Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla parkeren op Schiphol

This site may earn commission on affiliate links.
ik heb zelf de valetservice van centralparking.nl gebruikt. goede reviews, overdekte stalling en volgeladen terug, professioneel, met gecontroleerde intake en afleveren direct bij de vertrekhal. Scheelt tijd en voorkomt de busjesallergie waar ik z'n last van heb.
 
Nou, de on-line reviews zijn niet erg positief. Diverse meldingen van schade aan de auto. Dat is de reden dat ik niet snel mijn sleutel bij zo'n bedrijf zal achterlaten.
Hmm, bijzonder, heb ze al zeker 20 keer gebruikt en 1 kee door miscommunicatie een half uur moeten wachten... beetje online review oorlogje?? Ach, zoveel negatieve reacties zijn het dan ook weer niet, als j nagaat hoeveel honderden auto's ze dagelijks beheren..
 
Schiphol als premium full service luchthaven zou toch echt moeten investeren in een overvloed aan zeer-laag-vermogen laadpunten, desnoods schuko. Zoveel kan dat toch echt niet kosten? Want inderdaad, een hoog vermogen laadpunt 3 weken lang bezet houden, dat is gewoon niet netjes.

Die 22kW laadpunten werken ook maar eenmalig. Bij aansluiten, pas erlangs (wordt niet belast op de rekening maar is wel nodig om te activeren) en dan goed opletten dat hij niet gelijk gaat laden! Als hij namelijk het gewenste nivo bereikt slaat hij af en kun je ook niet meer via de app activeren. Je moet dan eerst weer de pas gebruiken om te activeren. Kortom die laadplekken Nutteloos bezet houden heeft geen zin.
Zou ook mijn inziens een verboden P bord moeten staan met een wit bord eronder: alleen te gebruiken om te laden, niet parkeren!

Valet Parking is ideaal maar voor 3 weken kostbaar - Excellence ook.

Klopt, als je 1 dag voor vertrek een parkeerplek boekt, prijzen zijn dan echt schandalig!
 
Van harte aanbevolen: Taxi Electric.

Vorige week voor het eerst (zakelijk) ingezet - 6 witte Model S'en om gasten naar restaurant te brengen en op te halen. Prima service, inclusief pro-actief meedenken - hebben 10 Tesla's en 40 Leafs in gebruik.

Je kan natuurlijk ook ergens anders parkeren (gratis, zoals thuis) en dan een Tesla taxi nemen naar Schiphol en terug.
 
Nog iets, volgens onze car policy mogen er geen derden met de Tesla rijden, dat sluit een valet service wel een beetje uit. Elders lees ik dan weer dat de SuC in Amsterdam steeds volzet zijn door o.a. de taxi bedrijven die met Tesla's rijden.
 
Ik heb nu de Holiday Valet parking geboekt, dus niet de dure Valet parking.
Iemand daar ervaring mee?

Ik moet de auto 2 weken parkeren, enige andere optie was de Excellence maar kon het niet voor mezelf verantwoorden om 400 euro extra af te tikken.

Valet mode in de Tesla aanzetten en dan maar hopen dat het goed gaat....

upload_2016-9-7_11-2-31.png
 
Ook de holiday valvet parking gedaan. Moest de auto naar parkeergarage nummer ? gaan. Sleutel afgeven en dan werd de auto 20 meter verderop geparkeerd. In mijn geval bleef de auto in de parkeer garage.

Edit: parkeer garage tegen over de taxi standplaats
 
Veel goede (zakelijke) ervaring met Holiday Vallet. Vind het erg prettig. Parkeren achterin P6 (daar waar je ook een tijdje gratis kunt parkeren om mensen op te halen.). Sleutel afgeven en in 5 passen in de terminal (na nog even een stroom Tesla taxi te hebben opgehouden op het zebrapad.

Auto wordt ergens op Schiphol geparkeerd en staat bij terugkomst weer terug in P6.

Voordeel vooral bij terugkomst. De auto staat dan zeker klaar. Ervaring met niet Schiphol gerelateerde valet-piraten (heb ik overigens niets tegen) is dat je nogal eens staat te wachten omdat de auto nog onderweg is van de parkeerplaats naar de terminal.

Maar... ik heb de Tesla er nooit geparkeerd. Altijd met de auto van mijn echtgenote. Ook omdat de Tesla daar (of elders) achterlaten toch niet helemaal lekker voelt, maar vooral omdat de vrouw graag de Tesla gebruikt als ik in het buitenland ben.
 
ik sta op het punt om een P te reserveren voor een week. Ik twijfel tussen Holiday Valet Parking of Terminal Parking ( P1 of P2 ), qua kosten maakt het nauwelijks uit dus dat wordt de reden niet, bij Terminal Parking rijdt er in ieder geval niemand in mijn auto maar staat hij wellicht wat "kwetsbaarder" en bij Holiday Valet Parking heb je wellicht wat meer gemak...

Wie kan mij overtuigen voor de beste keus?
 
Ik heb paar weken terug ook de Schiphol Holiday Valet parking gebruikt. Prijsverschil met P3 (overdekt) was maar 4 euro voor 16 dagen. Auto afgegeven bij P6 en in 1 minuut sta je in de vertrekhal. De auto werd geparkeerd ten noorden van Schiphol en heeft daar aan de lader gestaan (2 dagen denk ik), waarna hij verplaatst werd (leuk om te volgen via de app).
Bij terugkomst was de auto nog ca 90% vol en stond klaar in P6. Totaal was er 9 of 10 km mee gereden (Valet mode aangezet).

Wat mij betreft een prima ervaring, heerlijk om zo snel weer terug te kunnen vertrekken naar huis. Voor zo'n klein prijsverschil ga ik niet meer op P3 op de bus wachten.
 
Ik heb vorig jaar ook in het nieuwe parkeergebouw van parking P3 gestaan, er was gelukkig nog één lader vrij. Na een dikke vijf uur was mijn model S wel vol, en heeft deze er nog 24u gestaan (ik was maar een volle dag weg), maar moest ik nu twee weken weg zijn, zou ik me toch beetje schuldig voelen. Al heb ik die lading wel "nodig" om terug in Antwerpen te geraken.

Maar voor het geld dat die tiental Type 2 laders gekost heeft mochten er van mij ook gewoon 30 schuko aansluitingen staan. Ik denk dat luchthavens nog steeds niet goed begrijpen hoe het allemaal in elkaar zit en zich laten inpakken door de bedrijven die die laders verkopen en installeren.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Ik heb vorig jaar ook in het nieuwe parkeergebouw van parking P3 gestaan, er was gelukkig nog één lader vrij. Na een dikke vijf uur was mijn model S wel vol, en heeft deze er nog 24u gestaan (ik was maar een volle dag weg), maar moest ik nu twee weken weg zijn, zou ik me toch beetje schuldig voelen. Al heb ik die lading wel "nodig" om terug in Antwerpen te geraken.

Maar voor het geld dat die tiental Type 2 laders gekost heeft mochten er van mij ook gewoon 30 schuko aansluitingen staan. Ik denk dat luchthavens nog steeds niet goed begrijpen hoe het allemaal in elkaar zit en zich laten inpakken door de bedrijven die die laders verkopen en installeren.

Schuldig voelen? P3 op Schiphol is voor "lang parkeren". Is het in mijn beleving logisch dat de laadpalen ook "lang" bezet blijven want ik kom echt niet even terug van vakantie om de wagen te verzetten. Maar je hebt gelijk, helemaal snappen doen ze het volgens mij niet.
 
  • Like
Reactions: Tampert
Want uiteindelijk heb je voor zo een project van 30 of meer schuko aansluiting toch gewoon enkel maar de kennis nodig van de ingenieur/elektricien die de rest van de elektriciteitswerken doet van het gebouw? Maar waarschijnlijk stapt zo een parking beheerder naar een laadpaal bedrijf en stelt daar wel de vraag "kan het niet met een gewoon stopcontact" en dan komt de lijst van "gevaarlijk, weinig performant, kans op diefstal lader, ..." en andere praatjes naar boven. Het budget beperkt zich dan tot tien echte laadpalen ipv 30 stekkers. Nu met het beperkte aantal laders voor de enorme parking, zouden ze nog moeten investeren in een snellader voor de ongelukkigen die niet konden laden tijdens de vakantie.
 
  • Like
Reactions: Tampert
P3 overdekt heb ik geprobeerd. Daar staan laadpalen..... maar met allemaal hybrides er aan. Zonde van die dure laadpalen.

Bij elke plek een WCD met desnoods 6A zou al heel fijn zijn.

Gevolg was dus met 8% weer oppad. Kon de SuC in Amsterdam prima bereiken.

Valet geen ervaring mee en weet niet hoe je verzekering daar tegenover staat.