Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
De SuC planning kaart van Tesla heeft een Q3 en Q4 2022 update gekregen. In Europa weer redelijk wat locaties veranderd. Zijn ook redelijk wat niet gerealiseerde Q4, Q1 en Q2 locaties afgevallen. Uiteindelijk vraag ik me elke keer af hoeveel procent er van die prognose kaart nu echt gerealiseerd wordt. Maar we hebben weer iets om naar uit te kijken.

Verschil is nu nog even te zien omdat EU versie van Tesla site nog niet is bijgewerkt.

Oude kaart: Find Us | Tesla

Nieuwe kaart:
Kijk, dat is een leuk kaartje. Nieuwe supercharger op nog geen 2 min van mijn huis volgens de kaart. Ben benieuwd waar precies, maar ik heb al een vermoeden!
 
Kijk, dat is een leuk kaartje. Nieuwe supercharger op nog geen 2 min van mijn huis volgens de kaart. Ben benieuwd waar precies, maar ik heb al een vermoeden!
Als het gaat over de grijze vakjes moet ik je teleurstellen. Meestal staan die op het centrum van de stad in plaats van de exacte locatie. Supercharge.info is een betere website om dit soort zaken op te volgen, gezien er daar ook melding wordt gemaakt van bouwvergunningen en de start van de werken. Overigens is de dichtsbijzijnde supercharger meestal de meest nutteloze 😉
 
Als het gaat over de grijze vakjes moet ik je teleurstellen. Meestal staan die op het centrum van de stad in plaats van de exacte locatie. Supercharge.info is een betere website om dit soort zaken op te volgen, gezien er daar ook melding wordt gemaakt van bouwvergunningen en de start van de werken. Overigens is de dichtsbijzijnde supercharger meestal de meest nutteloze 😉
Voor mij niet, ik kan thuis niet opladen. Soms is het dus wel handig om de auto nog even vol te laden voordat ik ‘m thuis neer zet.

En qua locatie is dat wel apart dan. Nu heb ik namelijk een punt die bij de afrit zit, bij een nieuw gebouwd tankstation. Verder zit daar niets, zal de andere website in de gaten houden!
 
De SuC planning kaart van Tesla heeft een Q3 en Q4 2022 update gekregen. In Europa weer redelijk wat locaties veranderd. Zijn ook redelijk wat niet gerealiseerde Q4, Q1 en Q2 locaties afgevallen. Uiteindelijk vraag ik me elke keer af hoeveel procent er van die prognose kaart nu echt gerealiseerd wordt. Maar we hebben weer iets om naar uit te kijken.

Verschil is nu nog even te zien omdat EU versie van Tesla site nog niet is bijgewerkt.

Oude kaart: Find Us | Tesla

Nieuwe kaart:
Nice! Nieuwe superchargers die ik zie tov van de oude kaart:

  • Zoetermeer: Q3 2022
  • Roosendaal: Q3 2022
  • Maastricht: Q2 2022
  • Nederweert: Q2 2022
  • Roermond: Q3 2022
  • Den Bosch: Q3 2022 (2e in Den Bosch)
  • Houten: Q2 2022
  • Utrecht: Q2 2022
  • Deventer: Q2 2022
  • Spier: Q3 2022
  • Groningen: Q3 2022

Best een flinke lijst, en deze zijn bovenop de al eerder aangekondigde zoals Amsterdam en Haarlem.
 
Voor mij niet, ik kan thuis niet opladen. Soms is het dus wel handig om de auto nog even vol te laden voordat ik ‘m thuis neer zet.

En qua locatie is dat wel apart dan. Nu heb ik namelijk een punt die bij de afrit zit, bij een nieuw gebouwd tankstation. Verder zit daar niets, zal de andere website in de gaten houden!
Superchargers komen in NL maar zelden bij een tankstation, er schiet me er eigenlijk geen een te binnen.
Wie wil er nou ook tussen de benzinedampen staan te laden? :(

Een paar lokaties die in augustus van de kaart waren gevallen zijn weer terug: Nederweert, Maastricht, Utrecht,
Den Bosch, Deventer, Groningen, Houten, Roermond, Roosendaal, Spier en Zoetermeer zijn nieuw.

Ben benieuwd of Haarlem en Amsterdam nu wel dit kwartaal worden gerealiseerd.

1643973711006.png
 
Last edited:
Superchargers komen in NL maar zelden bij een tankstation, er schiet me er eigenlijk geen een te binnen.
Wie wil er nou ook tussen de benzinedampen staan te laden? :(

Een paar lokaties die in augustus van de kaart waren gevallen zijn weer terug: Nederweert, Maastricht, Utrecht,
Den Bosch, Deventer, Groningen, Houten, Roermond, Roosendaal, Spier en Zoetermeer zijn nieuw.

Ben benieuwd of Haarlem en Amsterdam nu wel dit kwartaal worden gerealiseerd.

View attachment 764745
In Vught zit een Van der Valk. Dat zou dan wellicht een logische plek zijn voor SuC #2 in Den Bosch. We gaan het zien in ieder geval! Altijd leuk om (theoretische) uitbreiding te zien.
 
  • Like
Reactions: LaurensH
Mooi overzicht en het is natuurlijk altijd leuk om dat er meer SUC's komen maar eigenlijk zijn alleen Zurich en in mindere mate Bergen op Zoom en Suc in een leeg gebied. De andere maken de afstand tussen 2 SUC's alleen kleiner wat in principe niet echt nodig is.
Als voorbeeld Groningen, ik rij daar regelmatig langs maar je hebt een Suc in Zuidbroek en de volgende in Drachten. Daar tussen was voor mij geen nodig.
Van Drachten over de afsluitdijk en dan de eerste weer in Akersloot is wel een groot gat. Van de andere kant, daar kom ik zelf eigenlijk bijna nooit meer. :D
 
Mij valt op dat het stuk tussen Nancy en Dijon niet verdicht wordt. Nu zit daar alleen die troosteloze Val de Meuse met lange stukken er voor en er na. Dit jaar toch maar Ionity gebruiken om het gat te dichten. Kwartiertje op 250 kW (model 3) tegen 87 cent per minuut is niet verkeerd.
Ter info, Val de Meuse iets minder troosteloze, sinds nieuwe hotel gebouwd (Hôtel Maas · Rte d'Avrecourt, 52140 Val-de-Meuse, France). Nog niet zelfs geprobeerd.
 
  • Informative
Reactions: robertvg

Maar wat zijn de piekuren? Piekuren is dus overdag..... :)

Ansich slim want ja, dat klopt ook. Overdag is het het drukste en nu proberen ze dus dit te verspreiden door het gratis daar buiten te doen.

Dat vind ik dan weer vervelend want ik rij al voornamelijk daarbuiten en ik wil niet dat het nu in de nacht nog drukker wordt,

Maar ja, ik heb dan de mazzel dat ik rij op 25/26 februari en 5/6 maart. Enkel op de heenreis dus deze actie dus hopelijk



Voor ons als NL'er de volgende belangrijk.

Frankrijk

Dagen:
vrijdag t/m zondag tussen 11 februari en 27 februari
Tijden: voor 10.00 uur en na 18.00 uur

Duitsland

Dagen:
vrijdag t/m zondag tussen 18 februari en 6 maart
Tijden: voor 8.00 uur en na 19.00 uur
 
  • Helpful
Reactions: Rqcg and robertvg
Ter info, Val de Meuse iets minder troosteloze, sinds nieuwe hotel gebouwd (Hôtel Maas · Rte d'Avrecourt, 52140 Val-de-Meuse, France). Nog niet zelfs geprobeerd.
Je slaat even een jaar wintersport over en je loopt volledig achter: een hotel bij Val de Meuse, hoera.
NB Het eerste jaar kwam ik er later pas achter dat de toegangscode van de container in de navigatie stond. Heb ik in de sneeuw staan blauwbekken.