Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Ook de tweede Hongaarse Supercharger is in beeld.

István Parkhotel bij Sormás (in de buurt van Nagykanizsa, de lokatie die op de site van Tesla genoemd wordt).

Ook hier dank aan Gábor Halacsy voor het snel doorspelen van de informatie.

Zo te zien gaat het om 8 stalls (ik zie vier plekken voor gelijkrichters) maar kan natuurlijk ook zijn dat hier met minder wordt gestart.

View attachment 266549
View attachment 266546 View attachment 266547 View attachment 266548

Ofwel zitten ze hier een jaar vóór op schema, ofwel zijn ze op een verkeerde plek bezig.:rolleyes:
Nagykanizsa.jpg

Slavonski Brod.jpg
 
Tesla introduces new ‘Supercharger Fair Use’ policy to focus on long distance travel and deter commercial use

Dit geldt uiteraard alleen voor Tesla's die vanaf nu worden besteld.

Supercharger Fair Use Policy

Introduction
We are continually expanding our global network of Supercharger stations to enable personal long distance travel and to provide a charging solution for those without immediate access to home or workplace charging, thereby accelerating the widespread adoption of electric vehicles. When Superchargers are used beyond their intended purpose, it negatively impacts the availability of Supercharging services for others.

Supercharger Fair Use
To help ensure that Superchargers are available for their intended use, we ask that you not charge your vehicle using a Supercharger if your vehicle is being used:
  • as a taxi;
  • for ridesourcing or ridesharing (through Uber, Lyft or similar services);
  • to commercially deliver or transport goods;
  • for government purposes; or
  • for any other commercial venture.
If you charge your vehicle in a manner that does not comply with this Supercharger Fair Use Policy, we may ask you to modify this behavior. We may also take additional action to protect the availability of Superchargers for their intended purpose, such as limiting or blocking your vehicle’s ability to use Supercharger stations.

This Policy applies to all Superchargers worldwide and all Tesla vehicles purchased, either new or used, whether from Tesla or a third party, after December 15, 2017. Tesla may choose to exclude certain Supercharger stations or occasional trips from the scope of this Policy, such as to accommodate specific local circumstances.

Charging Alternatives
We encourage the commercial use of Tesla vehicles while using appropriate charging solutions. Please reach out to your local sales contact to explore vehicle and charging options that suit your needs. For questions related to home charging, please contact [email protected].
 
Dit lijkt behoorlijk ingrijpend. Benieuwd wat wordt bedoeld met commercial use. Als ik een zakelijke afspraak heb in Groningen is het nodig om in Zwolle bij te laden. Valt dat er ook onder in de nieuwe regeling? Ik kan het me niet voorstellen want dan kan er bijna niemand meer superchargen.
Persoonlijk begrijp ik hieronder eerder iedereen die de wagen echt als opbrengsten-genererende (al dan niet indirect, bv een shuttle-service kan ook neem ik aan) asset inzet, dus akkoord met jouw visie.
 
Dit lijkt behoorlijk ingrijpend. Benieuwd wat wordt bedoeld met commercial use. Als ik een zakelijke afspraak heb in Groningen is het nodig om in Zwolle bij te laden. Valt dat er ook onder in de nieuwe regeling? Ik kan het me niet voorstellen want dan kan er bijna niemand meer superchargen.
Jouw rijden is m.i. zeker geen reden voor beperking van SuperCharger gebruik. Je vervoert jezelf en dat dit vervoer een commercieel doel dient staat niet ter discussie.
Mannen als ons aller Björn zal wel onder vuur komen te liggen. Hij rijdt met een gebruikt konijnenhok achterin zijn Tesla 700 km om dit, tegen vergoeding, van Oslo naar het noorden van Noorwegen te vervoeren.
Ik vind dat Tesla deze maatregel al jaren geleden had moeten uitvaardigen.
Zelfs ben ik van mening dat dit nog lang niet ver genoeg gaat.
Het gebruik door mensen die frequent een SuperCharger gebruiken binnen een straal van 50 km van hun woonplaats, zou ook aangepakt moeten worden.
 
Als ik thuis een laadpaal kon maken dan zou ik daar iedere nacht laden. Helaas is dat fysiek onmogelijk bij mij en veel andere mensen. Ja, ik kan dan een publieke laadpaal opzoeken waar ik 0,35 per kWh betaal, maar dan rij ik toch echt naar de Supercharger, sorry. Ik ben momenteel wel aan het kijken of er iemand vlakbij mijn huis plek heeft voor mij om te parkeren en dat ik hun dan betaal voor de stroom.
 
  • Like
Reactions: Rqcg and Superendo
Het gebruik door mensen die frequent een SuperCharger gebruiken binnen een straal van 50 km van hun woonplaats, zou ook aangepakt moeten worden.

Bijna leeg en nog niet thuis zal er voor zorgen dat ik regelmatig 50km voor mijn woonplaats ga tanken, anders kom ik niet thuis. Ik zal trouwens genoeg tanken om ruim thuis te komen en hem daar weer aan het infuus leggen.

Die 50KM lijkt me geen goed plan...
 
  • Like
Reactions: Superendo and Jkr85
Jouw rijden is m.i. zeker geen reden voor beperking van SuperCharger gebruik. Je vervoert jezelf en dat dit vervoer een commercieel doel dient staat niet ter discussie.
Mannen als ons aller Björn zal wel onder vuur komen te liggen. Hij rijdt met een gebruikt konijnenhok achterin zijn Tesla 700 km om dit, tegen vergoeding, van Oslo naar het noorden van Noorwegen te vervoeren.
Ik vind dat Tesla deze maatregel al jaren geleden had moeten uitvaardigen.
Zelfs ben ik van mening dat dit nog lang niet ver genoeg gaat.
Het gebruik door mensen die frequent een SuperCharger gebruiken binnen een straal van 50 km van hun woonplaats, zou ook aangepakt moeten worden.
Zo zo, twee disagrees. Kennelijk zijn Nico180 en Tom X aangesproken.
Goed lezen heren, ik heb het over frequent oneigenlijk gebruik van de SuperCharger. SuperChargers zijn bedoeld voor roadtrips, niet als thuislader. Natuurlijk is het prima als je niet thuis kunt komen dat je bij een SuC bijlaadt.
Die lieden die 's morgens van huis gaan, eerst langs de SuC rijden en gaan laden, hun reis aanvangen om vervolgens aan het eind van de dag weer langs de SuC om te gaan laden, die verkloten het voor ons allemaal.
Reken er maar op dat als dat oneigenlijke gebruik van de SuC door blijft gaan, dat de volgende stap is dat Tesla het frequent laden binnen een zekere straal van de eigen woning gaat bestraffen met lagere laadsnelheden en/of hogere kosten per geladen kWh.
 
Zo zo, twee disagrees. Kennelijk zijn Nico180 en Tom X aangesproken.
Goed lezen heren, ik heb het over frequent oneigenlijk gebruik van de SuperCharger. SuperChargers zijn bedoeld voor roadtrips, niet als thuislader. Natuurlijk is het prima als je niet thuis kunt komen dat je bij een SuC bijlaadt.
Die lieden die 's morgens van huis gaan, eerst langs de SuC rijden en gaan laden, hun reis aanvangen om vervolgens aan het eind van de dag weer langs de SuC om te gaan laden, die verkloten het voor ons allemaal.
Reken er maar op dat als dat oneigenlijke gebruik van de SuC door blijft gaan, dat de volgende stap is dat Tesla het frequent laden binnen een zekere straal van de eigen woning gaat bestraffen met lagere laadsnelheden en/of hogere kosten per geladen kWh.
Het gaat er mij om, en daarom de disagree, dat JIJ in meerdere post gaat bepalen wat oneigenlijk gebruik dan wel is van een SuC.
Wordt altijd een beetje moe van mensen die , omdat die in een andere situatie zitten , dat wel even voor een ander bepalen.
IK laad zo goed als nooit aan een SuC, heb een ruime oprit waar Mn HPWC hangt en laad voor 3ct/kWh Mn eigen opgewekte stroom en moet er niet aan denken dat ik elke dag ergens zou moeten wachten om te laden.

Maar als je ergens midden in de stad woont waar alle laadpalen om je huis geICEd zijn elke dag en er dus op aangewezen ben snap ik het prima.
In mijn ogen is dat een super oplossing voor mensen die anders, als de optie er niet was, waarschijnlijk nog gewoon fossiel rond zouden tuffen.
 
Het gaat er mij om, en daarom de disagree, dat JIJ in meerdere post gaat bepalen wat oneigenlijk gebruik dan wel is van een SuC.
Wordt altijd een beetje moe van mensen die , omdat die in een andere situatie zitten , dat wel even voor een ander bepalen.
IK laad zo goed als nooit aan een SuC, heb een ruime oprit waar Mn HPWC hangt en laad voor 3ct/kWh Mn eigen opgewekte stroom en moet er niet aan denken dat ik elke dag ergens zou moeten wachten om te laden.

Maar als je ergens midden in de stad woont waar alle laadpalen om je huis geICEd zijn elke dag en er dus op aangewezen ben snap ik het prima.
In mijn ogen is dat een super oplossing voor mensen die anders, als de optie er niet was, waarschijnlijk nog gewoon fossiel rond zouden tuffen.

volledig eens! Ik kan thuis ook niet laden en als ik 2 dagen en route ben en dus niet op kantoor ( waar ik wel een laadpaal heb ), zou ik toch echt wel moeten laden bij een SuC, en dat is dan vaak Amsterdam terwijl dat 10km van huis is...
 
We are continually expanding our global network of Supercharger stations to enable personal long distance travel and to provide a charging solution for those without immediate access to home or workplace charging, thereby accelerating the widespread adoption of electric vehicles.

Zoals het hierboven in bold staat beschreven, geldt al lang niet meer dat Supercharging alléén voor lange afstandsreizen bestemd is :(
 
volledig eens! Ik kan thuis ook niet laden en als ik 2 dagen en route ben en dus niet op kantoor ( waar ik wel een laadpaal heb ), zou ik toch echt wel moeten laden bij een SuC, en dat is dan vaak Amsterdam terwijl dat 10km van huis is...
Waar in Amsterdam kan je niet in de buurt van je bestemming laden? Het kost alleen geld en je auto staat op straat, maar het kan wel..
 
Laten we ons niet al te druk maken. Als je niet thuis kunt laden dan ben je, zeker volgens Tesla, welkom aan de SuC. Daar gaan ze zelfs op inzetten en in of aan de randen van onze vier grote steden komen in 2019, als volume met Model 3 is toegenomen, grote SuC pleinen met een voor ons nu nog onwaarschijnlijk hoog aantal stalls. Tot dan gewoon doen wat nodig is. Kun je wel thuis laden dan kom je vanzelf wel op het punt dan dat handiger is. Bovendien zal voor elke auto straks (vanaf 1 januari besteld) betaald gebruik gelden, 20 ct/km. Dan verandert het beeld. Huidige populatie heeft (gelukkig) nog gratis maar zal in aantal heel snel ingehaald gaan worden door betalend segment.