Class - Electrek
Daimler Terminates All Ties With Tesla
Elektrofahrzeuge: Daimler beendet Kooperation mit Tesla
 
Last edited:
Interessant om jullie mening over deze schade artikel bij EV te lezen. Ik krijg het via een vriend ook doorgestuurd en wist niet zo goed wat ik moest zeggen, van... Klopt het wel? Waarom zouden EV meer schade hebben?

Luxe segment (herstel je sneller) + lease (moet je de kleinste dingen per se melden) + meer kilometer gereden (meer kans) zijn al goede uitleg. Ik vraag me wel af hoe het zich vergelijk dus met vergelijkbare auto's en de prijzen die betaald worden aan verzekering maatschappij (want ik had begrepen dat een tesla verzekeren wel een grote kost post is stiekem)...
 
We zullen het gaan ervaren nu er veel meer EV's op de markt gaan komen dan alleen de hele dure varianten. Ik denk dat het ook te maken heeft met het gegeven dat vooral de Model S en X erg duur in reparaties zijn na schade. De 3 zal al goedkoper zijn, en de andere merken ook.

Edit: heeft het niet vooral te maken met dat alleen echt historische data is gebruikt met een feitelijk heel kleine dataset?
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Cely