Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla introduceert boete voor supercharger bezet houden.

This site may earn commission on affiliate links.
Zojuist log ik weer eens in mijn Tesla account en klik wat rond. Zo ook op het knopje 'Geschiedenis', was wel benieuwd wat ze daar onder verstaan. Zie ik daar ineens alleen maar een opsomming van laadmomenten aan een SuC waar ik blijkbaar te lang heb gestaan. En dat ik dus op enig moment nog moet betalen?

Hoe gaat dit nu in z'n werk dan?
A) ben ik ergens akkoord gegaan met deze nieuwe spelregels / tarieven?
B) als ik vaker niet dan wel een push notificatie krijg dat de auto vol is, aan wie ligt het dan dat ik soms te laat ben? Met de wisselende snelheden (afhankelijk van 1 a 2 auto's tegelijk laden) kan ik toch niet constant m'n app checken hoe ver de auto met laden is?
C) waar en wanneer zou ik dit nu moeten betalen?

Iemand van jullie bij wie dit ook daadwerkelijk geïncasseerd is?

Overigens ben ik absoluut voorstander van een systeem om mensen niet onnodig lang te laten laden, en dat mag ook prima op deze manier met idle fees, maar dan wil ik wel een fail proof systeem dat mij de kans geeft op tijd weg te gaan.
 
  • Informative
Reactions: Qualiture
Zojuist log ik weer eens in mijn Tesla account en klik wat rond. Zo ook op het knopje 'Geschiedenis', was wel benieuwd wat ze daar onder verstaan. Zie ik daar ineens alleen maar een opsomming van laadmomenten aan een SuC waar ik blijkbaar te lang heb gestaan. En dat ik dus op enig moment nog moet betalen?

Hoe gaat dit nu in z'n werk dan?
A) ben ik ergens akkoord gegaan met deze nieuwe spelregels / tarieven?
B) als ik vaker niet dan wel een push notificatie krijg dat de auto vol is, aan wie ligt het dan dat ik soms te laat ben? Met de wisselende snelheden (afhankelijk van 1 a 2 auto's tegelijk laden) kan ik toch niet constant m'n app checken hoe ver de auto met laden is?
C) waar en wanneer zou ik dit nu moeten betalen?

Iemand van jullie bij wie dit ook daadwerkelijk geïncasseerd is?

Overigens ben ik absoluut voorstander van een systeem om mensen niet onnodig lang te laten laden, en dat mag ook prima op deze manier met idle fees, maar dan wil ik wel een fail proof systeem dat mij de kans geeft op tijd weg te gaan.
Ah, was jij degene die ons steeds liet wachten:confused:;)
 
  • Funny
Reactions: S-19910
Dit is de link Tesla SSO – Login
/edit: de link wordt aangepast, dit is het, zonder spatie na www uiteraard
https://www. tesla.com/nl_NL/mytesla/payment-history/

271C2E34-2CF4-47B9-B970-C978D0AE8FF4.jpeg

Mss niet zichtbaar als je inderdaad geen openstaande rekening hebt.

Maar hoe kijken jullie hier tegenaan?
 
//**//

Maar hoe kijken jullie hier tegenaan?

Ik, en ik vermoed ook de zwijgende meerderheid, ben volledig akkoord met het invoeren van de idle-fee.
De suc's dienen om Tesla snel op te laden. Niets anders.
Dus ook niet parkeren nadat de batterij is opgeladen.



En om de lijnen recht te houden : de idle-fee moet altijd gelden, ook al zijn alle andere stalls nog vrij.
(zoiets is per definitie een momentopname - misschien zijn er wel een groepje tesla-rijders op roadtrip die niet allemaal konden laden doordat iemand zijn wagen geparkeerd had)
 
Schermafbeelding 2017-10-15 om 08.08.30.png
Ik, en ik vermoed ook de zwijgende meerderheid, ben volledig akkoord met het invoeren van de idle-fee.
De suc's dienen om Tesla snel op te laden. Niets anders.
Dus ook niet parkeren nadat de batterij is opgeladen.



En om de lijnen recht te houden : de idle-fee moet altijd gelden, ook al zijn alle andere stalls nog vrij.
(zoiets is per definitie een momentopname - misschien zijn er wel een groepje tesla-rijders op roadtrip die niet allemaal konden laden doordat iemand zijn wagen geparkeerd had)
Dank je..weg power nap :confused::D
 
Last edited:
  • Like
  • Funny
Reactions: HWS and S-19910
de idle-fee moet altijd gelden, ook al zijn alle andere stalls nog vrij.
Inderdaad. Onlangs in Frankrijk Châlons-en-Champagne, op terugweg uit de Provence. Ideale plaats voor fiestochtje in de Champagne. We waren de enige aan de SuC met 4 stalls. Fietstochtje zou 4 uur duren. Verleiding is groot om de wagen aan de lader te laten staan. Je weet echter nooit wat er in die 4 uur gebeurt. Dus: 15' geladen tijdens uitladen en klaarmake van de fietsen, wagen verplaatst, nog eens 10' geladen bij het inladen van de fietsen en verder nog bijna vol geladen bij een glaasje champagne ter afsluiting van onze vakantie. Wat een last toch dat laden ;).
Trouwens, aangename locatie daar. Particulier hotel met shop, zwembad. Zie je niet vaak dat het niet bij een hotelketen is. Voor hotels zocht ik tot nu toe enkel bij destination chargers. In de toekomst ook eens kijken bij SuC's.
 
Onlangs voor de 2e keer in 2 jaar even aan de supercharger gehangen. (Aan het klaverblad in Lummen) daar hangen bordjes met "max 40 min" krijg je dan ook een "boete" als je daar tot 100 procent wilt laden en dit duurt bv 55 minuten?
Volladen mag altijd. Als ie vol is krijg je nog maximaal 15 minuten om te vertrekken. Daarna gaat de kassa bij Tesla rinkelen.
 
  • Like
Reactions: gvands