Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla parkeren op Schiphol

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand ervaring met laden in de P3-garage? Wordt dan 10 dagen laden, mits er plek is. Zou niet weten hoe het anders moet, het is geen valet parking en het is lang parkeren dus denk niet dat dat asociaal is...

Waarom zou je 10 dagen laden? Gewoon je auto parkeren en 10 dagen later weer ophalen en in de tussentijd niet je Tesla app openen :cool:
 
  • Like
Reactions: mnno and TM3LR
Waar woon je dan? In je locatie staat NL.
Uiterste zuiden... Toegegeven, het mooiste stukje Nederland naar helaas niet het belangrijkste! :)

Natuurlijk kan ik onderweg op heen- of terugreis laden maar het is op een vrijdag dus erg druk ben ik bang. En waarom er geen gebruik van maken als de mogelijkheid wordt geboden? Vandaar de vraag.
 
Natuurlijk kan ik onderweg op heen- of terugreis laden maar het is op een vrijdag dus erg druk ben ik bang. En waarom er geen gebruik van maken als de mogelijkheid wordt geboden? Vandaar de vraag.

Zeker doen als het mag of juist de bedoeling is. ABC = always be charging

Wat ik niet begrijp is waarom ze niet gewoon verplicht 230V / 6A Schuko stopcontacten hebben. Dan kun je gewoon je auto parkeren en zorgen dat je SoC niet zakt en heel langzaam over een week omhoog gaat.
 
  • Like
Reactions: djlorenz
Uiterste zuiden... Toegegeven, het mooiste stukje Nederland naar helaas niet het belangrijkste! :)

Natuurlijk kan ik onderweg op heen- of terugreis laden maar het is op een vrijdag dus erg druk ben ik bang. En waarom er geen gebruik van maken als de mogelijkheid wordt geboden? Vandaar de vraag.
Is het geen optie om bij SuC badhoevedorp tot 90% bij te laden. Dan moet je met je M3 na 3wkn parkeren nog makkelijk terug kunnen naar Zuid Limburg.
Zelfs als je echt te gek geworden is dan is er op de weg terug nog wel een SUC te vinden die zorgt dat je met 10min laden je huis gaat halen.

Als ik op steden trip ga meestal is dat een (lang)weekend. Dan laat ik naar 90% bij de laatste SuC voor die stad en dan heb ik genoeg voor een heel weekend zonder laadstress of zoeken naar een laadpaal met diverse vage pasjes en op de terugweg kijk ik dan welke SuC ik weer kan halen om aan de terugweg te kunnen beginnen.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Is het geen optie om bij SuC badhoevedorp tot 90% bij te laden. Dan moet je met je M3 na 3wkn parkeren nog makkelijk terug kunnen naar Zuid Limburg.
Zelfs als je echt te gek geworden is dan is er op de weg terug nog wel een SUC te vinden die zorgt dat je met 10min laden je huis gaat halen.

Als ik op steden trip ga meestal is dat een (lang)weekend. Dan laat ik naar 90% bij de laatste SuC voor die stad en dan heb ik genoeg voor een heel weekend zonder laadstress of zoeken naar een laadpaal met diverse vage pasjes en op de terugweg kijk ik dan welke SuC ik weer kan halen om aan de terugweg te kunnen beginnen.
Exact zoals ik dat doe. Stedentrip/bungalowstrip is vakantie, dus ik reken meestal terug van inchecktijd naar laatste SuC en plan daar een lekkere (Valk) lunch...
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Waarom 30-45 minuten bij een SuC wachten als hij mogelijk dit gewoon kan doen?
Geen idee wat de extra kosten zijn voor een plek met lader en wat de eventuele extra moeite is.
Het gaat er ook om andere opties te geven.

Exact zoals ik dat doe. Stedentrip/bungalowstrip is vakantie, dus ik reken meestal terug van inchecktijd naar laatste SuC en plan daar een lekkere (Valk) lunch...

Precies, ook voor een vlucht wil ik ook meestal nog wel wat eten en dan is Schiphol duur, krap, ongezellig en druk.
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Ik heb heel veel ervaring met laden op Schiphol. Op P3 een laadpaal krijgen is een loterij. Ik denk dat ik de afgelopen 2 jaar 30 keer heb geprobeerd en maar 1 keer was er een laadpaal beschikbaar. Dat was in de tijd dat vliegen zo goed als onmogelijk was, P3 terrein was leeg en er stonden maar 3 anderen te laden. P3 garage zit vol met EV's die hopen te laden. En het feit dat de laadpalen vooraan staan helpt denk ik ook niet. Persoonlijk vind ik dat bij alle garages de laadpalen zo ver mogelijk van de ingang moet staan dan laden alleen de mensen die moeten laden...

Ik woon in het noord-oosten en kom ook niet heen en weer zonder te laden. Op de terugweg wil ik naar huis en heb je geen zin om te laden. Ik ben iemand die wel liever even in de lounge wat eet dan bij een Valk, hoef je niet meer druk te maken of je wel je vlucht haalt.

Als ik zowel heen als terug niet wil laden dan zet ik hem op P6 Valet parking, deze is vrij betaalbaar en ze laden hem voor je op als je erom vraagt. Let wel op dat je alarm wel uit zet. Als je kort parkeert blijft hij op P6 maar als je langer parkeert gaat hij naar een afgesloten parkeerterrein aan de Zwanenburgbaan, door de trillingen van landende of opstijgende vliegtuigen kan je alarm af gaan.

Laden op P1 is ook kansloos. Dit is kort parkeren maar afhankelijk van hoe druk het is kun je hier lang parkeren (op reservering) tegen ongeveer het zelfde tarief als P6.

Let ook niet op het aantal vrije palen op apps zoals Shell Recharge. Dit klopt ook nooit.
 
Ik heb heel veel ervaring met laden op Schiphol. Op P3 een laadpaal krijgen is een loterij. Ik denk dat ik de afgelopen 2 jaar 30 keer heb geprobeerd en maar 1 keer was er een laadpaal beschikbaar. Dat was in de tijd dat vliegen zo goed als onmogelijk was, P3 terrein was leeg en er stonden maar 3 anderen te laden. P3 garage zit vol met EV's die hopen te laden. En het feit dat de laadpalen vooraan staan helpt denk ik ook niet. Persoonlijk vind ik dat bij alle garages de laadpalen zo ver mogelijk van de ingang moet staan dan laden alleen de mensen die moeten laden...

Ik woon in het noord-oosten en kom ook niet heen en weer zonder te laden. Op de terugweg wil ik naar huis en heb je geen zin om te laden. Ik ben iemand die wel liever even in de lounge wat eet dan bij een Valk, hoef je niet meer druk te maken of je wel je vlucht haalt.

Als ik zowel heen als terug niet wil laden dan zet ik hem op P6 Valet parking, deze is vrij betaalbaar en ze laden hem voor je op als je erom vraagt. Let wel op dat je alarm wel uit zet. Als je kort parkeert blijft hij op P6 maar als je langer parkeert gaat hij naar een afgesloten parkeerterrein aan de Zwanenburgbaan, door de trillingen van landende of opstijgende vliegtuigen kan je alarm af gaan.

Laden op P1 is ook kansloos. Dit is kort parkeren maar afhankelijk van hoe druk het is kun je hier lang parkeren (op reservering) tegen ongeveer het zelfde tarief als P6.

Let ook niet op het aantal vrije palen op apps zoals Shell Recharge. Dit klopt ook nooit.
Ik heb gewonnen, alles vol maar ineens reed er een auto, niet-Tesla, weg dus ik hang er nu aan de kabel met een werkende laadpaal. Overigens had ik liever een winnend lot in de Staatsloterij gehad, wel met een fatsoenlijke prijs natuurlijk.
 
Ik ga de kerstvakantie gedurende 2 weken parkeren op Schiphol. Wat ik me afvraag: wat kun je verwachten wat betreft afname van de accu? Ik heb hier nog geen enkele ervaring mee (MS 75D), maar neem aan dat dit niet meer dan 50 km range zal zijn? Wie heeft hier ervaring mee?
 
Ik ga de kerstvakantie gedurende 2 weken parkeren op Schiphol. Wat ik me afvraag: wat kun je verwachten wat betreft afname van de accu? Ik heb hier nog geen enkele ervaring mee (MS 75D), maar neem aan dat dit niet meer dan 50 km range zal zijn? Wie heeft hier ervaring mee?
Dat lijkt me veel te weinig om in deze temperatuur 2 weken te laten staan. Kan je niet extra gaan laden voordat je naar Schiphol gaat.