You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Of de SuCs een bedreiging worden is nog maar af te wachten: hangt van het succes van de pilot af én vervolgens hoe/waar etc de SuCs opengesteld gaan worden.
Met jouw gedachtengang zou je dan ook verwachten dat b.v. Fastned er uit gehaald wordt als ze de prijzen flink gaan verlagen?
Voor IONITY vond iedereen al de prijzen van Fastned aan de hoge kant. Met IONITY is dat niet veranderd. Met het open stellen van de superchargers hoop ik inderdaad dat IONITY de wind uit de zeilen gehaald wordt en alle partijen redelijke prijzen beginnen vragen.Of de SuCs een bedreiging worden is nog maar af te wachten: hangt van het succes van de pilot af én vervolgens hoe/waar etc de SuCs opengesteld gaan worden.
Met jouw gedachtengang zou je dan ook verwachten dat b.v. Fastned er uit gehaald wordt als ze de prijzen flink gaan verlagen?
Voor IONITY vond iedereen al de prijzen van Fastned aan de hoge kant. Met IONITY is dat niet veranderd. Met het open stellen van de superchargers hoop ik inderdaad dat IONITY de wind uit de zeilen gehaald wordt en alle partijen redelijke prijzen beginnen vragen.
In 4,5 jaar/167000km heb ik nog nooit geladen aan IONITY, en 1 keer aan Fastned om te proberen.
Uhm, is er uberhaupt iemand die bijna lange trips ABRP niet gebruikt?
ABRP past het even aan dat per SuC's non-Tesla's zijn toegestaan en ABRP zal elke non-Tesla SuC perfect meenemen in de navigatie.
Geen idee of ABRP Apple Carplay of Android Auto toestaat maar zo ja dan zie daar de oplossing want al die andere big auto merken ondersteunen deze.
Hier iemand die zonder ABRP een lange reis maakt.
Al verschillende keren naar Oostenrijk/Italie/Zwitserland (950 - 1285 km op 1 dag).
Zonder pasjes, druppels of app .
Berijders van andere merken zouden dit erg naïef/link vinden maar ik voel me er prima bij. En m'n vrouw+kinderen ook. Relaxt van SUC naar SUC en onderweg even kijken of SUC eerder of later beter past qua lunch/koffie/plaspauze/aantal ladingen/etc. Het zal ongetwijfeld iets sneller of efficiënter kunnen met allerlei andere hulpmiddelen erbij maar voor ons dit de meest relaxte wijze van (zorgeloos!) reizen. Zelfs na 1.285 km (nabij Venetie) op 1 dag stappen we uitgerust uit de auto. En bij iedere laadplek weer een verrassing wat er te doen is. Met IEC ging het (iets) sneller maar we genieten op deze wijze meer van onze reis .
Een Mii-tje.Wat was jouw non-Tesla?
Overbezetting zal waarschijnlijk wel mee gaan vallen, alleen stalls met structureel <50% bezetting doen mee aan de proef en ik begreep dat dit ook voor toekomstige stalls zal zijn als ze worden opengesteld.
Voor IONITY vond iedereen al de prijzen van Fastned aan de hoge kant. Met IONITY is dat niet veranderd. Met het open stellen van de superchargers hoop ik inderdaad dat IONITY de wind uit de zeilen gehaald wordt en alle partijen redelijke prijzen beginnen vragen.
Ik heb er geen problemen mee maar hoe gaan ze de non Tesla's beboeten als ze een stall te lang bezetten?
Zolang wij bij de drukste laadpunten voorrang krijgen dan heb ik er niets op tegen.
Het zal natuurlijk wel een vertekend beeld geven als ze allemaal twee plaatsen moeten innemen, je gaat ervanuit dat er plaats is maar als je dan aankomt is er geen omdat één auto twee plaatsen inneemt.
Voor diegene die willen overstappen naar een ander merk wordt de drempel zo wel lager want het argument van het superchargernetwerk valt weg zo.
Worden idle fees ook in rekening gebracht bij Niet-Tesla's?
Ja. Zowel voor Tesla-eigenaren als voor Niet-Tesla's gelden dezelfde regels en tarievenstructuur om ervoor te zorgen dat laadplaatsen zo snel mogelijk weer beschikbaar komen. Meer informatie over hoe de idle fee werkt.
Land/regio | Valuta | Idle fee (per minuut) | Idle fee (per minuut) wanneer het station 100% bezet is |
Australië | AUD | $0.50 | $1.00 |
Oostenrijk | EUR | €0,50 | €1,00 |
België | EUR | €0,50 | €1,00 |
Canada | CAD | $0.50 | $1.00 |
China | CNY | ¥ 3.20 | ¥ 6.40 |
Kroatië | HRK | 3,00 kn | 6,00 kn |
Tsjechische Republiek | CZK | 10 Kč | 20 Kč |
Denemarken | DKK | kr. 3,00 | kr. 6,00 |
Finland | EUR | €0,50 | €1,00 |
Frankrijk | EUR | €0,50 | €1,00 |
Duitsland | EUR | €0,50 | €1,00 |
Hong Kong | HKD | HK$4 | HK$8 |
IJsland | ISK | 75 kr | 150 kr |
Ierland | EUR | €0,50 | €1,00 |
Italië | EUR | €0,50 | €1,00 |
Japan | JPY | ¥50 | ¥100 |
Liechtenstein | CHF | CHF 0.50 | CHF 1.00 |
Luxemburg | EUR | €0,50 | €1,00 |
Nederland | EUR | €0,50 | €1,00 |
Nieuw-Zeeland | NZD | $1.00 | $2.00 |
Noorwegen | NOK | kr. 5 | kr. 10 |
Polen | PLN | 2 zł | 4 zł |
Portugal | EUR | €0,50 | €1,00 |
Singapore | SGD | $0,50 | $1,00 |
Slowakije | EUR | €0,50 | €1,00 |
Slovenië | EUR | €0,50 | €1,00 |
Zuid-Korea | KRW | ₩500 | ₩1,000 |
Spanje | EUR | €0,50 | €1,00 |
Zweden | SEK | 5 kr | 10 kr |
Zwitserland | CHF | CHF 0.50 | CHF 1.00 |
Taiwan | TWD | 15元 | 30元 |
Verenigd Koninkrijk | GBP | £0.50 | £1.00 |
Verenigde Staten | USD | $0.50 | $1.00 |
De list prijs op mijn factuur is de gemiddelde prijs 0,18305 euro/kWh maar weet nu niet of de korting eral af is of niet."Een pakje goedkoper" in cijfers aub, daar kan ik me dan ook wat bij voorstellen.
Bijna, (ik weet daar net zoveel van als van Tesla('s)) en bigger is better, really en de lens is naast de kwaliteit en resolutie van de sensor allesbepalend voor de kwaliteit van je foto's, maar voordat we hier ook een iPhone/Android/Blackberry/Nokia-achtige discussie krijgen: Voor wie dit ook maar leest: Jouw fototoestel is echt het beste, ik geef het onmiddellijk toe..of de grootste lens ook het beste fototoestel?
Ik weet er ook heel van, en heb ook heel wat geld bij Canon en Sony achtergelaten. Maar het beste fototoestel is het fototoestel dat je bij je hebt, en het wordt wat gek als de smartphone in je zak zo goed wordt dat je de Canon en Sony gewoon thuis laat.Bijna, (ik weet daar net zoveel van als van Tesla('s)) en bigger is better, really en de lens is naast de kwaliteit en resolutie van de sensor allesbepalend voor de kwaliteit van je foto's, maar voordat we hier ook een iPhone/Android/Blackberry/Nokia-achtige discussie krijgen: Voor wie dit ook maar leest: Jouw fototoestel is echt het beste, ik geef het onmiddellijk toe..
dat dus, Ja jouw iphone is qua fotokwaliteit zeker beter dan mijn Nikon FullFrame (35 mm sensor)en ook beter dan mijn iPhone 12. Zit ook een heel grote sensor in, wel 8,5 millimeter denk ik.Ik weet er ook heel van, en heb ook heel wat geld bij Canon en Sony achtergelaten. Maar het beste fototoestel is het fototoestel dat je bij je hebt, en het wordt wat gek als de smartphone in je zak zo goed wordt dat je de Canon en Sony gewoon thuis laat.
Je kunt het niet laten hèmaar voordat we hier ook een iPhone/Android/Blackberry/Nokia-achtige discussie krijgen: Voor wie dit ook maar leest: Jouw fototoestel is echt het beste, ik geef het onmiddellijk toe..
Wat dacht je van het risico dat zo'n non-Telsa rijder ervaringen uitwisselt tijdens het laden met een Tesla rijder, en er achter komt dat-ie toch beter voor een Tesla had kunnen gaanDie zijn alleen geen bedreiging..
Als je ineens een club krijgt die en goedkoper en veel meer laadplaatsen kent, daarmee maak je jezelf overbodig.
Ik heb er geen problemen mee maar hoe gaan ze de non Tesla's beboeten als ze een stall te lang bezetten?
Zolang wij bij de drukste laadpunten voorrang krijgen dan heb ik er niets op tegen.
Het zal natuurlijk wel een vertekend beeld geven als ze allemaal twee plaatsen moeten innemen, je gaat ervanuit dat er plaats is maar als je dan aankomt is er geen omdat één auto twee plaatsen inneemt.
Voor diegene die willen overstappen naar een ander merk wordt de drempel zo wel lager want het argument van het superchargernetwerk valt weg zo.
Herkenbaar hier idem. Alleen op bijvoorbeeld een vakantie in NL laad ik hem dicht bij de locatie even vol. Ook leuk om even te combineren met een lunch bij onze Valk vrienden. Als je een week op een parkeerplaats staat met sentry aan, gaat het hardIk kom in Nederland echt zo goed als nooit bij een SuC