Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
degelijk afgewerkte functionele auto, niets meer maar ook niets minder.
Met elektrische achterklep, lane assist, remote connectivity, TaCC, super multimedia systeem, elektrische zetels met geheugen, remote control, dashcams, automatische lichten, ruitenwissers, attention control, browser, panoramisch dak, auto high beam, top navigatie met verkeersinfo, alarm, keyless entry, achteruitrijcamera, 360 vision, mogelijkheid voor onderhoud op jouw oprit, geblindeerde ramen en, als je 10€ per maand uitgeeft, spotify, internet.
Selecteer dat eens bij een ‘premium’ merk.
 
Met elektrische achterklep, lane assist, remote connectivity, TaCC, super multimedia systeem, elektrische zetels met geheugen, remote control, dashcams, automatische lichten, ruitenwissers, attention control, browser, panoramisch dak, auto high beam, top navigatie met verkeersinfo, alarm, keyless entry, achteruitrijcamera, 360 vision, mogelijkheid voor onderhoud op jouw oprit, geblindeerde ramen en, als je 10€ per maand uitgeeft, spotify, internet.
Selecteer dat eens bij een ‘premium’ merk.
Jaja, maar heb je ook een pouch in je bestuurderstoel? Over premium gesproken;)
 
Met elektrische achterklep, lane assist, remote connectivity, TaCC, super multimedia systeem, elektrische zetels met geheugen, remote control, dashcams, automatische lichten, ruitenwissers, attention control, browser, panoramisch dak, auto high beam, top navigatie met verkeersinfo, alarm, keyless entry, achteruitrijcamera, 360 vision, mogelijkheid voor onderhoud op jouw oprit, geblindeerde ramen en, als je 10€ per maand uitgeeft, spotify, internet.
Selecteer dat eens bij een ‘premium’ merk.
Maar betaal je er ook teveel voor.... Nee, dan is het dus helaas niet premium.
 
Met elektrische achterklep, lane assist, remote connectivity, TaCC, super multimedia systeem, elektrische zetels met geheugen, remote control, dashcams, automatische lichten, ruitenwissers, attention control, browser, panoramisch dak, auto high beam, top navigatie met verkeersinfo, alarm, keyless entry, achteruitrijcamera, 360 vision, mogelijkheid voor onderhoud op jouw oprit, geblindeerde ramen en, als je 10€ per maand uitgeeft, spotify, internet.
Selecteer dat eens bij een ‘premium’ merk.
Als dat wilt hebben in een "premium" merk is het a. niet te zo goed en b. vele tienduizenden euro's aan opties.
 
Met elektrische achterklep, lane assist, remote connectivity, TaCC, super multimedia systeem, elektrische zetels met geheugen, remote control, dashcams, automatische lichten, ruitenwissers, attention control, browser, panoramisch dak, auto high beam, top navigatie met verkeersinfo, alarm, keyless entry, achteruitrijcamera, 360 vision, mogelijkheid voor onderhoud op jouw oprit, geblindeerde ramen

Sorry, maar dat zijn echt een hoop features die elke sub 50k vaak al heeft. Al die driver assist features zijn echt niet bijzonder hoor. Wellicht wel de kwaliteit maar vaak ook juist het tegenovergestelde.

Verder overdrijf je wel met je "super multimedia systeem". Deze is juist heel erg beperkt op Tesla door het gebrek van Car Play / Android Auto. Tenzij je de geluidsinstallatie bedoeld? Geluidskwaliteit is wel goed voor zijn prijsklasse (let wel... Model 3/Y)

De enige premium features is mobile service. De rest is gewoon niet bijzonder in die prijsklasse en al helemaal niet bij de Plaid.
 
  • Like
Reactions: Hayden
Met elektrische achterklep, lane assist, remote connectivity, TaCC, super multimedia systeem, elektrische zetels met geheugen, remote control, dashcams, automatische lichten, ruitenwissers, attention control, browser, panoramisch dak, auto high beam, top navigatie met verkeersinfo, alarm, keyless entry, achteruitrijcamera, 360 vision, mogelijkheid voor onderhoud op jouw oprit, geblindeerde ramen en, als je 10€ per maand uitgeeft, spotify, internet.
Selecteer dat eens bij een ‘premium’ merk.
De automatische ruitenwissers en automatische high beam zijn vervelend juist. Gaan gewoon wissen bij droog weer en high beam gaat ook wel eens aan als ik dat niet wil en mede daarom is de AP dus ook gelijk niet fijn. Deze zaken zorgen juist voor minder premium gevoel bij mij en ik hoop nog steeds dat dit ooit wordt terug gedraaid. De parkeersensoren die bezuinigd zijn is zelfs op een auto van 12k al standaard en dus zeker geen premium. Tesla is gewoon een dijk van een elektrische wagen maar Premium zeer zeker niet.
 
Sorry, maar dat zijn echt een hoop features die elke sub 50k vaak al heeft
Niet in een EV met 400 km range.
Verder overdrijf je wel met je "super multimedia systeem".
Ik bedoelde vooral de audio, maar de rest is ook wel super eigenlijk.
Deze is juist heel erg beperkt op Tesla door het gebrek van Car Play / Android Auto.
Dat us toch maar behelpen. Wat hebben die dat de Tesla niet heeft?
De automatische ruitenwissers en automatische high beam zijn vervelend juist.
Daar heb ik echt geen probleem mee. Uitzonderlijk moet ik eens mijn vinger opheffen om op de knop te drukken. Heel vermoeiend.
 
Even een kanttekening, als je Carplay als premium ziet, heb je het vast nooit gebruikt…..
Inderdaad.Ik snap ook niet wat mensen nu zo goed aan Android,Auto vinden. Heb het in mijn andere auto en it sucks big time. Ook niet echt premium want je kan het terugvinden in elke klasse van auto. Zit je dan in je premium sloep die dezelfde interface als de buurman in z’n Dacia heeft…..(geen kwaad woord over Dacia maar…)
 
  • Like
Reactions: Phil V
Ik heb geen behoefte aan android auto, behalve voor whatsapp. Ik krijg helaas de hele dag door zakelijke whatsapp berichten, die ik nu in de auto niet kan beantwoorden. Na een langere rit kan ik het dan bijna niet meer inhalen. In de Kona van mijn vrouw worden ze voorgelezen, en kan ik reacties gewoon inspreken en dat werkt feilloos, en spaart me enorm veel tijd.
 
Sorry, maar ik ben het wel echt eens. Zelfs in de plaid heb je niet echt premium stoelen en dat voor dat bedrag.

Geluidisolatie is ook maar magertjes.
Geen goede park assist
Geen softclose in alle deuren
Geen geventileerde stoelen
Geen zonnescherm in de ramen of het dak of het achterraan
Geen electische in hoogte verstelbase gordelspanner
Geen lende steun in de stoelen
Geen automatisch neerklapbare of omhoogkomende achterstoelen/steunen, etc.
Geen Carplay of Android Auto en verder dus zinloos scherm met enkel een paar zeer matige Tesla implementaties van apps
Geen matrix verlichting
Geen beam shaping


Dat is enkel wat ik zo even snel direct bij me op komt.
Leuk lijstje. Hier voldoet mijn Land Rover ook aan. Dus is hij net zo premium als mijn X.
 
De automatische ruitenwissers en automatische high beam zijn vervelend juist. Gaan gewoon wissen bij droog weer en high beam gaat ook wel eens aan als ik dat niet wil en mede daarom is de AP dus ook gelijk niet fijn. Deze zaken zorgen juist voor minder premium gevoel bij mij en ik hoop nog steeds dat dit ooit wordt terug gedraaid. De parkeersensoren die bezuinigd zijn is zelfs op een auto van 12k al standaard en dus zeker geen premium. Tesla is gewoon een dijk van een elektrische wagen maar Premium zeer zeker niet.
Met AP1 op de Model S vind ik AP juist de beste feature ooit. Die gebruik ik nagenoeg altijd. Nu weet ik precies wanneer deze mogelijk kan falen. maar AP heb ik nog niet geevenaard gezien bij ander merken. Overigens is met een EU update enkele jaren geleden de kwaliteit wel naar beneden gegaan. Maar zelfs dan nog niet te evenaren in mijn ervaring.
 
Iemand artikel op HLN gelezen? Zit achter betaal muur. Maar aan de intro en comments te zien zijn er toch veel hardnekkige en verkeerde opvattingen over elektrisch rijden.

 
  • Funny
Reactions: Dikkie Dik
Iemand artikel op HLN gelezen? Zit achter betaal muur. Maar aan de intro en comments te zien zijn er toch veel hardnekkige en verkeerde opvattingen over elektrisch rijden.

Hoewel een aanname, zal het wel de gebruikelijke opmerkingen zijn:
- energieprijs te hoog. Remedie ander energie of laadpaal contract
- Geen laadpaal bij mijn huis in de buurt of altijd bezet. Remedie stalk de lokale overheid.
- het bereik is slecht: Remedie doe vooraf goed onderzoek
- Ik kan geen aanhanger trekken : Remedie zie bereik

Uiteindelijk zijn het altijd mensen die denken in beperkingen of verkikkerd zijn aan hun (ver)oude(rde) manieren.
 
Ik heb geen behoefte aan android auto, behalve voor whatsapp. Ik krijg helaas de hele dag door zakelijke whatsapp berichten, die ik nu in de auto niet kan beantwoorden. Na een langere rit kan ik het dan bijna niet meer inhalen. In de Kona van mijn vrouw worden ze voorgelezen, en kan ik reacties gewoon inspreken en dat werkt feilloos, en spaart me enorm veel tijd.
De fout begint bij het zakelijk gebruik van Whatsapp. Daar heb je zakelijke apps en sms voor.
Zo kan je meteen ook privé en zakelijk scheiden. Want dat levert anders grotere problemen op dan alleen maar het gebruik in een wagen.
Als er in een whatsapp meer staat wat dan wat er in een sms kan, dan is het niet correct om dit in de auto te bekijken om veiligheidsredenen.
Tip: Er kan ook nog steeds gebeld worden met een smartphone.
Als het echt toch wil, kan je je telefoon nog in een houder zetten en daarop werken. Ik bel dan terug als het te moeilijk wordt.
Ik geef toe, ik mis het ook wel eens (privé dan), maar vind het eigenlijk terecht want niet veilig.

Btw werkt whatsapp niet via de browser? Eigenlijk nooit geprobeerd.