Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
View attachment 275290 Iemand de melding al gezien als je gaat superchargen dat hij bijhoudt hoeveel je er voor moet betalen ?

Ah, nog iemand met dezelfde melding. Ik heb in September mijn nieuwe 2017 S 75 opgehaald, met unlimited supercharging. Echter laat hij bij mij ditzelfde scherm zien. Hij staat, gelukkig, nog steeds op 0,00 euro maar als ik andere Tesla eigenaren mocht geloven was ik de enige met deze melding. Blijkbaar niet zo, of heb jij geen unlimited supercharging?
 
Ah, nog iemand met dezelfde melding. Ik heb in September mijn nieuwe 2017 S 75 opgehaald, met unlimited supercharging. Echter laat hij bij mij ditzelfde scherm zien. Hij staat, gelukkig, nog steeds op 0,00 euro maar als ik andere Tesla eigenaren mocht geloven was ik de enige met deze melding. Blijkbaar niet zo, of heb jij geen unlimited supercharging?
Ik heb die melding altijd. Volgens mij iedereen en omdat we unlimited hebben staat er 0,00.
 
IMG_0655.jpg

Mijn eerste Supercharge was in april 2017 in Fremont . Ook gratis.... :)
 
  • Like
Reactions: dicktump
Tja @schonelucht waarom wil Tesla er niet aan meewerken... hetzelfde geldt voor de trekhaak voor de MS. Brink Trekhaken heeft tijden geleden al een haak ontwikkeld voor de S, puur bedoeld als fietsendrager. Maar Tesla wilde die niet homologeren en daarmee lopen MS-eigenaren die er eentje laten monteren risico dat ze geen 8 jaar garantie meer hebben op drivetrain/accupakket.
En dat terwijl achter een X (die heeft constructief toch dezelfde bodemconstructie?) een trekhaak met aanhangergewicht tot 2500kg wordt toegelaten door Tesla. Sterker nog, die leveren ze daar zelf voor!
 
Tja @schonelucht waarom wil Tesla er niet aan meewerken... hetzelfde geldt voor de trekhaak voor de MS. Brink Trekhaken heeft tijden geleden al een haak ontwikkeld voor de S, puur bedoeld als fietsendrager. Maar Tesla wilde die niet homologeren en daarmee lopen MS-eigenaren die er eentje laten monteren risico dat ze geen 8 jaar garantie meer hebben op drivetrain/accupakket.
En dat terwijl achter een X (die heeft constructief toch dezelfde bodemconstructie?) een trekhaak met aanhangergewicht tot 2500kg wordt toegelaten door Tesla. Sterker nog, die leveren ze daar zelf voor!

Dat trekhaken verhaal daar zie ik juist wel een logica. Een MS met trekhaak (zelfs met minimale belading) is een commercieel gevaar voor een MX. Hier in Vlaanderen ken ik voldoende mensen die zich een veel duurdere SUV hebben aangeschaft puur om hun hobby van wielertoerist te faciliteren. Kortom, het is zeker niet klantvriendelijk, maar er is een commerciële logica. Maar voor het snellaadverhaal zie ik er dus echt geen logica in. Niet commercieel, niet financieel en niet technisch.
 
Dat trekhaken verhaal daar zie ik juist wel een logica. Een MS met trekhaak (zelfs met minimale belading) is een commercieel gevaar voor een MX. Hier in Vlaanderen ken ik voldoende mensen die zich een veel duurdere SUV hebben aangeschaft puur om hun hobby van wielertoerist te faciliteren. Kortom, het is zeker niet klantvriendelijk, maar er is een commerciële logica. Maar voor het snellaadverhaal zie ik er dus echt geen logica in. Niet commercieel, niet financieel en niet technisch.

MX lijkt me niet meer duurder dan MS... trekhaak gebrek op MS is een probleem, ik rijd nu al 2 maanden een X loaner en het blijft toch voor de meeste mensen een lelijk onding met opzichtige deuren. Dus MS blijft (ook al maar voor AP1) en plugin hybride met trekhaak wordt het. Tesla lijkt commercieel in mijn geval geen voordeel te halen.
 
Ah, nog iemand met dezelfde melding. Ik heb in September mijn nieuwe 2017 S 75 opgehaald, met unlimited supercharging. Echter laat hij bij mij ditzelfde scherm zien. Hij staat, gelukkig, nog steeds op 0,00 euro maar als ik andere Tesla eigenaren mocht geloven was ik de enige met deze melding. Blijkbaar niet zo, of heb jij geen unlimited supercharging?

Het was een loaner om te zien wat voor verbruik ik met een X zou kunnen halen te testen. Had de melding nog nooit gezien op mijn classic S. Naar aanleiding van het aangename verbruik trouwens een nieuwe X 100 D bestelt nog met gratis superchargen
 
“Charging almost completed. Station is buzzy, idle fees will apply upon completion”...

Geen probleem om de charger vrij te maken indien nodig. Maar de tafel verlaten, terwijl het gezelschap nog aan het eten is, 1 km à fond op de plooifiets om vast te stellen dat je er alleen staat, is niet aangenaam.
En het is niet voor de fees, maar omdat ik er als de dood voor ben dat iemand zou moeten wachten.
#firstworldproblems
 
“Charging almost completed. Station is buzzy, idle fees will apply upon completion”...

Geen probleem om de charger vrij te maken indien nodig. Maar de tafel verlaten, terwijl het gezelschap nog aan het eten is, 1 km à fond op de plooifiets om vast te stellen dat je er alleen staat, is niet aangenaam.
En het is niet voor de fees, maar omdat ik er als de dood voor ben dat iemand zou moeten wachten.
#firstworldproblems
Ik heb altijd een opgeplooid A4'tje in mijn deur liggen met in 't (erg) groot mijn GSM-nummer op, dateert nog van in mijn ICE-periode toen ik regelmatig met een aanhanger reed (coming up met de X) en soms eens niet anders kon dan tijdelijk een ingang blokkeren of een andere parkeerplaats of zo... handig ding wel, zeker als je er nog iets zou bijschrijven qua minieme uitleg dat ze je kunnen bellen onder omstandigheden die je zelf kiest pakweg. Denk zelfs dat ik ergens eens een speciale "laad-draaischijf" zoals een parkeerschijf zag, waar je je GSM-nr kon op schrijven of zo.

Anyway, baat het niet, etc. etc. zeker ;)
 
Denk zelfs dat ik ergens eens een speciale "laad-draaischijf" zoals een parkeerschijf zag, waar je je GSM-nr kon op schrijven of zo.
Heb ik (van Teslaclub België), maar vind zelfs die 5 minuten tussen de oproep en ter plaatse zijn, al te veel om iemand op doorreis aan te doen.
We waren de vermaarde 'paling in 't groen' van den Albatros aan het eten, terwijl de auto in Aalst, aan de andere kant van de autoweg aan het laden was. Een aanrader, maar bleek toch niet haalbaar qua timing tijdens een laadbeurt. Ik zal ze eens moeten voorstellen om een shuttle te organiseren. Met de wagen is dat maar een paar 100m, maar te voet of met de (plooi-)fiets mag je het afrittencomplex niet over.
Zou misschien een idee zijn voor een app. Collega Teslarijders die geladen hebben of gaan laden passeren daar misschien. Alleen weet je het niet.