Ja, precies dat (die tarieven) is de reden dat er denk ik nog meer te zeggen valt van wat Tesla nu doet. Velen zeggen: dit bevordert het elektrische rijden. Maar met deze lage prijzen zorg je er wellicht voor dat er weinig markt overblijft voor Ionity, Fastnet, etc. Dat betekent misschien wel eens dat er juist een rem komt op de snelladers van alle anderen. En dat zou Tesla met extra SuCs allemaal gaan in no time gaan compenseren? Ik denk vooral dat we als Tesla rijders een hoop meer moeten gaan wachten tijdens vakanties en ritten op momenten die populair zijn; maw op momenten dat het ertoe doet. Want ik laad normaal gesproken door het jaar heen ook vooral thuis. Maar het is juist tijdens allerlei vakanties dat je die SuCs wel nodig hebt. En dan zijn ze zelfs nu al druk. Laat staan met alle andere EVs erbij wellicht mede omdat die andere netwerken allemaal half over de kop gaan of juist geen geld meer overhouden voor uitbreiding. En je kunt zo'n Tesla abo per direct of maand afsluiten, dus dat gaan er veel voor alleen de vakantie doen, resulterend in net zo lage tarieven als Teslarijders. Ik ben niet enthousiast, zoals je kan lezen. Niet voor mezelf, maar ook niet voor EV adaptatie in het algemeen, zoals hierboven beschreven. Tesla gaat die extra benodigde capaciteit (die er heel snel nodig zal zijn) zeker niet op tijd kunnen compenseren met extra SuCs. Dat kost sowieso gewoon veel meer tijd (als het al gebeurt). En wat bereik je dan als Tesla. Een monopolie op snelladers? Hoe past dat in het beeld van als doel hebben EV in het algemeen willen bevorderen? Als dit openstellen zou moeten gebeuren, dan denk ik dat het sowieso voor alleen een paar stalls per locatie en met veel hogere tarieven moet en zonder abo's (competitie ook in leven houden, niet-Tesla's alleen aantrekken als men bij andere opties niet terecht kan, etc.).