Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een jaar in Frankrijk gewoond en heb een haat-liefde verhouding met ze. Maar hoe ze met dit soort zaken omgaan blijft me verbazen.

Nul incentive dus tot verduurzamen en je trekt EDF onderuit.

Worden in de Provence nieuwe villa’s gebouwd voor tonnen en tonnen aan euro’s. Niet zo moeilijk te verplichten in de hele PACA regio om er dan minimaal 10 panelen op te leggen.

En nu stop ik, anders kaap ik verkeerde draadje.
 
We willen wel actiefoto’s zien natuurlijk!
3B435B3B-E9E8-41E6-8E36-5AD7EF75468B.jpeg
37135EE3-53DD-44AF-968B-186FD5762B8F.jpeg
 
View attachment 836961
Over overdekken gesproken (sorry kleine sideline..). Ik heb in heel de Provence nog geen zonnepaneel gezien (whyyyyyy…), maar bij de plaatselijke Super U hebben ze onlangs (nog niet zichtbaar op de satteliet navi van Tesla) de hele parking overdekt met zonnepanelen. Om meerdere redenen echt een goed idee.

Ik was verrast:)
In Spanje en Portugal zie je dit al steeds vaker, maar daar zijn overdekte parkeerplaatsen al heel lang gemeen goed en is de stap naar zonnepanelen als overkapping wat kleiner.
 
Correctie, er zijn er een aantal verdwenen maar toch ook nieuwe tov de vorige kaart: Harderwijk, Heerlen en Nuland
View attachment 798750
Updates sinds april:

nieuw: Achterhoek
verdwenen: Nootdorp, Heerlen en Houten. (Houten en Utrecht zijn iets veranderd, pins staan nu bij Utrecht en de Wetering)
Een aantal data zijn naar 2023 verschoven
1659778219950.png
 
Updates sinds april:

nieuw: Achterhoek
verdwenen: Nootdorp, Heerlen en Houten. (Houten en Utrecht zijn iets veranderd, pins staan nu bij Utrecht en de Wetering)
Een aantal data zijn naar 2023 verschoven
View attachment 837381
Achterhoek, een niet heel erg nauwkeurige plaatsbepaling van Tesla deze keer. Maar op de Suc map zie ik hem gepland staan langs de N18 ter hoogte van Lichtenvoorde.

Dat is voor mij wel een aantrekkelijke plek. Ik ben regelmatig onderweg naar Brabant en ik red geen retour via de A1 naar huis zonder laden. Meestal laad ik op de terugweg dan even bij in Deventer, maar de N18 is een prachtige filevrije route die ik liever rijd. Rustig 100 km/u op de autopilot en genieten van het mooie landschap, onder genot van goede muziek of een interessante podcast Met een korte supercharger laadpauze en een koffie-to-go wordt dit mijn vaste route.
 
Gisteren door Oostenrijk gereden naar Slovenië. In Flachau kun je tijdens het laden rodelen en als je volgende stop Villach is, raad ik aan om niet de snelweg te nemen! Prachtige bergroute door de wolken en met mooie uitzichten.

Onderweg even gekeken naar de status van de nieuwe Suc Spittal an der Drau:



IMG_20220807_121806.jpg
 

Attachments

  • IMG_20220807_121713.jpg
    IMG_20220807_121713.jpg
    684.5 KB · Views: 57
Da's nu om helemaal gek van te worden... Ik was er enkele weken geleden, en bezocht de McDo en de winkels ertegenover, maar dit stukje was me niet opgevallen! Goeie locatie, want genoeg voorzieningen voor een snelle hap of wat shoppen. Flachau geeft je wat meer entertainment en een echte taverne, maar dat kan soms ook druk zijn.

En ja, de Tauernpass is een gratis dubbele bergpas, maar de supercharger Flachau ligt eigenlijk een afrit verder dan waar je af moet: via Radtstadt naar St-Michael en dan zo over de Katschberg kan je daar de A10 terug vervoegen.
 
Updates sinds april:

nieuw: Achterhoek
verdwenen: Nootdorp, Heerlen en Houten. (Houten en Utrecht zijn iets veranderd, pins staan nu bij Utrecht en de Wetering)
Een aantal data zijn naar 2023 verschoven
View attachment 837381
Fijn overzicht weer. Harderwijk staat nu dubbel op de kaart (zal een foutje zijn?); opleverdatum resp Q4 22 en Q2 23. Opmerkelijk dat er niks in de Flevo gepland staat bij Almere of Lelystad.
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Fijn overzicht weer. Harderwijk staat nu dubbel op de kaart (zal een foutje zijn?); opleverdatum resp Q4 22 en Q2 23. Opmerkelijk dat er niks in de Flevo gepland staat bij Almere of Lelystad.
Geen idee of het er mee te maken heeft maar Lelystad stad wel echt rood op de netcongestie afname kaart van de netbeheerders. Een zware aansluiting zal dus niet makkelijk te regelen zijn.
 
Ik zie toch echt andere data op de kaart:

Hoogkerk 2023
Zoetermeer Q2 2023
Nuland Q2 2023

Etc
Je hebt gelijk, er is weer het een en ander veranderd.
Utrecht is verdwenen (de Wetering nog wel op de kaart), Arnhem is verschoven naar Valburg.
Geen idee of ze een week geleden nog bezig waren eea aan te passen of dat we een update hebben gemist.
Of dat ze vaker updaten (was elk kwartaal).
1660291279759.png
 
Je hebt gelijk, er is weer het een en ander veranderd.
Utrecht is verdwenen (de Wetering nog wel op de kaart), Arnhem is verschoven naar Valburg.
Geen idee of ze een week geleden nog bezig waren eea aan te passen of dat we een update hebben gemist.
Of dat ze vaker updaten (was elk kwartaal).
View attachment 840028

Mooi spreadsheet!

Suggestie (en niets meer dan dat :) )

Bovenste deel: Nieuw, gewijzigd en Geen wijziging

Midden: Geopend

Onderaan: Verwijderd

Ik denk dat de meeste mensen (althans ik) de ontwikkelingen willen bijhouden (Boven) en of kijken wat er in de buurt open is (Midden). Onder is meer voor de historie ...
 
Je hebt gelijk, er is weer het een en ander veranderd.
Utrecht is verdwenen (de Wetering nog wel op de kaart), Arnhem is verschoven naar Valburg.
Geen idee of ze een week geleden nog bezig waren eea aan te passen of dat we een update hebben gemist.
Of dat ze vaker updaten (was elk kwartaal).
View attachment 840028
Ik vond het al gek dat jouw info dit keer niet klopte, ze hebben inderdaad ergens tussen 06-08 en 12-08 nog updates gedaan, niet ten gunste van helaas... Dank voor het bijwerken!
 
  • Like
Reactions: robertvg