Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.

Collega die me het artikel doorstuurde: "Ja, maar dan moeten ze die Tesla's maar niet zo rap maken. Met een gewone auto was dat niet gebeurd"... 🙄.
Ben er maar niet verder op ingegaan.
Je kan je wel afvragen of bij accelereren een versnellingsgeluid kan helpen met het besef of je de juiste pedaal indrukt. Iemand van 75 is gewend het motorgeluid te horen bij de versnelling.
 
Je kan je wel afvragen of bij accelereren een versnellingsgeluid kan helpen met het besef of je de juiste pedaal indrukt. Iemand van 75 is gewend het motorgeluid te horen bij de versnelling.

Als je niet in de gaten hebt dat je accelereert als je het verkeerde pedaal intrapt ben je gewoon je rijbewijs niet waardig en is dit meer iets voor de periodieke rijbewijskeuring.

Anders zitten wij straks opgezadeld met een herriebak omdat anders een seniele boomer er niet mee kan rijden.
 
Dient het pasje er niet voor om net de opslag van de fingerprint te voorkomen? Vandaar dat ze steeds beide vragen?
Het pasje is er als bewijs dat je toegang hebt tot bepaalde zones.
De scan van beiden is om er zeker van te zijn dat niet iemand anders met jou pasje probeert toegang te krijgen.
Of mijn fingerprints zijn opgeslagen laat ik in het midden, maar het feit dat ze bij het opmaken van de machtiging doorgestuurd werden naar de bevoegde instanties aan de andere kant van 't water, laat me veronderstellen dat ze zeker wel ergens in een database zullen terug te vinden zijn...
Uncle Sam is watching us all...
 
Als je niet in de gaten hebt dat je accelereert als je het verkeerde pedaal intrapt ben je gewoon je rijbewijs niet waardig en is dit meer iets voor de periodieke rijbewijskeuring.

Anders zitten wij straks opgezadeld met een herriebak omdat anders een seniele boomer er niet mee kan rijden.
Je hebt natuurlijk gelijk, maar sommige mensen hebben nu eenmaal andere gewoontes ontwikkeld om op te letten. Zo ben ik iemand die veel op geluiden let die afwijken. Waarbij ik de Joe mode omarm vanwege het wat rustiger krijgen van de signalen. Wat dat betreft is een Tesla in zegen t.o.v. fossiel.
 
Als je niet in de gaten hebt dat je accelereert als je het verkeerde pedaal intrapt ben je gewoon je rijbewijs niet waardig en is dit meer iets voor de periodieke rijbewijskeuring.

Anders zitten wij straks opgezadeld met een herriebak omdat anders een seniele boomer er niet mee kan rijden.
Ik ben het hier echt niet mee eens. De verkeerde pedaal indrukken komt meestal uit paniek. Ik ben 4x4 instructeur geweest en ik heb de meest koele kikkers in paniek zien raken. Ik heb een aantal keren een auto uit de versnelling moeten trekken en dat was niet bij seniele boomers.
 
Ik ben het hier echt niet mee eens. De verkeerde pedaal indrukken komt meestal uit paniek. Ik ben 4x4 instructeur geweest en ik heb de meest koele kikkers in paniek zien raken. Ik heb een aantal keren een auto uit de versnelling moeten trekken en dat was niet bij seniele boomers.
Maar zou nog een geluidsignaal toevoegen dan nog helpen? Ik denk echt van niet.
 
Ik ben het hier echt niet mee eens. De verkeerde pedaal indrukken komt meestal uit paniek. Ik ben 4x4 instructeur geweest en ik heb de meest koele kikkers in paniek zien raken. Ik heb een aantal keren een auto uit de versnelling moeten trekken en dat was niet bij seniele boomers.
Maar zou nog een geluidsignaal toevoegen dan nog helpen? Ik denk echt van niet.

Precies dit, als je denkt dat dat werkt heb je geen idee hoe zoiets werkt. Mensen in paniek, komen in een situatie die boven hun comfortzone / competentie zit.
Ze hebben daar geen enkele intellectuele macht meer over hun functioneren en dus helpt een geluid ook niet.
Als dat reeds bij een normale situatie zo is dan hoor je niet meer in een auto.

Jouw zogenaamde koele kikkers zijn in een situatie gebracht waar ze nog niet aan toe waren anders raakte ze niet in paniek.
Als je dat in een 4x4 doet als instructeur dan beperkt dat zich meestal alleen tot blikschade, doe je dat zoals ik heb gedaan als instructeur bij het duiken dan kan je het mortuarium bellen en dus moet je daarvoor de ervaring geleidelijk opbouwen.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Precies dit, als je denkt dat dat werkt heb je geen idee hoe zoiets werkt. Mensen in paniek, komen in een situatie die boven hun comfortzone / competentie zit.
Ze hebben daar geen enkele intellectuele macht meer over hun functioneren en dus helpt een geluid ook niet.
Als dat reeds bij een normale situatie zo is dan hoor je niet meer in een auto.

Jouw zogenaamde koele kikkers zijn in een situatie gebracht waar ze nog niet aan toe waren anders raakte ze niet in paniek.
Als je dat in een 4x4 doet als instructeur dan beperkt dat zich meestal alleen tot blikschade, doe je dat zoals ik heb gedaan als instructeur bij het duiken dan kan je het mortuarium bellen en dus moet je daarvoor de ervaring geleidelijk opbouwen.
Een geluidsignaal helpt inderdaad niet dat bedoelde ik ook niet. Ik ben het ook niet eens met jouw opmerking dat de koele kikkers in een situatie gebracht werden waar ze nog niet aan toe waren. Net als jouw voorbeeld van duikers heb je niet alles onder controle als instructeur. Vandaar dat de eerste duiklessen ook vaak gegeven worden in een zwembad of ander ondiep helder water. En ook beginnende duikers kunnen heel onverwacht in paniek raken. Dat zou jij ook moeten weten. ;)
 
De voet staat op de vermogenpedaal en de hersenen denken dat hij op de rempedaal staat. Omdat de wagen niet doet wat de hersenen verwachten, remmen, denken de hersenen dat de pedaal niet hard genoeg ingeduwd wordt en geven opdracht om nog wat harder te duwen.
Combineer dit met het willen schrap zetten omdat er een ongeval aan het gebeuren is en die voet is niet meer van de pedaal te krijgen.
 
Een geluidsignaal helpt inderdaad niet dat bedoelde ik ook niet. Ik ben het ook niet eens met jouw opmerking dat de koele kikkers in een situatie gebracht werden waar ze nog niet aan toe waren. Net als jouw voorbeeld van duikers heb je niet alles onder controle als instructeur. Vandaar dat de eerste duiklessen ook vaak gegeven worden in een zwembad of ander ondiep helder water. En ook beginnende duikers kunnen heel onverwacht in paniek raken. Dat zou jij ook moeten weten. ;)

Als je er echt iets van zou weten, dan weet je ook dat juist de laatste meters (ondiepste meters) het gevaarlijkste zijn.
Ik heb nog nooit een leerling in paniek gehad dus ik heb blijkbaar iets goed gedaan. Als je weet waar je op moet letten zie dat lang van te voren aankomen.
Het gaat wat ver voor hier maar ik heb ook instructeurs in opleiding training gegeven dus ik weet een klein beetje waar het over gaat.
 
De voet staat op de vermogenpedaal en de hersenen denken dat hij op de rempedaal staat. Omdat de wagen niet doet wat de hersenen verwachten, remmen, denken de hersenen dat de pedaal niet hard genoeg ingeduwd wordt en geven opdracht om nog wat harder te duwen.
Combineer dit met het willen schrap zetten omdat er een ongeval aan het gebeuren is en die voet is niet meer van de pedaal te krijgen.

Dat is idd de blinde paniek die ontstaat en kan alleen maar een blinde paniek worden als ze het zo spannend vinden dat hun cognitieve vermogen wordt uitgeschakeld door het reptielen brein. Als je reptielen brein in werking treed helpt niets meer.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Je kan je wel afvragen of bij accelereren een versnellingsgeluid kan helpen met het besef of je de juiste pedaal indrukt. Iemand van 75 is gewend het motorgeluid te horen bij de versnelling.
Ik zou er ook nog een virtuele koppeling bij doe voor iedereen die gewend is om dit pedaal langzaam te laten opkomen en zo de versnelling te controleren.
 
een virtuele versnelling, zodat je gradueel versnelt, even de versnelling wegvalt totdat de koppeling pakt en door versnelt naar de volgende shift 😂

en dan natuurlijk met een 'comfort' en een 'sport' stand waarbij je bij de laatste kortere maar fellere schokjes krijgt...
Ik zie het al. Wij zijn veel creatiever dan die suffe developers
 
Dat is wel zeer vervelend:

Ik moet toegeven dat ik mijn keycard ook niet altijd mee heb. Sinds de batterij van mijn gsm eens 1% SoC had, probeer ik wel altijd de kaart mee te nemen.
 
Dat is wel zeer vervelend:

Ik moet toegeven dat ik mijn keycard ook niet altijd mee heb. Sinds de batterij van mijn gsm eens 1% SoC had, probeer ik wel altijd de kaart mee te nemen.
Aangezien je je id altijd bij moet hebben en meestal je ook een credit/debet card op je hebt, is het een kleine moeite om daar idd ook je keycard bij te steken, niet? En als dat niets was, bij deze 👍
 
Dat is wel zeer vervelend:

Ik moet toegeven dat ik mijn keycard ook niet altijd mee heb. Sinds de batterij van mijn gsm eens 1% SoC had, probeer ik wel altijd de kaart mee te nemen.

Nou aangezien de auto gewoon met bluetooth een connectie maakt met je telefoon sleutel heeft dit echt niet tot gevolg dat de auto niet meer te gebruiken is met de telefoonsleutel. Ik vind dit wel weer een heel bijzonder bericht.
 
  • Like
Reactions: mnno