Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Tjsa, waarom zou je snelladen? Ik heb het nu 2x gedaan op een grote reis. Voor de rest alleen thuis. Meer dan genoeg range. :p En 2x50 km? Dat is helemaal niets... :)
Ik zal ongeveer één traject per maand hebben waarvoor ik beroep zal moeten doen op een snellader. Met de vorige functieomschrijving op 't werk 2-3 keer per maand.
Het is dus wel van belang voor mij.
 
Tjsa, waarom zou je snelladen? Ik heb het nu 2x gedaan op een grote reis. Voor de rest alleen thuis. Meer dan genoeg range. :p En 2x50 km? Dat is helemaal niets... :)

Een collega heeft een PHEV Outlander en haalt net 35 km. Drama. De meeste kilometers zeult ie op benzine een tweede aandrijfsysteem en batterij mee. Heeft een keer meegereden met mijn M3 en heeft nu spijt als haren op zijn hoofd.....
 
Ik ben ervan overtuigd dat het vuurtje geraffineerd wordt gevoed door de traditionele autoindustrie en oliemaatschappijen. Die worden namelijk ernstig geraakt als elektrisch rijden echt doorbreekt. En het vuurtje wordt verder aangeblazen door kranten/uitgevers die hun artikelen gretig gelezen zien worden. Die worden een paar keer per jaar in de watten gelegd bij presentaties door diezelfde bedrijven. En de krantenberichten worden braaf duizenden keren rondgetweet door mensen die geen belang hebben maar moeite hebben zelf na te denken.
Is het complotdenken? Ik dacht het niet: kijk maar naar de publicatie van gisteren over de geheime sponsoring door grote bedrijven van een zgn wetenschappelijke klimaatontkenner. Het zal nu alleen wat slimmer gebeuren.

Mensen zijn echt niet goed geïnformeerd.
Voor mij is dit nu best wel een leuke periode. De collega's weten al even dat ik een elektrische wagen ga nemen, maar het is grappig hoe sommigen me alsnog proberen te overtuigen om voor een plug-in-hybride te kiezen. "Veel minder gedoe, en best of both worlds" volgens hen. "Geen probleem met range en het zoeken naar laadpalen". En ik zou volgens hen mijn woon-werkverkeer volledig elektrisch kunnen doen (2 x 50 km per dag), dankzij de laadpalen op het werk.
Enkele van mijn collega's gaan er prat op dat ze > 80% van hun kilometers elektrisch afleggen. Een echte elektrische wagen heeft dus weinig zin. Ik vraag me vooral af waarom ze die verbrandingsmotor nog nodig hebben.
En ik krijg alle vooroordelen op mijn bord: het dure snelladen, gebrek aan laadpalen, in brand vliegende wagens, EV zijn energie-inefficiënt, ...

Ja maar dat is omdat je beter geïnformeerd bent. Andere mensen zien gewoon regelmatig een Tesla in de fik, en brandweerzones die massaal containers aanschaffen om EV's te blussen.

Versterkt met verhalen zoals dit:
Privacy settings

Per toeval heb ik wat opgestoken dat De Lijn, de Vlaamse openbare vervoersmaatschappij, zowat per gemeente moet gaan uitleggen dat hun toekomstige elektrische bussen echt geen risico inhouden.

En als je dan nog gerenommeerde namen zoals KPMG hoort voorspellen dat je met een EV op skivakantie in de file aan de laadpaal gaat staan, en dat thuis laden 10 keer zoveel energie vreet dan je huidige rekening... Wat verwacht je nog van mensen die niet zelf aan het tellen gaan en die niet kritisch naar de media kijken?
Ik vind ook dat veel mensen niet goed geïnformeerd zijn en maar wat zitten te papegaaien wat ze in de pers gelezen hebben of van collega's bij de koffieautomaat gehoord hebben. Ik merk dat ik soms weinig geduld heb met mensen die rotsvast overtuigd zijn van hun mening, maar feitelijk alleen de klok hebben horen luiden en geen idee hebben waar de klepel hangt. Dat is natuurlijk mijn eigen probleem, en heb het ook met andere onderwerpen (IT, politiek en dan met name Trump :mad:), maar ik moet wel zeggen dat de FUD die je over je heen krijgt m.b.t. EV rijden wel heel hardnekkig is. Ben helemaal geen complotdenker, maar in dit geval ligt het er wel heel dik bovenop dat er grote partijen met andere belangen dan die van de EV industrie alles inzetten om de transitie van ICE naar EV te vertragen.
 
Tja, de belangen zijn groot. Een van de grootste industrieën van de Europese economische motor (Duitsland), ik kan ergens wel begrijpen dat er paniek optreed over hoe dit op te lossen (ook op een sociaal aanvaardbare manier)
Denk dat de industrie die die economische motor van brandstof voorziet nog groter is.... en vele malen schimmiger...
 
  • Like
Reactions: robertvg
Wordt beetje gek van al die stemmingsmakerij, telkens weer Tesla noemen i.p.v. elektrische auto's in het algemeen voor de clicks. Hoop niet dat we straks een Tesla haat cultuur hebben en ze de auto's gaan bekrassen zoals in de USA.. Onder jongeren valt het denk ik wel mee, maar anderen daarentegen...
 
Voorbereiding van een maand zegt meneer van anwb..... Heeft duidelijk geen Tesla.
Op dumpert stond ook zo’n filmpje, in de commentaren heerlijk verschil tussen tesla rijders en niet tesla rijders, de tesla rijders zagen het probleem niet zo voor die ene rit per jaar.
 
Ik ben 4 weken geleden op vakantie geweest naar Oostenrijk en toen was het precies andersom.
In de meeste gevallen stond ik zelfs in mijn eentje te laden, en nee...niet 's nachts, maar gewoon overdag.

Deze 'zwarte zaterdag' was twee weken geleden al aangekondigd (Met de Tesla naar de sneeuw? Maak je op voor Zwarte Zaterdag) dus men had het kunnen weten, maar volgens mij zijn het vooral de niet-Resla-rijders die hier een probleem van proberen te maken.
Daarbij kent Duitsland nog relatief weinig laadpalen, maar daar wordt hard aan gewerkt.
Uitwijken naar Ionity kan ook nog altijd, maar dat kost je wel wat meer dan een Tesla-tarief.

Wat mij als beginnend EV-bestuurder opvalt, is dat je je toch gaat instellen op de reis. Elektrisch reizen wordt anders. Je hebt meer en langere pauzes en eigenlijk bevalt me dat ook wel weer.
 
Wat mij meer opvalt dat het filmpje bij dumpert en autoblog bij Gierenderhohe was. En dat er langs die route toch wat meer laadopties lijken te zijn vanaf 50kW. Zeker als je uitgerust ben met CCS.

Ook zie ik dat gedrag terug bij wat YouTube filmpjes van M3 rijders die bij abetterrouteplanner alleen maar Tesla CCS aanvinken en de overige links laten liggen.

Ja dan krijg je vroegere Luxemborg problemen als die NL-er allemaal voor een dubbeltje goedkoper willen tanken.
photo_2020-02-24_12-11-09.jpg
 
Dankzij de fijne berichtgeving van het consumentenprogramma Kassa, gaat de VVE waaronder mijn garagebox valt, eisen dat er 2 (!!) brandmelders en een aerosolunit geplaatst dienen te worden. Voorlopig haak ik dus af en wordt er niet meer in de box geladen :mad:
Ik heb alvast een openbare paal aangevraagd....

En al dezelfde mensen die slapen al jaren bovenop een brandbom van een paar 1000 liter LPG/benzine/diesel en dat is natuurlijk geen enkel probleem...
 
Dankzij de fijne berichtgeving van het consumentenprogramma Kassa, gaat de VVE waaronder mijn garagebox valt, eisen dat er 2 (!!) brandmelders en een aerosolunit geplaatst dienen te worden. Voorlopig haak ik dus af en wordt er niet meer in de box geladen :mad:
Ik heb alvast een openbare paal aangevraagd....
Ik mag toch aannemen dat die investeringen uit de algemene middelen worden gedaan.
Anders zouden EV eigenaren ook niet hoeven meebetalen aan CO-sensoren of geforceerde ventilatie op basis van CO, bijvoorbeeld. Of appartementen op de Begane Grond niet meebetalen aan de lift, een traditioneel twistpunt dat al lang geslecht is.
 
Helaas komt dit voor rekening van de eigenaar. Ik heb vanmiddag de uitzending eens bekeken en kreeg al een akelig voorgevoel. Wat een stemmingmakerij. Prompt van het bestuur een mail gekregen met deze aanvullende eisen. Ik heb hier even geen geen zin meer in.
 
Helaas komt dit voor rekening van de eigenaar. Ik heb vanmiddag de uitzending eens bekeken en kreeg al een akelig voorgevoel. Wat een stemmingmakerij. Prompt van het bestuur een mail gekregen met deze aanvullende eisen. Ik heb hier even geen geen zin meer in.

Betalen zodat het geregeld is en daarna terugvorderen. En verrekenen met de jaarlijkse bijdrage.