Ik heb heel veel ervaring met laden op Schiphol. Op P3 een laadpaal krijgen is een loterij. Ik denk dat ik de afgelopen 2 jaar 30 keer heb geprobeerd en maar 1 keer was er een laadpaal beschikbaar. Dat was in de tijd dat vliegen zo goed als onmogelijk was, P3 terrein was leeg en er stonden maar 3 anderen te laden. P3 garage zit vol met EV's die hopen te laden. En het feit dat de laadpalen vooraan staan helpt denk ik ook niet. Persoonlijk vind ik dat bij alle garages de laadpalen zo ver mogelijk van de ingang moet staan dan laden alleen de mensen die moeten laden...
Ik woon in het noord-oosten en kom ook niet heen en weer zonder te laden. Op de terugweg wil ik naar huis en heb je geen zin om te laden. Ik ben iemand die wel liever even in de lounge wat eet dan bij een Valk, hoef je niet meer druk te maken of je wel je vlucht haalt.
Als ik zowel heen als terug niet wil laden dan zet ik hem op P6 Valet parking, deze is vrij betaalbaar en ze laden hem voor je op als je erom vraagt. Let wel op dat je alarm wel uit zet. Als je kort parkeert blijft hij op P6 maar als je langer parkeert gaat hij naar een afgesloten parkeerterrein aan de Zwanenburgbaan, door de trillingen van landende of opstijgende vliegtuigen kan je alarm af gaan.
Laden op P1 is ook kansloos. Dit is kort parkeren maar afhankelijk van hoe druk het is kun je hier lang parkeren (op reservering) tegen ongeveer het zelfde tarief als P6.
Let ook niet op het aantal vrije palen op apps zoals Shell Recharge. Dit klopt ook nooit.