Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Wow die video het lijkt wel een racket die door de slagboom vliegt.
 

Wow die video het lijkt wel een racket die door de slagboom vliegt.

De slagboom is wat traag. Deze gaat pas open als de auto er al lang voorbij is:)
 

Eigenaardige berichtgeving, want er stond al een Tesla Powerpack in Dilsen-Stokkem. De batterij op Luik Natie heeft een capaciteit van 1,25MWh, die in Dilsen-Stokkem is het blijkbaar niet eenvoudig om de capaciteit te vinden, want iedereen inclusief Tesla spreken enkel over 18MW, wat vermogen is.

Het verschil is dat in Luik Natie het een privé opslag is, terwijl Terhills in Dilsen-Stokkem een load balancing van Elia is, en dat Luik Natie een megapack is, en Terhills 140 Powerpacks.

 
Elke maand schrijf ik in 2 regionale bladen (Heino en Raalter Koerier) een artikeltje over Duurzaamheid.
Soms ook iets persoonlijks, zoals deze maand over mijn Tesla Model 3.
Het begint alsvolgt:

Tesla ervaringen​

Na 2,5 jaar elektrisch rijden, heb ik mijn Tesla Model 3 ingeruild voor een andere Tesla.
Een mooi moment om terug te blikken op hoe het is bevallen en wat de kosten zijn. En daarnaast te reageren op de soms negatieve reacties.

Meer lezen:
Heino Koerier - oktober 2021
 
Elke maand schrijf ik in 2 regionale bladen (Heino en Raalter Koerier) een artikeltje over Duurzaamheid.
Soms ook iets persoonlijks, zoals deze maand over mijn Tesla Model 3.
Het begint alsvolgt:

Tesla ervaringen​

Na 2,5 jaar elektrisch rijden, heb ik mijn Tesla Model 3 ingeruild voor een andere Tesla.
Een mooi moment om terug te blikken op hoe het is bevallen en wat de kosten zijn. En daarnaast te reageren op de soms negatieve reacties.

Meer lezen:
Heino Koerier - oktober 2021
Leuk stukje
 
Elke maand schrijf ik in 2 regionale bladen (Heino en Raalter Koerier) een artikeltje over Duurzaamheid.
Soms ook iets persoonlijks, zoals deze maand over mijn Tesla Model 3.
Het begint alsvolgt:

Tesla ervaringen​

Na 2,5 jaar elektrisch rijden, heb ik mijn Tesla Model 3 ingeruild voor een andere Tesla.
Een mooi moment om terug te blikken op hoe het is bevallen en wat de kosten zijn. En daarnaast te reageren op de soms negatieve reacties.

Meer lezen:
Heino Koerier - oktober 2021
Leuk stukje henk, en je slaat de spijker op zijn kop waterstof is naïviteit. Mijn buurman hier in de straat zweert dat wij met waterstof cartridges gaan leven om het huishouden te voorzien van energie en op te rijden. Het eerste wat bij mij opkwam was zucht. Eigenlijk wilde ik er geen energie in steken. Maarja als je dan zegt, ik hoop het van niet want mijn pensioen zit in het elektrisch rijden. Dan verandert de discussie, putting your money where your mouth is toch anders dan fantaseren.
Daarnaast zit ik de laatste tijd ook tenenkrommend te kijken naar de commercials om te investeren in waterstof. Gegarandeerd rendement, maar wel buiten afm toezicht en geen prospectus verplichtingen.
 
Elke maand schrijf ik in 2 regionale bladen (Heino en Raalter Koerier) een artikeltje over Duurzaamheid.
Soms ook iets persoonlijks, zoals deze maand over mijn Tesla Model 3.
Het begint alsvolgt:

Tesla ervaringen​

Na 2,5 jaar elektrisch rijden, heb ik mijn Tesla Model 3 ingeruild voor een andere Tesla.
Een mooi moment om terug te blikken op hoe het is bevallen en wat de kosten zijn. En daarnaast te reageren op de soms negatieve reacties.

Meer lezen:
Heino Koerier - oktober 2021

Henk, wat een enorm goed verhaal. Je hebt je verplaatst in de gedachtenwereld van de vele mensen die Tesla niet kennen en je hebt daarbij belangrijke vragen die bij hen leven bij de kop gepakt en van een simpel en helder antwoord voorzien.
Chapeau.
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Denk niet dat daar veel degradatie van komt.
TeslaBjorn heeft met zijn Optimus Prime veel caravan getrokken. De batterij heeft, aldus hem in zijn video, toch een stuk meer degradatie.
Lijkt me ook wel logisch als de batterij continue op zijn maximale vermogens output moet werken dat de slijtageslag groter is. Nu is dat alleen nog een stelling en moet die bewezen worden ;)