Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla, de supersnelle optrek mobiel waar nauwelijks nog een andere auto een wedstrijdje mee durft te doen. Nu in de pers maar dan een stuk langzamer:

 
Heel Amsterdam schijnt nu 30 km/u te zijn. Maar het grootste probleem zit volgens mij in de fietsers die daar volstrekt idioot door het verkeer bewegen.

Verder geen klacht, ik vond het toch al een rotstad die ik zoveel mogelijk mijd.
Je reactie bewijst dat ze hun doel bereikt hebben. Ze willen gewoon zo veel mogelijk auto's uit de stad houden.
En blijkbaar zijn sommige straten zelfs te smal voor de fietsers.
 
Je reactie bewijst dat ze hun doel bereikt hebben. Ze willen gewoon zo veel mogelijk auto's uit de stad houden.
En blijkbaar zijn sommige straten zelfs te smal voor de fietsers.
jazeker zijn die straten te smal, je kan niet eens met 5 man naast elkaar fietsen :)

overigens. Het enige goede aan Amsterdam is de trein naar Eindhoven ( (c) Theo Maassen). Daar hoeven ze de locale snelheidslimiet niet voor aan te passen.
 
Je reactie bewijst dat ze hun doel bereikt hebben. Ze willen gewoon zo veel mogelijk auto's uit de stad houden.
En blijkbaar zijn sommige straten zelfs te smal voor de fietsers.
Hoe minder ondoelmatig autoverkeer in de stad hoe groter de leefbaarheid. De 30 km/u zal daar flink aan bijdragen. Ik ben vorige week nog kriskras door het centrum gereden en dat was best relax.
 
Je reactie bewijst dat ze hun doel bereikt hebben. Ze willen gewoon zo veel mogelijk auto's uit de stad houden.
En blijkbaar zijn sommige straten zelfs te smal voor de fietsers.
Tsja, veel van de partijen daar aan de macht hebben niet door dat het geld wat ze uit willen geven ook verdiend moet worden. Als straks veel mensen die stad gaan mijden, dan blijf je doorgaans over met vooral de netto ontvangers.
 
Tsja, veel van de partijen daar aan de macht hebben niet door dat het geld wat ze uit willen geven ook verdiend moet worden. Als straks veel mensen die stad gaan mijden, dan blijf je doorgaans over met vooral de netto ontvangers.
Denk je nu echt dat je daarvoor mensen nodig hebt die met auto's naar de stad komen?
Amsterdam verzuipt al in de toeristen die te voet en met de fiets geld genoeg uit geven.

Je kan het draaien zoals je wil, Amsterdam (en héél veel andere steden) kunnen er gewoon geen extra auto's bij hebben in de binnenstad.
Je geraakt er niet, en er is geen plaats om ze te parkeren.
 
Tsja, veel van de partijen daar aan de macht hebben niet door dat het geld wat ze uit willen geven ook verdiend moet worden. Als straks veel mensen die stad gaan mijden, dan blijf je doorgaans over met vooral de netto ontvangers.

Da’s onzin. De aantrekkelijkheid en leefbaarheid van de stad neemt enorm toe door auto-luwheid. De mooiste winkelstraten van grote steden zijn van oudsher autovrij, de betere leefbaarheid behoeft geen uitleg.

Ik woon mijn hele leven al in de binnenstad van Utrecht en de transformatie van de afgelopen twintig jaar is in een woord fantastisch.
 
Da’s onzin. De aantrekkelijkheid en leefbaarheid van de stad neemt enorm toe door auto-luwheid. De mooiste winkelstraten van grote steden zijn van oudsher autovrij, de betere leefbaarheid behoeft geen uitleg.

Ik woon mijn hele leven al in de binnenstad van Utrecht en de transformatie van de afgelopen twintig jaar is in een woord fantastisch.

Ik heb daar ook gewoond en ik vind het een ramp.

Verwar meningen niet met feiten.

En ik snap best dat het voor de happy few die in het centrum voordelen heeft, met name als je eigen parkeerplaatsen hebt, maar de middenstand heeft er gewoon last van, want het alternatief (internet) wordt steeds aantrekkelijker.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Verwar meningen niet met feiten

Dat doe ik niet. Utrecht is een magneet voor hoogopgeleide en goedverdienende mensen die deze stadsinrichting hoog waarderen.

maar de middenstand heeft er gewoon last van, want het alternatief (internet) wordt steeds aantrekkelijker.


Dat is een compleet ander issue. De middenstand veranderd overigens gewoon mee, minder ketens en meer unieke winkel concepten. Leegstand vind je in de provincie, niet in de stad.

de happy few die in het centrum voordelen heeft, met name als je eigen parkeerplaatsen hebt

Ik woon midden in een multi-culti volkswijk zonder eigen parkeerplaats. Ik accepteer simpelweg dat een auto is voor buiten de stad, en in de stad fiets of loop ik.

 
Last edited:
Tesla, de supersnelle optrek mobiel waar nauwelijks nog een andere auto een wedstrijdje mee durft te doen. Nu in de pers maar dan een stuk langzamer:

Zo, dat zijn forse verschillen:
“Volgens cijfers van het Openbaar Ministerie komt bij een ongeluk met 35 km/u ongeveer 5 procent van de betrokken fietsers en voetgangers om, terwijl bij 48 km/u maar liefst 45 procent overlijdt. Vindt een vergelijkbaar ongeval plaats bij 64 km/u? Dan sterft zelfs 85 procent van de fietsers en voetgangers, verklaart het OM.”
 
Dat doe ik niet. Utrecht is een magneet voor hoogopgeleide en goedverdienende mensen die deze stadsinrichting hoog waarderen.




Dat is een compleet ander issue. De middenstand veranderd overigens gewoon mee, minder ketens en meer unieke winkel concepten. Leegstand vind je in de provincie, niet in de stad.



Ik woon midden in een multi-culti volkswijk zonder eigen parkeerplaats. Ik accepteer simpelweg dat een auto is voor buiten de stad, en in de stad fiets of loop ik.


Die hoogopgeleide mensen zitten daar meestal omdat hun werk dichtbij is. ;)