Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla introduceert boete voor supercharger bezet houden.

This site may earn commission on affiliate links.
Hadden jullie de volgende passage op de pagina van Tesla al gezien:
Had ik ook gelezen. Maar welk meetpunt is van belang voor de "minder dan de helft"?
Als ze het moment van 'klaar met laden' nemen of 'klaar met laden +5 minuten' of wanneer de auto wordt weggehaald? Ik denk het eerste.
Zou beter zijn om bijvoorbeeld bij Mijn Tesla of App het opgebouwde bedrag zichtbaar te maken.
 
Last edited:
Ergens anders staat dit:

Geldt de 'idle fee' ook als er nog Supercharger plaatsen vrij zijn?
Ja, er wordt een 'idle fee' berekend voor elke auto die op een Supercharger plaats staat nadat het opladen is voltooid.

Lekker tegenstrijdig met TimElectric zijn post :mad:
Daar staat ook:
Hoe weet ik of ik een 'idle fee' heb opgebouwd?
De Tesla-app geeft u een melding wanneer het opladen bijna gereed is en wanneer de auto volledig is opgeladen. Daarnaast krijgt u een melding wanneer u een 'idle fee' opbouwt.
Dus Frank krijgt geen idle fee aan zijn broek !
 
Last edited:
Afgelopen kerstvakantie een mooie reis naar Zermatt gemaakt. Op de heenweg 's nachts gereden, maar wat ging het allemaal vlot: Geen files en bijna lege superchargers overal. SuC Steg-Hohtenn ligt superhandig!

Ik merkte wel dat die 'idle fee' het minder relaxed maakt: Als 's nachts iedereen tijdens het laden even een dutje ging doen, moesten we nu een wekker zetten om ons niet te verslapen :-(
 
Afgelopen kerstvakantie een mooie reis naar Zermatt gemaakt. Op de heenweg 's nachts gereden, maar wat ging het allemaal vlot: Geen files en bijna lege superchargers overal. SuC Steg-Hohtenn ligt superhandig!

Ik merkte wel dat die 'idle fee' het minder relaxed maakt: Als 's nachts iedereen tijdens het laden even een dutje ging doen, moesten we nu een wekker zetten om ons niet te verslapen :-(
Ik denk dat alleen de boodschap van Tesla om die idle fee te gaan innen al voldoende aansporing is om het probleem goeddeels op te lossen. Elon lacht in zijn vuistje. En vindt ie het alsnog nodig om een daad te stellen dan zullen alle forums bij een eerste melding daarvan natuurlijk 'het woord' verspreiden.
 
Ik denk dat de Golf niet opgeladen wordt, omdat Tesla in de SuC stekker een langere pin o.i.d. heeft. Of omdat het laden niet gestart kan worden vanwege geen communicatie tussen auto en SuC.
Dat weet ik wel heel, heel, heel zeker. Geen enkel ander voertuig kan laden aan een Supercharger dan een Tesla Model S/X.

Komt ook geen Watt/Joule aan energie uit, gebeurd helemaal niets.
 
Valt dit ook onder het bezet houden van een Supercharger... Tikt lekker aan met 6 stalls!
(afgelopen weekend in Duitsland op weg terug van vakantie in Zweden)

20170226_105317.jpg
 
  • Funny
Reactions: Rubinho
Valt dit ook onder het bezet houden van een Supercharger... Tikt lekker aan met 6 stalls!

Het zal vast eens eerder gezegd zijn. Als de stalls "vooraan" het parkeervak staan (soms is dit ook het geval) dan is het probleem toch voorbij? Als er auto's "oneigenlijk" staan, dan kan een Tesla alsnog laden (misschien niet op alle stalls, maar het is in ieder geval iets. Een vrachtwagen kan de stalls dan helemaal niet bezet houden. Enige nadeel is dat ze wellicht sneller beschadigen. Ik reis zelf met grote regelmaat door Duitsland. Heb het sinds ik de Tesla heb (4 maanden en 23.000km) nog niet meegemaakt, maar het is wel mijn "worst nightmare". Ik reken op de SUC's en mijn afspraken/klanten rekenen op mijn tijdige komst.
 
Valt dit ook onder het bezet houden van een Supercharger... Tikt lekker aan met 6 stalls!
(afgelopen weekend in Duitsland op weg terug van vakantie in Zweden)

View attachment 216953

reactie van Vroegindewey binnen een half uur. Erg correct.
Misschien kun je hem antwoorden.


"Hoi,dit lijkt nergens op ,weet u ook waar en wanneer dit is kan ik chauffeur erop aanspreken


Met vriendelijke groet / With kind regards,


Erwin Vroegindewey"
 
Tesla Supercharger Rade; Oldendorfer Dorfstraße, 21629 Neu Wulmstorf, Duitsland, zondag 26 februari 2017 om 10.53.
Chauffeur gaf aan dat hij 45 minuten pauze moest houden en de vrachtwagen niet kon verzetten. Wel zei hij toen wij aan kwamen nog maar 5 minuten nodig te hebben en minder dan 10 minuten later was hij inderdaad weg.
 
Tesla Supercharger Rade; Oldendorfer Dorfstraße, 21629 Neu Wulmstorf, Duitsland, zondag 26 februari 2017 om 10.53.
Chauffeur gaf aan dat hij 45 minuten pauze moest houden en de vrachtwagen niet kon verzetten. Wel zei hij toen wij aan kwamen nog maar 5 minuten nodig te hebben en minder dan 10 minuten later was hij inderdaad weg.

Lekker verhaal. Ik denk dat als de lokale politie hem vraagt om zijn truck te verplaatsen er toch echt een ander antwoord komt ....
 
Uiteraard, maar een vrachtwagen moet wel degelijk 45 min pauze maken om de 4u30. Tijdens die 45 min mag de truck niet verplaatst worden, want die 45 min moet ononderbroken zijn. Stel dat hij na 40 min zijn truck verplaatst moet hij opnieuw 45 min rust nemen ...
 
Uiteraard, maar een vrachtwagen moet wel degelijk 45 min pauze maken om de 4u30. Tijdens die 45 min mag de truck niet verplaatst worden, want die 45 min moet ononderbroken zijn. Stel dat hij na 40 min zijn truck verplaatst moet hij opnieuw 45 min rust nemen ...

dan moet hij wat beter nadenken waar hij in eerste instantie zijn vrachtwagen zet.