Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Zeer kwalijke zaak waarbij medewerkers van Tesla een gekleurde werknemer gediscrimineerd hebben. De precieze hoe en wat blijft onder de tafel. Wel geeft Tesla toe dat ze beter hadden moeten acteren en dat siert, vind ik.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Zeer kwalijke zaak waarbij medewerkers van Tesla een gekleurde werknemer gediscrimineerd hebben. De precieze hoe en wat blijft onder de tafel. Wel geeft Tesla toe dat ze beter hadden moeten acteren en dat siert, vind ik.
wat een ongelofelijke bedragen daar in Amerika richting een individu. En tesla schikt voor een lager bedrag voor het beperken van de laadsnelheid van de oudere modellen. 🤔
 
wat een ongelofelijke bedragen daar in Amerika richting een individu. En tesla schikt voor een lager bedrag voor het beperken van de laadsnelheid van de oudere modellen. 🤔
Dat zijn inderdaad vette bedragen. Bedenk wel dat het overtuigen van een Jury van belang is. Uiteraard is een Jury op persoonlijk niveau benaderen makkelijker als het een persoon betreft dan als het techniek betreft.
 
Dat zijn inderdaad vette bedragen. Bedenk wel dat het overtuigen van een Jury van belang is. Uiteraard is een Jury op persoonlijk niveau benaderen makkelijker als het een persoon betreft dan als het techniek betreft.
Het zal hier vermoedelijk wel gaan over ernstige feiten door meerdere personen. Ik kan me voorstellen dat je daar meer door aangedaan bent dan door wat trager laden.
 
Zeer kwalijke zaak waarbij medewerkers van Tesla een gekleurde werknemer gediscrimineerd hebben. De precieze hoe en wat blijft onder de tafel. Wel geeft Tesla toe dat ze beter hadden moeten acteren en dat siert, vind ik.
Tesla's reactie hierop:

Iets met hete soep...
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Even doorrekenen met eenvoudige getallen. Stel dat Tesla 900k auto's produceert (15% groei per kwartaal aanhouden geeft 180k+206k+237k+272k=895k), dan zouden die $152 duurder moeten zijn om de rechtzaak (exclusief eigen kosten) te kunnen betalen, exclusief VAT. Oftewel €158 in Nederland of België, inclusief BTW.

Per rechtzaak dan.
 
3F2DD3AA-F0D3-44CC-A5C1-12C7029A74A1.png

 
Russ Mitchell laat nog eens van zich horen. Russ Mitchell is een gekende Tesla criticus, die wel rapporteert als Tesla negatief in het nieuws kan komen, maar zwijgt bij goeie kwartaalresultaten of verkoopcijfers.

Enkel jammer dat ie niet de cijfers waarin Tesla's betrokken zijn laat zien met totale cijfers.

Procentueel gezien knallen er nl. weinig Tesla's achterop hulpverleningsvoertuigen in de VS.

Het onderzoek gaat nl. over 11 crashes. 11.

De aandacht was weer even weg over dit onderzoek, maar je moet natuurlijk de kolen van je negatieve nieuws regelmatig weer opschudden om relevant te houden, dus daarom dat Russ hierover wat gekende informatie herhaalt zonder dat er een directe oorzaak is om hierover te rapporteren.

Maar bovenal: als autopilot/FSD momenteel een ADAS is, waar waren de chauffeurs dan mee bezig dat ze een hulpverleningsvoertuig niet zagen?
 
Zeer kwalijke zaak waarbij medewerkers van Tesla een gekleurde werknemer gediscrimineerd hebben. De precieze hoe en wat blijft onder de tafel. Wel geeft Tesla toe dat ze beter hadden moeten acteren en dat siert, vind ik.
Misschien niet gek als "maar" 13% van de bevolking in Amerika zwart is en maar een een kwart daarvan een diploma heeft en laat staan hoogopgeleid is?
Californië:
Dus ja, dan is 4% plots helemaal zo vreemd niet meer.


Overigens dacht ik dat het helemaal geen medewerkers van Tesla waren, maar slechts mensen die aanwezig waren in het bedrijf. Dus zeg maar dat je een paar schoonmakers inhuurt, die schoonmakers elkaar ... noemen en dat jij dan 130m moet betalen omdat je daar niet iets van gezegd hebt. Of eigenlijk, zelfs dat hebben ze dacht ik wel gedaan en volgens mij werden ze zelfs ook weggestuurd, maar schijnbaar was ook dat nog niet genoeg volgens de mensen die met deze boete en dit bedrag kwamen.

Verder is het erg frappant dat de beledigde man gewoon zijn eigen kinderen heeft geadviseerd bij Tesla te gaan werken en zijn zoon dit ook daadwerkelijk doet of deed. Die zoon zit nu dus ook in een positie waar ik niet blij van zou worden. Ik denk niet dat ik me nog erg op m'n gemak zou voelen bij een bedrijf waarvan ik weet dat het een boete krijgt van meer dan 100 miljoen door toedoen van mijn vader en/of door mensen van mijn huidskleur vanwege mijn huidskleur of door opmerkingen van mensen met mijn huidskleur. Die mensen zijn schijnbaar niet goed opgevoed en schijnbaar vinden ze bij de rechtbank daar dat dat opvoeden Tesla hun taak is. Ik vind het allemaal zeer dubieus en verwacht eigenlijk niet anders dan dat deze boete en alles wat hierbij hoort ongedaan wordt gemaakt. Sterker nog, ik vind het überhaupt vreemd dat Tesla in deze zaak aangeklaagd is, als ik met mijn collega bij een persoon thuis werk die ons ingehuurd heeft hoeft die persoon toch ook geen 100 miljoen te betalen omdat mijn collega mij voor wat dan ook uitgemaakt zou hebben? Dan moet ik toch die collega aanklagen? Of van mij apart mijn baas, maar niet die klant.
 
Californië:
Dus ja, dan is 4% plots helemaal zo vreemd niet meer.


Overigens dacht ik dat het helemaal geen medewerkers van Tesla waren, maar slechts mensen die aanwezig waren in het bedrijf. Dus zeg maar dat je een paar schoonmakers inhuurt, die schoonmakers elkaar ... noemen en dat jij dan 130m moet betalen omdat je daar niet iets van gezegd hebt. Of eigenlijk, zelfs dat hebben ze dacht ik wel gedaan en volgens mij werden ze zelfs ook weggestuurd, maar schijnbaar was ook dat nog niet genoeg volgens de mensen die met deze boete en dit bedrag kwamen.

Verder is het erg frappant dat de beledigde man gewoon zijn eigen kinderen heeft geadviseerd bij Tesla te gaan werken en zijn zoon dit ook daadwerkelijk doet of deed. Die zoon zit nu dus ook in een positie waar ik niet blij van zou worden. Ik denk niet dat ik me nog erg op m'n gemak zou voelen bij een bedrijf waarvan ik weet dat het een boete krijgt van meer dan 100 miljoen door toedoen van mijn vader en/of door mensen van mijn huidskleur vanwege mijn huidskleur of door opmerkingen van mensen met mijn huidskleur. Die mensen zijn schijnbaar niet goed opgevoed en schijnbaar vinden ze bij de rechtbank daar dat dat opvoeden Tesla hun taak is. Ik vind het allemaal zeer dubieus en verwacht eigenlijk niet anders dan dat deze boete en alles wat hierbij hoort ongedaan wordt gemaakt. Sterker nog, ik vind het überhaupt vreemd dat Tesla in deze zaak aangeklaagd is, als ik met mijn collega bij een persoon thuis werk die ons ingehuurd heeft hoeft die persoon toch ook geen 100 miljoen te betalen omdat mijn collega mij voor wat dan ook uitgemaakt zou hebben? Dan moet ik toch die collega aanklagen? Of van mij apart mijn baas, maar niet die klant.
Ik denk dat geen van ons ook maar enigzins Amerikaans juridisch onderlegd is om ook maar iets zinvols over deze zaak te zeggen.

Ben het met je eens dat het op het eerste gezicht gek klinkt (de 130 MM USD) - maar laat de Amerikanen dat alsjeblieft zelf uitzoeken.
Het hele verhaal met 'schijnbaar' en 'daadwerkelijk' zegt meer over je onderbuik dan wat er feitelijke gebeurd is.
 
  • Helpful
Reactions: SpeedyEddy
In the picture.

Ik kan je vertellen dat er amper files waren en die 'rij' aan de poort van 400 meter was een rij voordat de ingang open was.
Toen de toegang open ging was die rij vrijwel meteen weg.