Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla model S85 grote batterij overleden

This site may earn commission on affiliate links.
dank je wel voor de tip. waar heb je deze info vandaan? andere plek op dit forum?
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Ondertussen ook de uitslag van de diagnose binnen. Main battery inderdaad overleden. Kosten voor vervangen door een remanufactured 85 model: 9650 ex btw. daarna 80K en/of 4 jaar garantie. Geen garanties over supercharging snelheid daarna. Wel toezegging dat de range minimaal gelijk is aan wat het was...wat wel wat gek is, is dat ik dan dus ook een batterij weer inlever die remanufactured kan worden en weer doorverkocht.... het zal toch niet zo zijn dat dat proces tegen de 9.000 euro kost...Ik ben heel benieuwd naar jullie meningen. Is dit het waard?
Je koopt voor die 11.676 (incl) vooral 4 jaar of 80K km. Of dat duur is vooral aan jou.
 
….. Geen garanties over supercharging snelheid daarna. ….
Dat is wel bijzonder.
Dat de snelheid na een aantal jaar of veel kilometers minder wordt is logisch, dat is ook zo bij een nieuwe auto. Je zou op zijn minst mogen verwachten dat de snelheid in het begin hetzelfde is als die van een nieuw pack, je krijgt immers ook ruime garantie op het pack.
Wat als je een ander pack krijgt en de snelheid is heel laag? Je zou dan misschien een andere keuze hebben gemaakt. Kunnen ze geen toezeggingbgarantie geven over de minimale laadsnelheid direct na revisie?
 
Geen garanties over supercharging snelheid daarna. Wel toezegging dat de range minimaal gelijk is aan wat het was...
Ik rij inmiddels met het 4e pack: het 1e pack werd verruild voor een ‘leenbatterij’ (nr. 2). Zo’n half jaar later is het 1e pack teruggezet. Bij 330.000 km gaf het alsnog de geest en werd vervangen voor een refurbished (nr. 3). Bij 450.000 km gaf dat ding storingen en is opnieuw een refurbished pack gemonteerd (nr. 4).

In alle gevallen werd de range hoger en bleef de snelheid aan de SuC min of meer gelijk (laag).

Inmiddels is de S uit garantie. Als de batterij het opnieuw begeeft, koop ik zeker een pack. Waarom?
- Omdat het ding heerlijk rijdt en andere grote dingen al zijn gedaan (incl. elektromotor);
- Omdat de auto zonder batterij weinig oplevert bij verkoop (vermoedelijk);
- En omdat een snelle rekensom me leert dat bij het verlopen van de refurbished garantie (80.000 km) met mijn gebruikelijke laadpatroon een groot deel van dat pack alweer is terugverdiend aan de superchargers.
 
Last edited:
Ik rij inmiddels met het 4e pack: het 1e pack werd verruild voor een ‘leenbatterij’ (nr. 2). Zo’n half jaar later is het 1e pack teruggezet. Bij 330.000 km gaf het alsnog de geest en werd vervangen voor een refurbished (nr. 3). Bij 450.000 km gaf dat ding storingen en is opnieuw een refurbished pack gemonteerd (nr. 4).

In alle gevallen werd de range hoger en bleef de snelheid aan de SuC min of meer gelijk (laag).

Inmiddels is de S uit garantie. Als de batterij het opnieuw begeeft, koop ik zeker een pack. Waarom?
- Omdat het ding heerlijk rijdt en andere grote dingen al zijn gedaan (incl. elektromotor);
- Omdat de auto zonder batterij weinig oplevert bij verkoop (vermoedelijk);
- En omdat een snelle rekensom me leert dat bij het verlopen van de refurbished garantie (80.000 km) met mijn gebruikelijke laadpatroon een groot deel van dat pack alweer is terugverdiend aan de superchargers.
tsjonge. je bericht stemt me niet perse positief, want kennelijk is de levensduur van jouw batterijen zo rond de 100.000 kilometer.. net wat meer dan de garantie dus. ik heb de hoop met een refurbished batterij er wel flink wat meer kilometers op te rijden :)
http://www.wendeldejoodeautotechniek.com/

Je zou dit bedrijf eens kunnen bellen, ik heb er geen ervaring mee maar er staat ergens accu revisie.
deze partij gesproken, dank voor de tip. vanwege software aanpassingen door tesla zijn ze momenteel niet in de gelegenheid batterij reparaties op goede wijze uit te voeren.
 
Kunnen ze geen toezeggingbgarantie geven over de minimale laadsnelheid direct na revisie?

Dat geven ze niet eens op geen enkele nieuwe Tesla dus ook niet op een refurbished pack.

Tsja.. ik vind het allemaal wel duur. Het feit dat je voor een refurbished pack 11.700 EUR moet betalen en dat daar kennelijk de restwaarde van het bestaande pack al in is verrekend is vrij bizar.

Ik zou wel willen weten wat volgende Tesla dan de restwaarde van het bestaande pack is om eventueel te besluiten dat ding zelf op de 2e hands markt te verkopen.
 
stemt me niet perse positief, want kennelijk is de levensduur van jouw batterijen zo rond de 100.000 kilometer
Mijn verwachting is dat ik met dit pack meer km zal maken. Inmiddels is het maximum voltage per cel lager dan aanvankelijk. De laadcurve aan de superchargers is sterk aangepast. En dankzij het grote aantal laadlocaties hoef ik de batterij wat minder te tergen: minder vaak naar 100% (wat dus ook eigenlijk geen 100% meer is) en minder vaak tot 1% leeg. Dat lijkt me een groot verschil.

Ik ga er vooralsnog vanuit dat ik dezelfde km-standen bereik als met de Mercedesen waarin ik voor de S reed, net als Hans-Jörg (foto op de A8 bij Stuttgart, waar ik hem een paar jaar geleden zag rijden. Inmiddels een miljoen mijl in plaats van km).
 

Attachments

  • 27665D48-E42B-4FBC-9E5F-77B003346C68.jpeg
    27665D48-E42B-4FBC-9E5F-77B003346C68.jpeg
    444.3 KB · Views: 114
  • Like
Reactions: Maurice1
Mijn verwachting is dat ik met dit pack meer km zal maken. Inmiddels is het maximum voltage per cel lager dan aanvankelijk. De laadcurve aan de superchargers is sterk aangepast. En dankzij het grote aantal laadlocaties hoef ik de batterij wat minder te tergen: minder vaak naar 100% (wat dus ook eigenlijk geen 100% meer is) en minder vaak tot 1% leeg. Dat lijkt me een groot verschil.

Ik ga er vooralsnog vanuit dat ik dezelfde km-standen bereik als met de Mercedesen waarin ik voor de S reed, net als Hans-Jörg (foto op de A8 bij Stuttgart, waar ik hem een paar jaar geleden zag rijden. Inmiddels een miljoen mijl in plaats van km).
Maar zou zijn achterlicht nu gerepareerd zijn?
 
tsjonge. je bericht stemt me niet perse positief, want kennelijk is de levensduur van jouw batterijen zo rond de 100.000 kilometer.. net wat meer dan de garantie dus. ik heb de hoop met een refurbished batterij er wel flink wat meer kilometers op te rijden :)
Valt allemaal mee. Ik zit aan 180000km met originele batterij.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Dus je bent net CO2 neutraler dan een ICE :cool:

Dat is dus wel een dingetje dat veel packs eerder sneuvelen. Als je het doet voor het milieu dan moeten die packs wel langer meegaan dan 175000km! Anders had je voor het milieu beter een ICE kunnen rijden.....
Ik zag cijfers van 35000-40000km, maar dat waren globale cijfers. Wat het break-even punt voor mijn X is weet ik niet, maar het lijkt me sterk dat 1620000 liter benzine opstoken net iets slechter is dan 54GWh aan elektriciteit, waarvan 3/4e van mijn energieleverancier die belooft dat ie 100% hernieuwbare energie levert, en 1/4 van Tesla.

Ter referentie, 1620000 liter benzine zou 3,726 ton aan CO2 veroorzaken. Vraag is dus hoeveel CO2 er veroorzaakt wordt door het maken van mijn accupakket, en hoeveel CO2 er veroorzaakt wordt door het genereren van 54GWh aan elektriciteit, met een onderscheid tussen 'onbekende' herkomst en herkomst van hernieuwbare bronnen (met ook een verschil tussen zonne-energie, windenergie en biomassa).
 
  • Like
Reactions: FVO and Maurice1
Dus je bent net CO2 neutraler dan een ICE :cool:

Dat is dus wel een dingetje dat veel packs eerder sneuvelen. Als je het doet voor het milieu dan moeten die packs wel langer meegaan dan 175000km! Anders had je voor het milieu beter een ICE kunnen rijden.....
Sorry hoor, maar dit soort onzin moet echt recht gezet worden.

Gelukkig is er zo iemand als Auke Hoekstra van TUE.